تاریخ انتشار :جمعه ۲۳ آذر ۱۳۹۷ ساعت ۱۳:۰۷
مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه های کشور گفت: مهمترین ابزار در میدان نبرد با جبهه جهانی استکبار، اخلاص و امید به نصرت الهی است.
جلسه شورای استانی دفاتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه های استان سیستان و بلوچستان
جلسه شورای استانی دفاتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه های استان سیستان و بلوچستان
به گزارش عصرهامون، شامگاه گذشته جلسه شورای استانی دفاتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه های استان سیستان و بلوچستان با حضور حجت الاسلام و المسلمین رستمی مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه های کشور، مسئولین و معاونین استانی دفاتر، دبیران هم اندیشی اساتید و نخبگان دانشگاه های استان و مدیران گروه های معارف دانشگاه ها در سالن کنفرانس سازمان مرکزی دانشگاه سیستان و بلوچستان برگزار شد.
حجت الاسلام رستمی در این مراسم با بیان اینکه امروز انقلاب اسلامی با تمام توان و قدرت خود در مقابل نظام لیبرال جهانی ایستاده است، اظهار کرد: مهمترین ابزار در میدان نبرد با جبهه جهانی استکبار، اخلاص و امید به نصرت الهی است.
وی در ادامه رسالت اصلی دفاتر نهاد رهبری در دانشگاه ها را کار ویژه در بحث ازدواج دانشجویی از طریق آموزش، معرفی، برنامه های فرهنگی، مشاوره ها، ایجاد خوابگاه های متاهلین دانست.
به گفته این مسئول، وظیفه دبیران هم اندیشی اساتید دانشگاه ها ارتباط گسترده با اساتید و اعطای راهکار ها و پیشنهادات اساتید و نخبگان دانشگاهی در حل معضلات کشور است.
مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه های کشور با اشاره به اینکه امید و اعتماد به نفس را باید از جوانان دانشجو بخواهید، ادامه داد: اساتید دانشگاه مهمترین نقش در دانشگاه را دارند، فرزندانمان را امیدوار به علم کنیم، مطالبه گری در فضای دانشگاه به وجود آورد.
حسین بر یکی از اساتید دانشگاه و فعالین فرهنگی استان در ادامه این جلسه با بیان اینکه دانشگاه محل اجتماعی برای رفع نیازهای جامعه است، افزود: امروزه دانشگاه نتواسته مشکلات جامعه را حل کند، ارتباط ارگانیک بین جامعه و دانشگاه کمرنگ است واین درحالی می باشد که دانشگاه باید درد جامعه را بداند و کارکنان و دانشجویان آن نیز باید در مقابل این دردها و معضلات راهکار بیاندیشند.
وی با بیان اینکه دفاتر نهاد رهبری دانشگاه باید رصد کننده وقایع جامعه باشد، ادامه داد: برای سیاست ها و برنامه ها و نیاز های جامعه، دانشگاه باید با اولویت هویت ملی اقدام به اجرای برنامه کرده و راهنمای دیگر نهادها و دستگاه های اجرایی باشد.
محمد شیخ نماینده کانون اسلامی دانشگاهیان استان هم با اشاره به برخی دخالت های سیاسی درون و برون دانشگاهی تاکید کرد: نهاد رهبری در دانشگاه باید فعالتر از پیش به اجرای برنامه بپردازد و مسئولان دانشگاه نباید بگذارند که در امورات دانشگاه کسی دخالت کند.
غزنوی یکی از اساتید فعال علمی و پژوهشی استان هم خواستار تقویت کرسی های آزاد اندیشی در دانشگاه ها شد و افزود: باید فضای دانشگاه برای اموراتی به مثل کرسی های آزاد اندیشی با محوریت امورسیاسی کشور مهیا باشد، مقام معظم رهبری نیز در سخنانی بر سیاسی بودن دانشگاه و دانشجو تاکید داشتند. در این خصوص باید نگاه تبعیض از دانشگاه آزاد و ملی حذف شود.
 
انتهای پیام/
https://www.asrehamoon.ir/vdceep8z7jh87pi.b9bj.html
نام شما
آدرس ايميل شما