تاریخ انتشار :سه شنبه ۹ ارديبهشت ۱۳۹۹ ساعت ۰۹:۰۶
نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان گفت: هم اکنون که بحث توسعه سواحل مکران مطرح است، باید مسیرهای دسترسی که در این جهت اولویت دارد را آماده و مورد بهره‌برداری قرار دهیم.
زیرساخت‌های مواصلاتی طرح توسعه سواحل مکران در اولویت قرار گیرد
به گزارش عصرهامون، آیت‌الله مصطفی محامی، نماینده ولی فقیه  در استان، در دیدار مدیر کل راه و شهرسازی شمال استان، اظهار کرد: وجود راه دسترسی استاندارد در حوزه بزرگراه‌ها، جاده‌های اصلی و فرعی، راه‌های روستایی و غیره، یکی از ضروریات این خطه به شمار می‌رود و باید برای ایجاد راه استاندارد در تمام نقاط استان تلاش لازم صورت پذیرد.

وی ضمن تقدیر و تشکر از فعالیت‌های انجام گرفته در حوزه راه و شهرسازی شمال و جنوب استان، بیان کرد: وجود راه دسترسی استاندارد، یکی از ضروریات به شمار می‌رود و باید برای ایجاد راه استاندارد در تمام نقاط استان تلاش لازم صورت پذیرد.

وی با اشاره به پیگیری‌های استاندار در این زمینه، خاطر نشان کرد: در صورت لزوم امکان پیگیری مسائل از طریق دفتر نماینده ولی فقیه در استان نیز وجود دارد.

٨۵٠ کیلیومتر بزرگراه دیگر برای رسیدن به استاندارد لازم است

مدیر کل راه و شهرسازی سیستان و بلوچستان نیز در این دیدار، گفت: در حال حاضر باید 850کیلومتر دیگر بزرگراه در استان احداث شود تا بتوانیم به حد استاندارد برسیم.

عطاءالله اکبری با اشاره به عقب ماندگی تاریخی در حوزه راه‌های استان، افزود: هم اکنون 292کیلومتر بزرگراه در سیستان و بلوچستان وجود دارد که این رقم در سطح کشور 18هزار و 500کیلومتر بوده و میزان استان ما نسبت به کشور بی معناست.

وی با تاکید بر عدم توقف امور به مسأله تحریم‌ها، تصریح کرد: هم اکنون فاصله‌ها را برداشته‌ایم و مستقیما با رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور و معاونین وی ارتباط گرفته و پیگیر مسائل استان در حوزه راه و شهرسازی هستیم.

اکبری خاطر نشان کرد: ارتباط با مسئولان سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور باعث شد امسال اعتبار خوبی را برای بخش راه و شهرسازی استان به مجلس ببریم به طوری که بودجه بزرگراه‌های استان در سال گذشته 105میلیارد و 200میلیون تومان بوده و این رقم در طی سال جاری با همه تحریم‌ها و سختی‌ها، به 239میلیارد تومان افزایش پیدا کرده و این مبلغ از سوی رهبر معظم انقلاب به دولت ابلاغ شده است.

وی خاطر نشان کرد: رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی در بهمن ماه سال گذشته به استان سفری داشتند که در این سفر اعلام کردیم تا 30اردیبهشت ماه 99 می‌توانیم سی کیلومتر بزرگراه را زیر بار ترافیکی ببریم که پس از طرح این موضوع رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی نیز وعده داد در صورت تحقق این برنامه، 100میلیارد تومان بودجه از محل بودجه 98برای پیشرفت بزرگراه‌های استان شامل "بمزاهدانمیرجاوه"، "زاهدانزابل"، "زاهداننهبندان" و "زاهدان_خاش" را به راه و شهرسازی استان تخصیص دهد.

این مسئول اظهار داشت: طی تلاش شبانه روزی، توانستیم 30کیلومتر بزرگراه وعده داده شده را تا شب 29اسفند 99زیر بار ترافیکی قرار دهیم که این میزان شامل 17و نیم کیلومتر در مسیر زابل و 13و نیم کیلومتر در مسیر بم است.
وی ادامه داد: حالا باید تلاش کنیم تا بتوانیم این میزان اعتبار را دریافت کنیم و روند کار را سرعت ببخشیم.

وی با اشاره به هزینه 4میلیارد تومانی احداث هر کیلومتر بزرگراه، خاطر نشان کرد: با بودجه 239میلیارد تومانی که برای بزرگراه‌های استان طی امسال اختصاص پیدا کرده، تنها می‌توان در حدود 60کیلومتر بزرگراه را احداث و زیر بار ترافیک برد که آن هم بستگی به تخصیص صد درصدی دارد.

وی عنوان کرد: در صورت تخصیص صد درصدی 100 میلیارد تومان اعتبار وعده داده شده توسط رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور، 100 کیلومتر بزرگراه را تا شب 29اسفندماه امسال زیر بار ترافیکی خواهیم برد.

مدیر کل راه و شهر سازی استان اضافه کرد: اگر سالانه 200میلیارد تومان اعتبار برای بزرگراه‌های سیستان و بلوچستان تخصیص داده شود می‌توانیم ظرف مدت 7سال نیاز بزرگراهی استان را مرتفع کنیم.

انتهای پیام/
https://www.asrehamoon.ir/vdcb8fb8arhb5fp.uiur.html
نام شما
آدرس ايميل شما