تاریخ انتشار :يکشنبه ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۶ ساعت ۰۹:۳۲
در حالی شهروندان به هشدارهای نصب شده در اطراف رودخانه ها و دریاچه ها بی توجهند که یکی از رودخانه های شهرستان زهک بار دیگر قربانی گرفت.
به گزارش خبرنگار حوادث عصرهامون، هر ساله بی توجهی به هشدارها در سیستان و بلوچستان سبب مرگ و میر تعداد زیادی از شهروندان در رودخانه ها، دریاچه ها و دریاها می شود که در این بین سهم مردم شمال استان با شروع ورود روانآب از افغانستان بیشتر می شود و تعداد بیشتری از هموطنان جان خود را در نبود استخر های استاندارد در رودخانه ها از دست می دهند.

علی ای در حالی سال گذشته آمار غریق در استان در 2 ماه نخست 6 نفر بود که این آمار در دو ماهه نخست سال جاری به 11 نفر رسید.

افزایش 2 برابری غریق سیستان و بلوچستان در سال جاری نشان از بی توجهی بیشتر شهروندان به هشدارها در حین عدم آشنایی با فنون آشنا دارد.
روز گذشته جوانی 20ساله با ورود به منطقه شنا ممنوع در پشت سد زهک و به دلیل عمق زیاد آب و آشنا نبودن وی با شنا، جان خود را از دست داد.

عبدالمجید دهمرده مدیر جمعیت هلال احمر زهک در گفت و گو با خبرنگار عصر هامون افزود: این حادثه ساعت 15روز گذشته به اطلاع جمعیت هلال احمر برای کمک رسانی جهت پیدا کردن جسد رسید، براین اساس امدادگران در انی محدوده ورود پیدا کرده و به عملیات پیدا کردن جسد این فرد مشغول شدند.

وی ادامه داد: با توجه به عمق زیاد آب در پشت سد زهک و سنگلاخی بودن این قسمت از رودخانه، از نیروهای امدادگر شهرستان زابل نیز کمک گرفته شد و هم اکنون قریب به 24ساعت است که این عملیات در حال انجام است.

وی با بیان اینکه نام این جوان 20ساله، علی گرگیچ است، خاطر نشان کرد: متاسفانه با گرم شدن هوا شاهد ورود افراد غیر آشنا به شنا به رودخانه های منطقه، چاه نیمه ها و گاها مناطق شنا ممنوعی به مثل پشت سد زهک می باشیم که گاها حوادثی به مثل غرق شدگی برای افراد به وقوع می پیوندد.

مدیر جمعیت هلال احمر زهک با اشاره به وقوع 5حادثه غرق شدگی از ابتدای امسال تاکنون، خاطر نشان کرد: با اینکه پیدا کردن اجساد در رودخانه وظیفه جمعیت هلال احمر نیست، اما این کار در راستای کمک به مردم انجام می شود و در عملیات های گذشته نیز جسد مریم نارویی در رودخانه و پشت سد پیدا نشد و همچنان مردم منطقه به دنبال پیدا کردن جسد وی می باشند.
انتهای پیام/
https://www.asrehamoon.ir/vdciuqa3.t1a5u2bcct.html
نام شما
آدرس ايميل شما