تاریخ انتشار :چهارشنبه ۶ دی ۱۳۹۶ ساعت ۱۳:۵۸
مدیر امور گردشگری سازمان منطقه آزاد چابهار مطرح کرد؛

احیای ظرفیت‌های بومی در راستای توانمندسازی و نقش دادن به جوامع محلی

مدیر امور گردشگری سازمان منطقه آزاد چابهار گفت: با اجرای کارگاه های صنایع دستی محلی ظرفیت‌های بومی در حفظ و تداوم فرهنگ و هنر ایرانی احیا می شود.
احیای ظرفیت‌های بومی در راستای توانمندسازی و نقش دادن به جوامع محلی
به گزارش عصرهامون به نقل از چهاربهاران، در مراسم اختتامیه کارگاه‌ "نگاهی نو به دنیای سوزن‌دوزی" اظهار کرد: این کارگاه‌ها با سازوکاری مناسب می‌تواند در حفظ و تداوم فرهنگ و هنر ایرانی نقش مؤثری داشته باشد و در زمینهٔ معرفی و عرضه محصولات صنایع‌دستی به دیگر کشورها، گردشگران و همچنین ایجاد اشتغال پایدار در جوامع محلی کمک شایانی کند.

طاهره شهرکی افزود: هدف ما ارتقاء کیفی، کمی و به‌روز رسانی سوزن‌دوزی بلوچستان برای نیاز بازار بوده و درواقع ایجاد پل ارتباطی بین صنعتگران و مشتریان به‌صورت مستقیم جهت تأمین لوازم و ضروریات، متناسب با ذائقه زندگی مدرن آن‌ها هستیم.

وی هدف از برگزاری کارگاه را احیای ظرفیت‌های بومی در راستای توانمندسازی و نقش دادن به جوامع محلی جهت حضور مفید و مؤثر در اجتماع و تجاری‌سازی محصولات صنایع‌دستی عنوان کرد.

برای ما توانمند شدن جوامع محلی برای کسب درآمد ارزشمند است

مدیرعامل سازمان بابیان اینکه برای ما توانمند شدن جوامع محلی برای کسب درآمد ارزشمند است، اظهار کرد: در حال برنامه‌ریزی برای برگزاری یک فستیوال و جشنواره مد لباس هستیم.

عبدالرحیم کردی افزود: ان‌شاءالله در آینده ای نزدیک و با همکاری مجتمع راه رشد صنعتگران بتواند به‌صورت مستقل تعاونی‌هایی تشکیل بدهند و با حضور عرصه‌های ملی و بین‌المللی، محصولات خود را عرضه و سهمی از این بازار را داشته باشند.

وی عنوان کرد: در این فستیوال محصولات خود را در یک مقیاس بین‌المللی در چابهار به معرض نمایش خواهند گذاشت و قطعاً شما که در ابتدای همراه بودید و آموزش دیدید صاحبان این برند و افتخار خواهید بود.

دومین دوره کارگاه ارتقای کسب‌وکار محلی با موضوعات "نگاهی نو به دنیای سوزن‌دوزی" و " کارگاه گردشگری" توسط سازمان منطقه آزاد چابهار با همکاری اداره تعاون کار و رفاه اجتماعی شهرستان چابهار، دبیرخانه توسعه مدرسه تعاونی فرهنگی- آموزشی راه رشد، هتل ساحلی ونوس با حضور چند تن از مدرسان و طراحان صاحب‌نام در این زمینه برگزار شد.

در این کارگاه‌ها 80 نفر از اعضای تعاونی‌های صنایع‌دستی و گردشگری شهرستان چابهار، زنان سوزندوز و گردشگران شرکت داشتند.

انتهای پیام/ ف
https://www.asrehamoon.ir/vdcivuazvt1au52.cbct.html
نام شما
آدرس ايميل شما