تاریخ انتشار :سه شنبه ۳ اسفند ۱۴۰۰ ساعت ۱۲:۱۶
احمدرضا طاهری گفت: به نظر می‌رسد یکپارچگی در روابط ایران با همسایگان در مقایسه با دولت قبل بیشتر شده است.
به گزارش عصر هامون؛ احمد رضا طاهری، عضو انجمن ایرانی مطالعات غرب آسیا در گفت و گو با شستون بیان کرد: برای اینکه دولت جدید بتواند با موانع کمتر در خصوص ارتباط با همسایه ها پیش برود در داخل باید یکپارچگی وجود داشته باشد.

وی افزود: به نظر می‌رسد در مقایسه با دولت قبل الان این یکپارچگی بیشتر شده است، اما بااینحال ما فعلا در ارتباط با زمان حال حرف می‌زنیم و پیش بینی در آینده کار خیلی سختی است. با این وجود، عامل «یکپارچگی در داخل» برای ارتباط بهتر با همسایه ها به تنهایی کافی نیست.

رئیس گروه مطالعات پاکستان در انجمن ایرانی مطالعات غرب آسیا ادامه داد: برای اینکه ایران بتواند روابط بهتری با همسایه ها داشته باشد نوع روابط ایران و قدرتهای بزرگ بسیار مهم است، چرا که همسایه های ایران مخصوصا کشورهای حوزه خلیج فارس بهرحال تحت تاثیر کشورهای قدرتمند قرار دارند و آنها به صورت کاملا مستقلانه نمی‌توانند چارچوب روابط خود را با ایران تنظیم کنند. این کشورها یا از ناحیه برخی سازمانهای بین‌المللی و یا از جانب کشورهای قدرتمند در ارتباط با روابط خود با ایران تحت تاثیر قرار می گیرند.

طاهری خاطر نشان کرد: به همین جهت، بازتاب و یا اهمیت برخی از دیدارهای رسمی چون سفر اخیر رئیس جمهور ایران برای شرکت در ششمین اجلاس سران اوپک که عازم قطر بوده اند و طبق گفته ها که چند تفاهم‌ نامه همکاری نیز امضا شده و مسایل دیگر، را نمی توان بسادگی و بلافاصله بیان کرد، بلکه تحلیل این مسایل کمی نیاز به گذر زمان دارد.

انتهای پیام/ https://www.asrehamoon.ir/vdccmeqsp2bq0i8.ala2.html
نام شما
آدرس ايميل شما