تاریخ انتشار :جمعه ۴ شهريور ۱۴۰۱ ساعت ۱۸:۴۴
واکنش فرمانداران شمال سیستان وبلوچستان به یک خبر در فضای مجازی؛

انتشار کلیپ دفن گوسفندان زیر تلی از خاک کذب محض است

پس از انتشار کلیپی در فضای مجازی مبنی بر دفن گوسفندان زیر تلی از خاک به علت وقوع طوفان شدید، فرمانداران حوزه شمال سیستان وبلوچستان این موضوع را تکذیب کردند.
انتشار کلیپ دفن گوسفندان زیر تلی از خاک کذب محض است
به گزارش عصرهامون به نقل از اوشیدا، پس از انتشار کلیپی در فضای مجازی مبنی بر دفن گوسفندان زیر تلی از خاک به علت وقوع طوفان گرد و خاک شدید در شمال سیستان وبلوچستان و بازنشر آن در شبکه های اجتماعي این موضوع منجر به آزرده خاطر شدن احساسات و عواطف مردم و تشویش اذهان عمومی شد.

 اگر چه وزش بادهای 120 روزه  که حال به 180 روز میرسد و پراکنده شدن ریزگردها در هوای منطقه هر سال در این ایام مشکلات جدی برای مردم در پنج شهرستان منطقه سیستان شامل هامون، هیرمند، زابل، زهک و نیمروز ایجاد کرده و موجب ایجاد بیماری‌های چشمی و تنفسی برای مردم منطقه شده است.

خشکسالی‌های شمال استان و در پی آن خیزش گرد و خاک، برای کل منطقه سیستان تهدیدآمیز است و شاخص کیفیت هوا را به شدت کاهش می دهد و گاهی دید را به ۱۰۰ متر می رساند،  گه این شرایط نیازمند توجه ویژه دولت است و باید موضوع حق‌آبه تالاب هامون و مدیریت منابع آبی منطقه با جدیت دنبال شود تا مردم از این رنج مستمر رهایی یابند.

همین امر باعث شد تا خبرنگار ما جهت بررسی صحت و سقم ماجرا با فرمانداران حوزه سیستان گفتگو نموده تا واقعیت ماجرا  را از زبان فرمانداران  حوزه سیستان بشنویم.


تکذیب کلیپ منتشر شده توسط فرمانداران حوزه سیستان

حسن دهمرده فرماندار شهرستان زهک در گفتگو با خبرنگار ما بیان کرد: با توجه شدت طوفان شن در منطقه و مشکلات ایجاد شده  اما کلیپ منتشر مربوط به حوزه شهرستان زهک نیست و صحت ندارد.


شهرستان هامون رودخانه ندارد

محمد حاجی حسینی فرماندار هامون نیز گفت: با توجه به اینکه در کلیپ منتشر شده رودخانه و آب دیده می شود و در حوزه استحفاظی هامون رودی وجود ندارد، کلیپ منتشر شده منتسب به شهرستان هامون نمی باشد و صحت ندارد.

هیرمند، رگ حیات بخش منطقه آب ندارد


میثم برازنده فرماندار شهرستان هیرمند در گفتگو با خبرنگار اوشیدا بیان کرد: با توجه به اینکه در منطقه شهرستان هیرمند این حجم از آب وجود ندارد و همه جا خشک و بی آب و علف است و گرد و خاک شدید با توجه به طوفان های شدید در منطقه، اما با این حجم از خشکسالی کلیپ منتشر شده برای شهرستان هیرمند نمی باشد و صحت ندارد.

 صحت ندارد

حبیب راهداری فرماندار نیمروز در گفتگو اظهار داشت: با توجه به حجم زیادی از خاک و طوفان شن حجم زیاد آب، کلیپ منتشر شده در فضای مجازی مربوط به شهرستان نیمروز نمی باشد و صحت ندارد.
https://www.asrehamoon.ir/vdcfjxdy1w6dt1a.igiw.html
نام شما
آدرس ايميل شما