تاریخ انتشار :دوشنبه ۲۸ مهر ۱۳۹۳ ساعت ۰۸:۲۴
خانواده ها به گوش باشید ، خطر در کمین است !!
به گزارش سرویس فضای مجازی عصرهامون ،وبلاگ صفر و یکی ها نوشت:

آیا تا به حال به زندگی اطراف خود توجه نموده اید؟

وضعیت حجاب و عادی سازی روابط بین مردان و زنان محیط پیرامون خود را دیده اید؟

دیده اید دختران پسر شده اند و پسران دختر.

خانواده ها چرا خوابید؟؟؟؟؟

رویكرد شبكه‏ های ماهواره ای از جمله :فارسی 1 ، من و تو و ... را علیرغم همه‏ ی تحلیل‏ها باید در جایی دیگر جستجو كرد.

 

جایی كه سال‏هاست، فیلم‏های سینمایی درصدد هستند آن را به جامعه ایرانی تزریق كنند و آن نیز القای سبك زندگی غربی است كه در محتوای تمام برنامه‏ های این شبكه ها مشاهده می‏شود.

 

تغییر رفتار و سبك زندگی و الگوی رفتاری كه بیشتر زنان جامعه ایرانی را هدف قرار داده و نشان می‏دهد كه هدف‏‏گزاری مسؤولان این شبكه كدام قشر از جامعه ایرانی را نشانه گرفته است.

 

شایان ذكر است شواهد گوناگون بیانگر این مساله است كه انتخاب پوشش نامناسب برای مجریان و بازیگران زن از سوی برخی شبكه های ماهواره ای از جمله شبكه من وتو و ... ،سیاستی كاملا هدفمند و برنامه ریزی شده برای تغییر تدریجی پوشش زنان ایرانی و ترویج بی حیایی و بی حجابی می باشد.

 

نكته‏ ی مهم این برنامه ها ،آشناسازی بیننده با زندگی ایرانیان خارج نشین، خلقیات آنان و شاید بتوان گفت، ایجاد تصویری از یك زندگی خوب و عادی در میان آنان است كه به شكلی غیرمستقیم، با ذهنیت قبلی بسیاری از ایرانیان مبنی بر زندگی سخت در غربت، به مبارزه بر می‏خیزد.

 

هدف عمده‏ ی این برنامه ها در واقع عادی‏‏سازی روابط میان افراد مرد و زن است و بازیگران در این برنامه ها عموماً از تعریف مسایل و رفتارهای غیرمتعارف خود ابا ندارند.

 

در بیشتر برنامه‏ های این شبکه ها ناخودآگاه این نگاه القا می‏شود كه «زندگی می‏تواند لذت بخش‏تر از آنی كه هست باشد» و این نكته‏ی كلیدی و نهفته این برنامه‏هاست. شاید به نوعی تمركز خاص این شبكه بر مسایل تفریحی و سرگرمی، ناخودآگاه و طبیعتاً این چاشنی را به محتوای برنامه‏ها بدهد، جنبش و سرخوشی كاذب جوانان خارج‏نشین و تلاشی كه برای شاد بودن، راحت بودن و رسیدن به موفقیت از خود نشان می‏دهند، عنصر بسیار تأثیرگذاری در جذبیت و محبوبیت این شبكه برای جوانان است.

باید دقت داشت كه مخاطب هدف این شبكه ها بخصوص فارسی 1 و من و تو، «مادران و زنان» جامعه‏ ی ایران است و در این راستا سعی شده با چاشنی‏هایی از جمله آشپزی، طنز و حتی رقص به جذب مخاطب هدف خود بپردازند. استفاده از خوانندگان خارج‏نشین دیگر استراتژی این شبكه ها است.

 

بابا پس خیلی خیلی باید دقت داشت که هدف این گونه شبکه ها خود به خود از طریق پوشش های نامناسب ، روابط عادی مرد و زن القا می شود.

توی جامعه ما هم که کم پیدا نمیشه. با چرخشی در بازار همه چیز را خواهید دید و بر شما ثابت خواهد شد، کسی که ماهواره نگاه می کند سعی بر آن دارد تا خود را به آنچه که در شبکه های ماهواره ای دیده است دربیاورد. این شبکه ها طوری اهداف خود را به بیننده القا می نمایند که گویی دارای زندگی آرمانی و به دور از هیچگونه دغدغه ای دارند.

 

خانواده ها به گوش باشید

خطر در کمین است
انتهای پیام /5269

https://www.asrehamoon.ir/vdcewe8p.jh87xi9bbj.html
نام شما
آدرس ايميل شما