تاریخ انتشار :جمعه ۱۶ ارديبهشت ۱۴۰۱ ساعت ۰۹:۴۶
علی حیدری نیا با بیان اینکه جوان و جوانگرایی محور بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی است، گفت: جوانان امروز مخاطب اصلی و میدان‌داران گام دوم انقلاب اسلامی هستند.
جوانان، مخاطب اصلی تحقق بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی هستند/ "علم و پژوهش" مهمترین راه در چله دوم انقلاب
علی حیدری نیا، دبیر قرارگاه جهادی گام دوم انقلاب اسلامی در سیستان و بلوچستان در گفت وگو با خبرنگار عصرهامون بیان کرد: بسیاری از نظریه پردازان سیاسی در دنیا پس از پژوهش هایی که بر روی بعضی از انقلاب ها و پس از آن تحلیلی که بر روی انقلاب جمهوری اسلامی ایران داشتند نظریه ای تحت عنوان "چرخش تمدن ها" مطرح کردند.

وی افزود: بر اساس این نظریه، در ابتدای هر انقلاب معمولا افراد ناسیونالیسم و به ترتیب پس از آن افراد افراطی، دولت انقلابی، دولت اصلاح طلب و اعتدال بر روی کار می آید و بعد، آن انقلاب ها از حوزه آرمان ها و ارزش های خود عدول و افول خواهد کرد.

دبیر قرارگاه جهادی گام دوم انقلاب اسلامی استان اضاف کرد: یکی از نظریه های آنان بر روی انقلاب است، که جمهوری اسلامی ایران بهار 40 سالگی خود را از دست خواهد داد تا از دورن انقلاب را استحاله کنند، اما رهبر معظم انقلاب به عنوان سکاندار و دیده بان، نظریات و استراتژیک ترین رهبر دنیا بیانیه ای تحت عنوان "گام دوم انقلاب"، به عنوان یک سند بالا دستی و چشم انداز برای چله دوم نظام انقلابی تدوین کردند.
 
بیانات رهبری فصل الخطاب و نقشه راه
 
وی تاکید کرد: هر انقلابی دارای یک چشم انداز و آرمان است، در حوزه بیانیه گام دوم جریان شناسی، جریان سازی، کادر سازی، کادر گذاری، مطالبه گری و گفتمان سازی داریم، که گفتمان بیانیه فوق این است که در چهل سال گذشته چه کردیم، درحال حاضر کجا هستیم و برای  آینده دارای چه برنامه هایی هستیم.

حیدری نیا ادامه داد: مقام معظم رهبری به عنوان سکاندار انقلاب در این بیانیه علاوه بر بیان ضعف ها و چالش های چله اول، در واقع چالش های پیش رو، در حال حاضر و آیند را مشخص و راه را نشان می دهند، و اگر سوالاتی هم در اذهان عمومی پیش می آید ایشان به درستی در بیانیه بدان پاسخ، و جوانان را مورد خطاب قرار دادند.

وی اضافه کرد: رهبر انقلاب ضمن بررسی مشکلات جامعه در چله اول و مشکلات امروز که بیشتر در حوزه اقتصادی آن هم به دلیل آن عدم نگاه به درون و نگاه به داشته های خارجی و مسئله برجام است، و یا نگاه دولت هایی که حوزه مدل اقتصادی لیبرال را در کشور ما متاسفانه پیگیری کردند رهبری بارها تذکر دادند که "من نسبت به برجام خوش بین نیستم و... "؛ اگر این افراد به ولایت فقیه پایبند و سخنان ایشان را فصل الخطاب قرار می دادند و به داشته های درونی اهمیت می دادند اکنون دچار این مشکلات نبودیم.

این مسئول تبیین کرد: در حوزه بیانیه گام دوم انقلاب چالش های امروزدقیقا مانند چالش های اول انقلاب است، اما شکل ماهوی آن متغییر شده در حالیکه همان چالش ها پابرجاست.

وی اظهار کرد: یکی از خصوصیاتی که انقلاب اسلامی در چهل ساله اول رد شد و خیلی از نظام های گذشته به صورت استبدادی، اسکتباری و استعماری نتوانستند به چله دوم برسد این بود که نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران نظامی بود که آرمان ها آن مصرف گرا نبود بلکه ناشی از اعتقادات دینی بود.

دبیر قرارگاه جهادی گام دوم انقلاب اسلامی استان گفت: در سال 1979 که انقلاب به پیروزی رسید علاوه بر دوبلوک شرق و غرب، یک بلوک دیگر به نام نظام و آرمان دینی به وجود آمد، در دهه اول انقلاب حضرت امام راحل به موضوع پاشیدگی دو بلوک شرق و غرب اشاره کردند و امروز هم طبل رسوایی و تشکلات دولت های غربی پیش آمده و می بینیم اختلافاتی که در بلوک غرب و یا افتضاحی که آمریکا از حوزه همسایگی ایران رخت بربست و ترک کرد؛ و هرآنچه که ما در آرمان های انقلاب اسلامی پیش بینی کردیم رهبر معظم انقلاب به منصه ظهور خواهند رساند.

وی گفت: گفتمان یا نظریه انقلاب اسلامی در نظام حکمرانی ابدی انقلاب در چله دوم، توجه به شعار جوانان در صحنه عمل، کار جهادی، توجه به داشته های درون با اتکا به نظریه ولایت فقیه، اخلاق و معنویت گرایی، علم و پژوهش و معنویت است.
 
حاج قاسم سلیمانی فرد نیست بلکه مکتب است

حیدری نیا خاظر نشان کرد: مهمترین بخش این نظریه حوزه "علم و پژوهش" است، به این دلیل که مقام معظم رهبری وتمام دانشمندان دنیا معتقد هستند اکثر کشورهای امپریالیسمی و استکباری امروز به دلیل در دست گرفتن علم و دانش، بر جهان قلدری کرده و به زور خود می افزایند، بنابراین برای ما به عنوان یک کشور انقلابی مهمترین بحث علم و پژوهش است.

وی تاکید کرد: معنویت و اخلاق مقوله دیگری است که ایشان ضوابط اخلاقی و شعور معنوی را مهم دانستند، چرا که بی توجهی به شعارهای انقلاب و غفلت از جریان انقلابی در تاریخ چهل ساله اول در برخی مواقع ما را به چالش کشید، اما یکی از خصوصیات تاریخ انقلاب اسلامی به دلیل اینکه برگرفته از نظام ولایت فقیه و هم مکتب معنوی بر اساس فقیه امامین اثنی عشری است، اینکه شعار اصلی آن عدالت و معنویت و اخلاق است.  

این مسئول در بخش دیگر سخنان خود ادامه داد: حاج قاسم فقط یک فرد نیست بلکه یک مکتب است، مکتبی ماندنی که برای تبیین گفتمان و مکتب شهید سلیمانی باید تلاش کرد.
 
 
جوانان مخاطب اصلی بیانیه گام دوم انقلاب هستند

وی افزود: یکی دیگر از ویژگی های انقلاب این است که همواره قابلیت انعطاف وآماده تصحیح خطاهای خویش بوده اما غیرقابل تجدید نظر پذیر و غیرقابل انفعال است، در تمامی صحنه ها و بحران ها نظام نسخه ای برای درمان دارد.

دبیر قرارگاه جهادی گام دوم انقلاب اسلامی استان اظهار کرد: تنها راه برون رفت از وضعیت موجود و راه رسیدن به وضع مطلوب این است که بیانیه گام دوم انقلاب را در مرحله عمل راهکار عملیاتی بدهیم، یکی از راه های عملیاتی بیانیه گام دوم انقلاب استفاده از اقشار جوانان است.

به گفته وی، رهبر انقلاب فرمودند "اگر شهید سلیمانی 60 سال سن داشت چون نگاهش انقلابی بود از وی استفاده می کردم"، یعنی اگر جوان نبود، جوانمرد بود؛ مخاطب رهبری این است کسانی که در راس حاکمیتی در هر پستی قرار می گیرند اولا از نیروهای جوان و از جوانان انقلابی باشند.

این مسئول بیان کرد: دولت انقلابی باید در اسرع وقت اقدام به از میان برداشتن تمام مدیرانی که نگاه متفاوت با نگاه انقلابی دارند کنند، در بحث حاکمیتی و سیاست گذاری جوانان اهل فکر و انقلابی و قوی ورود کنند، که تمام این کارها با حوزه جهاد فرهنگی صورت می گیرد.

حیدری نیا ادامه داد: جوانان باید رصد و متناسب سازی کرده و هرجا دولت مشکل داشت آن را هدایت و انتقاد سازنده کنند تا اصلاحات انقلابی صورت گیرد که در بیانیه گام دوم هم بدان اشاره شده است.

وی خاطر نشان کرد: جوانان مطالبه گری و دولت خود را به جوانان نزدیک کند؛ در سفر رئیس جمهور به سیستان وبلوچستان شاهد بودیم در منطقه شمال استان به نقطه ای سر زدند که حتی استاندار، وزیر و فرماندار هم آنجا نرفته بود، این یعنی مردمی بودن، مردم گرا بودن و در میدان عمل بودن.

دبیر قرارگاه جهادی گام دوم انقلاب اسلامی استان افزود: به قدری دولت های قبل کوتاهی کردند که رهبر انقلاب بیان کردند "اگر چه دولت های دیگر کار کردند اما از دولت انقلابی انتظار بیشتر است"؛ ما همانطور که دولت انقلابی هستیم باید انقلابی کار کنیم آن هم عاقلانه، عالمانه و بابرنامه ریزی تا به آینده ای که جوانان گام های بزرگی را در حوزه پیشرفت های کشور با نگاه به داشته های کشور برمی دارند، به آنان افتخار کنیم.
 
انتهای پیام/
 
https://www.asrehamoon.ir/vdca00n6049ny01.k5k4.html
نام شما
آدرس ايميل شما