تاریخ انتشار :دوشنبه ۱۳ دی ۱۴۰۰ ساعت ۰۶:۱۷
معاون استاندار و فرماندار ویژه مطرح کرد؛

لزوم آمادگی ستاد بحران در بارندگی پیش روی شهرستان ایرانشهر

علی شعبانی با اشاره به لزوم آماده باش دستگاه های اجرایی، شرکت ها و نهادهای دولتی و خصوصی، مراکز مختلف خدمات دهی، گفت: با توجه به پیش بینی شدت بارندگی ها، باید آمادگی لازم برای مقابله با مشکل یا بحران در هر سطح را داشته باشیم.
لزوم آمادگی ستاد بحران در بارندگی پیش روی شهرستان ایرانشهر
به گزارش عصرهامون به نقل از پهره؛ در پی اعلام ستاد مدیریت بحران سیستان و بلوچستان مبنی بر ورود یک سامانه بارشی شدید به شهرستان ایرانشهر و در راستای پیشگیری از آسیب های احتمالی ناشی از جاری شدن سیل، فرماندار و اعضای کارگروه مدیریت بحران این منطقه از روند اقدامات پیشگیرانه در روستای آبادان بخش دامن و رودخانه گران، روستای چاه جمال و سیل بندهای اطراف شهر بازدید کردند.

علی شعبانی، معاون استاندار و فرماندار ویژه شهرستان ایرانشهر در حاشیه این بازدیدها در گفت و گو با خبرنگار پهره با تاکید بر ضرورت اقدامات پیشگیرانه برای جلوگیری از خسارات و آسیب های احتمالی بیان کرد: در شرایط بحران باید کلیه امکانات دولتی و خصوصی از وسایط سنگین، نیروی انسانی و امکانات پشتیبانی و خدماتی در خدمت مدیریت بحران قرار بگیرد.

وی افزود: شاخص های اصلی کارآمدی، توان مدیریتی و قدرت هماهنگی و بهره وری و کارآیی دستگاه های اجرایی که عملکرد مبتنی بر سه اصل سرعت، دقت و صحت را در زمان بحران شامل می شوند باید همه دستگاه ها امادگی کامل در شهرستان ایرانشهر داشته باشند.

این مقام مسئول تصریح کرد: ما خادم مردم هستیم و در شرایط حساس و بحرانی، تمام توان و تلاشمان باید ایجاد آرامش، آسایش و رفع نگرانی های مردم باشد.

وی با اشاره به لزوم آماده باش دستگاه های اجرایی، شرکت ها و نهادهای دولتی و خصوصی، مراکز مختلف خدمات دهی، عنوان کرد: با توجه به پیش بینی شدت بارندگی ها، باید آمادگی لازم برای مقابله با مشکل یا بحران در هر سطح را داشته باشیم.

فرماندار ویژه شهرستان ایرانشهر بر بازگشایی مسیل ها و دهانه برخی پل های مسدود شده با رسوبات و تقویت بخش هایی از سیل بندهای حفاظتی روستاهای بازدید شده و اطراف شهر و به کار گیری امکانات بیش تر و سرعت عمل در اقدامات پیشگیرانه تاکید کرد.

وی با توجه به رودخانه های اطراف شهر ایرانشهر و خطر ورود سیلاب ها به شهر با توجه به پیشینه، بر ضرورت احداث دیواره حفاظتی شمالی ایرانشهر در موقعیت چاه جمال و دیواره حفاظتی شرقی به موازات رودخانه در ضلع شرقی بزرگراه ایرانشهر - خاش و همچنین احداث دیواره حفاظتی روستاهای دامن با توجه به در معرض تهدید و خطر بودن باغات و نخلستان ها و نقاط مسکونی اطراف رود دامن تاکید کرد و گفت این اقدام مسکن وار چاره کار نیست و باید این پروژه ها جزو اولویت ها در اعتبارات سال آینده قرار گیرد.

انتهای پیام/ https://www.asrehamoon.ir/vdcefe8zwjh8eoi.b9bj.html
نام شما
آدرس ايميل شما