تاریخ انتشار :شنبه ۳ آذر ۱۳۹۷ ساعت ۱۳:۲۷
امام جمعه شهرستان سراوان گفت: پیامبر گرامی اسلام (ص) محور اصلی وحدت در جهان و دنیای اسلامی است.
به گزارش عصرهامون؛ به نقل از شستون؛ جشن هفته وحدت با حضور حجت الاسلام و المسلمین مجتبی بامری امام جمعه، حجت الاسلام و المسلمین نوری مسئول نهاد رهبری در امور اهل سنت، مولوی حفیظ الله رئیسی امام جمعه اهل سنت مسجد مدنی بخشان، ایوب دهواری رئیس آموزش و پرورش و جمعی از علما، روحانیون، فرهنگیان و مردم در سالن اجتماعات الغدیر آموزش و پرورش شهرستان سراوان برگزار شد.

حجت الاسلام و المسلمین مجتبی بامری امام جمعه شهرستان سراوان با بیان اینکه ما باید به عنوان مسلمان به طوری که قرآن اعلام کرده از وجود نازنین پیامبر بزرگوار (ص) پیروی کنیم، گفت: یکی از ویژگی های پیامبر (ص) که در عصر ولادت و بعثت به وجود آمده رفع فساد ها، اختلافات و غارت گری ها بوده است.


وی در ادامه با اشاره به اینکه وحدت و همدلی در زیر سایه اسلام باعث وجود همدلی می شود، افزود: 120سال اوصی ها و خوارج با یکدیگر درگیر بودند و اختلاف داشتند که به برکت وجود پیامبر اکرم (ص) با یکدیگر وحدت پیدا می کنند.

امام جمعه شهرستان سراوان توضیح داد: اگر وحدت وجود داشته باشد می توان اطاعت و بندگی خدا را کرد و در سایه اختلاف شیطان ها جولان می دهند و اهداف شوم خود را پیاده می کنند.

وی با عنوان اینکه قرآن منشور وحدت و هدایت برای بشریت است، تصریح کرد: اختلاف باید در سایه وحدت تعطیل شود و اگر قوم و قبیله ها برای شناختن است و ندای اسلام این است که تمام بشریت تفرقه را رها کند و به نقطه ای برسد که زیر چتر خدا همه به آرامش برسند.

حجت الاسلام و المسلمین بامری وجود پیامبر اکرم (ص) را بهترین ریسمانی که کانون مسلمین دنیا است، عنوان کرد و افزود: اسلام در سایه وحدت ترقی پیدا می کند و از صدر اسلام تاکنون می بینیم که دشمنان همیشه به دنبال تفرقه و توطئه هستند.

وی با بیان اینکه پیامبر گرامی اسلام (ص) محور اصلی وحدت در جهان و دنیای اسلامی است، خاطر نشان کرد: قدرت مسلمانان باید به گوش همه بشریت برسد تا ندای نورانی در قلب ما بماند و حفظ شود و این درحالی است که ندای اسلامی فقط با وحدت و برادری به گوش جهانیان خواهد رسید.

امام جمعه شهرستان سراوان با بیان اینکه مشترکات بین مسلمانان نباید رها شود و هرگز نباید تبلیغ ایده سوء خود را کنیم، یادآروی کرد: وحدت و برادری باید زیاد شود و کانون نبوت محور اصلی قرار بگیرد.

وی توضیح داد: دشمن خونخواری در دنیا داریم که با ایجاد اختلاف خرابی ها و خسران های زیادی برای مسلمنان ایجاد می کند و وحدت و ناموس را به تاراج می برد و عزت مسلمین در حفظ وحدت است.

 
انتهای پیام/م.ش https://www.asrehamoon.ir/vdcgu39qtak9zq4.rpra.html
نام شما
آدرس ايميل شما