تاریخ انتشار :پنجشنبه ۱۴ دی ۱۳۹۶ ساعت ۱۳:۴۷
فرماندار شهرستان خاش گفت: جذب سرمایه گذار، راهگشای توسعه اقتصادی سیستان و بلوچستان و ایجاد امنیت و اعتماد از مهمترین عوامل جذب سرمایه در این استان است.
به گزارش عصرهامون، به نقل از تفتان ما، محمداکبر چاکرزهی در نشست اعضا کارگروه اشتغال و سرمایه گذاری خاش، با بیان اینکه اشتغال به عنوان مهم ترین دغدغه های ملت و دولت است، اظهار کرد: بانک ها در راستای اشتغالزایی و پرداخت تسهیلات نقش بسزایی دارند.

وی با تاکید بر افزایش اشتغالزایی در شهرستان خاش، تصریح کرد: اگر سیاست ها و اهداف سند توسعه اشتغال اجرایی شود بدون شک در آینده جوانان دیگر دغدغه ای به نام اشتغال نخواهند داشت.

چاکرزهی با بیان اینکه شهرستان خاش توانمندی های بالقوه ای بسیار زیادی دارد، گفت: به دلیل نبود سرمایه گذار ظرفیت ها و توانمندی های این شهرستان هنوز به بالفعل تبدیل نشده و باید با راهکارهای مناسب از این داشته هایمان در راستای رشد و پیشرفت شهرستان استفاده کنیم.

وی تاکید کرد: تکریم ارباب رجوع یکی از مهمترین وظایف سیستم بانکی است که باید در شهرستان خاش این مهم محقق شود.

فرماندار شهرستان خاش بر احداث یک باب سردخانه با ظرفیت بالا توسط بانک توسعه تعاون تا پایان سال در بخش ایرندگان، مشارکت صندوق توسعه تعاون جهت تامین و تحویل دام شیرده به متقاضیان پس از تایید جهاد کشاورزی با حداقل اقساط، جمع آوری رایگان و خرید شیر تولیدی دامداران و تزریق منابع ارزان قیمت جهت پرورش زنبور عسل پس از تشکیل شرکت تعاونی زنبور داران در بخش ایرندگان تاکید کرد.

وی خاطرنشان کرد: ارائه تسهیلات ویژه با کارمزد 4 درصد به متقاضیان طرح پرورش ماهیان سردابی و گرمابی توسط صندوق کارآفرینی امید باید مورد توجه ویژه قرار گیرد.

چاکرزهی با بیان اینکه بسترهای مناسبی جهت ایجاد سرمایه گذاری در شهرستان فراهم شده است، افزود: مسئولان دستگاههای اجرایی موظف به اجرای تعهدات خود در زمینه اشتغالزایی هستند.

وی ادامه داد: ایجاد اشتغال پایدار، کارآمد و موثر با حمایت از طرحهای موفق تولیدی، خدماتی، صنعتی، کشاورزی، گردشگری و نیز حمایت از شرکت های تعاونی روستایی، کارگاه های تولیدی و نیز تقویت بخش خصوصی باید در دستور کار ویژه مسئولان باشد و بانک ها نیز بار مالی اجرای طرحها را تامین و در کنار دولت باشند.

چاکرزهی یادآور شد: ارائه تسهیلات ویژه به شرکت تعاونی دهیاران بخش ایرندگان به منظور بسته بندی تولیدات غذایی و صنایع دستی، اختصاص سهمیه ویژه تسهیلات، جهت مددجویان کمیته امداد و بهزیستی، اسلامی سازی قرادادهای بانکی با مشورت علمای طراز اول شیعه و سنی استان، اختصاص تسهیلات ویژه تا سقف 5 میلیارد ریال صرفاً برای بخش ایرندگان توسط صندوق کارآفرینی امید به منظور حمایت از مشاغل خانگی در بخش ایرندگان و اجرای طرح های مشارکتی در قالب شرکت های تعاونی 25 نفر به بالا بدون سود و کارمزد در بخش ایرندگان باید در در اولویت مسئله اشتغالزایی باشد.

وی با بیان اینکه اجرای پایلوت طرح یک پارچه سازی زمین های کشاورزی در بخش ایرندگان به منظور اصلاح الگوی کشت بسیار مهم و ضروری است، گفت: فروش سیستم برق خورشیدی جهت تولید برق مورد نیاز کشاورزان و فروش مازاد آن به شرکت توزیع نیرو تنها برای بخش ایرندگان، جلب سرمایه گذار به منظور معرفی بخش ایرندگان به عنوان جاذبه گردشگری در سطح استان و کشور و آمادگی صندوق کارآفرینی امید برای انجام تورهای گردشگری با حضور مدیران شهرستانی باید مورد توجه باشد.

چاکرزهی با بیان اینکه باید اشتغالزایی برای بانوان جامعه مد نظر قرار بگیرد، اظهار کرد: آمادگی صندوق کارآفرینی امید و بانک توسعه تعاون به اعزام 2 نفر از بانوان هنرمند سوزن دوز بخش ایرندگان به تهران به منظور آشنایی هنرمندان با مدل های روز و فراگیری آموزش های لازم با هزینه صندوق کارآفرینی امید و بانک توسعه تعاون و پرداخت هزینه درمان "شهدادزهی" یکی از بانوان هنرمند بخش ایرندگان در زمینه صنایع دستی و سنتی توسط بانک توسعه تعاون از مهمترین مسائل اشتغال در این شهرستان است.

انتهای پیام/3028
 
https://www.asrehamoon.ir/vdcez78zojh87pi.b9bj.html
منبع : تفتان ما
نام شما
آدرس ايميل شما