تاریخ انتشار :پنجشنبه ۱۱ خرداد ۱۳۹۶ ساعت ۱۱:۱۶
مدیرعامل سازمان آتش نشانی زاهدان خبر داد: آسانسور غیر استاندارد یکی از مجمتع های آپارتمانی در زاهدان، موجب مرگ یک نفر شد.
زیرکی در گفت وگو با خبرنگار عصرهامون  گفت: روز گذشته در یکی از مجتمع های خیابان طباطبایی درب آسانسور طبقه دوم بدون اين كه كابين آسانسور از طبقه چهارم به طبقه دوم برسد، باز شده و اين فرد بدون اين كه متوجه اين مشكل شود از داخل كانال آسانسور به طبقه همكف سقوط كرد.
 
این مسئول افزود: این فرد بر اثر شدت جراحات وارده در دم جان باخت.
وی با بیان اینکه آمار کلی آسانسورهای غیراستاندارد را اداره کل استاندارد دارد، ادامه داد: تاییدیه آسانسورها توسط اداره استاندارد صادر می شود و سازمان آتشنشانی از نظر ایمنی آسانسورها را مورد بررسی قرار می دهد.
 
در تماسی که خبرنگار حوادث عصرهامون با اسماعیل عاقلی مدیر کل استاندارد سیستان و بلوچستان داشت، وی با بیان اینکه آماری از غیر استاندارد بودن آسانسورها نداریم، گفت: شهرداری زمانی پروانه پایان کار به واحدهای مسکونی یا تجاری منوط به آسانسور می دهد که دارای اخذ گواهینامه تایید نصب آسانسور باشند.
 
وی ادامه داد: اگر آسانسوری از قبل نصب بوده وظیفه مالک است که نسبت به استاندارد سازی آن اقدام کند و در آزمایش ها و آزمون های دوره ای شرکت نصاب این موضوع را پیگیری کند.
 
عاقلی بیان کرد: آزمون اولیه هنگامی است که متقاضی از طرف شهرداری به ما ارجاع داده می شود و کارشناس این اداره برای ارزیابی و آزمایشات مربوطه اعزام و پس از استاندارد بودن تاییدیه آن را صادر می کند.
 
مدیر کل استاندارد سیستان و بلوچستان در تکمیل مطلب فوق ادامه داد: در واقع وظیفه بهره بردار است که درخواستی مبنی بر انجام آزمایشات دوره ای را از  طریق شرکت های نصاب آن آسانسور پیگیری کند.
 
عاقلی با بیان اینکه نصاب ها توسط سازمان صنعت، معدن و تجارت مورد ارزیابی قرار می گیرند، افزود: اداره استاندارد هم یکی از اعضای آن کمیته است که این موارد را مورد ارزیابی قرار می دهد.
 
وی در خصوص برخورد با موضوعات غیراستاندارد گفت: اگر شرایط آن نصاب یا تولید کننده بر اساس دستور العمل و ضوابط مربوطه باشد فرایند تمدید می شود درغیر این صورت به حالت تعلیق در آمده و امکان فروش و عقد قرارداد جدید با شخص یا مرکز تجاری یا مسکونی را نداشته تا اینکه رفع نقص کنند و پروانه آنها تمدید شود.
 
مدیر کل استاندارد خاطر نشان کرد: اگر غیراستاندارد بودن آسانسور مشخص شود مسئولیت این حادثه برعهده مالک و بهره بردارانی است که به مسائل ایمنی و دریافت تاییدیه های مربوطه یا مجوزهای لازم توجه نکرده اند.
 
عاقلی در پایان با بیان اینکه نصاب آسانسور هم در اینگونه حوادث که غیراستاندارد بودن آن ثابت شود مقصر است، ادامه داد: نصاب هم تکلیف دارد که تاییدیه لازم را از سازمان های مربوطه پیگیری کند.
انتهای پیام/
 
 
https://www.asrehamoon.ir/vdcjayeh.uqeihzsffu.html
نام شما
آدرس ايميل شما