تاریخ انتشار :يکشنبه ۲۵ تير ۱۳۹۶ ساعت ۰۸:۰۸
امام جمعه اهل سنت مسجد حنفاء خاش:

حفظ حجاب و عفاف از ضروریات پیشرفت جامعه است

امام جمعه اهل سنت مسجد حنفاء شهرستان خاش گفت: حفظ حجاب و عفاف از ضروریات پیشرفت جامعه و از اولویت های مهم نظام جمهوری اسلامی ایران است.
به گزارش عصرهامون،به نقل از تفتان ما،مولوی عبدالستار حسین زهی در گردهمایی حجاب و عفاف در کانون فرهنگی ورزشی سپاه خاش، با بیان اینکه پوشش زنان و مردان در دین مبین اسلام بسیار تاکید شده است، اظهار کرد: در دین محمدی حجاب زنان متناسب با روحیات آنان تعیین شده و لازم است همه بانوان حجاب و عفاف خود را رعایت کنند.
وی با بیان اینکه حجاب محدودیت نیست، گفت: حجاب و عفاف در دین نشان از شخصیت فرد دارد  و حجاب سبب مصونیت زنان می شود.
مولوی حسین زهی بیان کرد: رعایت مسئله مهم و پراهمیت حجاب و عفاف از اولویت های مهم نظام است که همواره رهبر انقلاب بر این مسئله تاکید می فرمایند و در اصل از ضروریاتو واجبات پیشرفت جامعه محسوب می شود.
وی با بیان اینکه بی عفتی و بی حجابی از مهمترین و اساسی ترین مصادیق منکر است، تصریح کرد: بی حجابی و بی حیایی جامعه را با بحران های اخلاقی زیادی مواجه می کند و در ارتباط  اجتماعی زن و مرد رابطه ای عفیف  و صحیح است که مشروع  و برگرفته از آیات الهی باشد.
 

 
امام جمعه اهل سنت مسجد حنفاء شهرستان خاش خاطرنشان کرد: مسئله مهم حجاب و عفاف مختص یک هفته نیست بلکه  باید در همه طول سال برنامه های مختلفی از سوی دستگاه های متولی برگزار شود.
وی اذعان کرد: از دامن زن مرد به معراج می‌رود و شخصیت هایی همچون حضرت محمد(ص) از دامن این زن ها متولد شدند و برای اینکه زن مسلمان از انزار مردان نامحرم در امان بماند قرآن کریم می‌فرماید:« اینگونه بیرون نیایید گردن وسینه زن مسلمان نباید در انزار نامحرمان قرار گیرد.» پس لازم است که زن ها با حجاب کامل وپوشش اسلامی وارد جامعه شوند و در رفتار وکردارنیز شئونات اسلامی را رعایت کنند.
مولوی حسین زهی اظهار کرد: در انقلاب های غربی که به وقوع پیوسته زن فقط به عنوان آلت و ابزار برای پیروزی و اهداف شومشان استفاده شده و تنها انقلاب اسلامی ایران بوده است که با توجه به آیات قرآنی به مقام و شخصیت زن ارزش قائل شده است.
مطهره خمر فرمانده حوزه کوثر خواهران ناحیه مقاومت بسیج سپاه شهرستان خاش در پایان این همایش  بیانیه روز ملی عفاف وحجاب را قرائت کرد.
 

 
به گزارش خبرنگار تفتان ما؛ این گردهمایی دهها هزار نفری به مناسبت هفته‌ی عفاف و حجاب با حضور امامان جمعه، مسئولین، مسئول بسیج جامعه‌ی زنان استان، بسیجیان، بانوان ادارات و سایر اقشار برگزار شد.
گفتنی است؛ در حاشیه این همایش بانوان بسیجی شهرستان خاش از محل محل حوزه کوثر خواهران سپاه خاش تا کانون فرهنگی ورزشی بسیج راهپیمایی و در سرسرای این کانون تجمع کردند.
انتهای پیام/3028
https://www.asrehamoon.ir/vdcbaab9.rhb09piuur.html
منبع : تفتان ما
نام شما
آدرس ايميل شما