تاریخ انتشار :سه شنبه ۱۵ شهريور ۱۴۰۱ ساعت ۱۳:۰۰
با حضور معاون وزیر راه و شهرسازی؛

اولین قطار فوق العاده زاهدان راهی خرمشهر شد

اولین قطار فوق العاده زاهدان به سمت خرمشهر با حضور مدیرعامل راه آهن جمهوری اسلامی ایران و زائران اربعین حسینی راه اندازی شد.
اولین قطار فوق العاده زاهدان راهی خرمشهر شد
به گزارش عصرهامون، میعاد صالحی، مدیرعامل راه آهن جمهوری اسلامی ایران در مراسم راه اندازی قطار فوق العاده زاهدان به خرمشهر گفت: با توجه به سیاست های دولت سیزدهم و دستورات وزیر راه و شهرسازی برای انجام سفر اربعین ارزان و تسهیل در سفرها و ارائه خدمات بهتر به زائران اباعبدالله الحسین (ع) تعداد قطارهای مشهد - تهران به کرمانشاه و تهران - خرمشهر به اهواز را صددرصد افزایش یافته است.
 
صالحی افزود: برخی استان ها تقاضا داشتند تا در این ایام از امکانات سفر ایمن و ارزان قطار استفاده کنند، که در این راستا یک قطار فوق علاوه بر قطارهای فوق العاده دیگر در این ایام برای استان های مورد تقاضا پیش بینی کردیم.

معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: نخستین قطار فوق العاده زاهدان که امروز به سمت خرمشهر زائران اربعین را جابجا می‌کند در زمان برگشت نیز زائران را به زاهدان جابجا خواهد کرد.
 
وی ادامه داد: بر اساس رصد که در استانها داشتیم قیمت بلیت قطارها در زمان اربعین نسبت به تابستان حتی یک ریال افزایش قیمت نداشته در حالی که در بخش تردد جاده‌ای ما شاهد افزایش ۷۵ درصدی قیمت‌ها هستیم.

صالحی بیان کرد : در صورت نیاز یک رام قطار فوق العاده دیگر نیز برای جابجایی زائران اربعین از زاهدان به خرمشهر اختصاص می‌یابد.

مدیرعامل راه آهن جمهوری اسلامی ایران تصریح کرد: قطارهای چهار تخته و چهار ستاره نسبت به قیمت اتوبوس مصوب برای ۴۰ نفره‌ها حدود نصف قیمت و قیمت هر صندلی در قطارهای چهار ستاره قیمت مصوب اتوبوس‌های وی آی پی ۷۵ صدم درصد قیمت آن است.

صالحی تصریح کرد: با توجه به اینکه ساخت خطوط ریلی بر عهده شرکت زیرساخت است این آمادگی را راه آهن جمهوری اسلامی ایران دارد که نسبت به تکمیل راه آهن چابهار - زاهدان و ایجاد خط نرمال ریلی زاهدان به میرجاوه و ایجاد خط ریلی زاهدان به زابل اقدام کند.
 
صالحی با اشاره به اینکه فردا قطار تهران به خرمشهر در دو رام مسافرین اربعین را جابجا خواهد کرد تصریح کرد: در روزهای آتی پیش بینی های صورت گرفته تا از مشهد مقدس هم به سمت خرمشهر قطار فوق العاده حرکت کند.
 
فدا حسین مالکی نماینده مردم زاهدان در مجلس شورای اسلامی نیز در این مراسم با اشاره به اینکه قطار زاهدان به چابهار حدود 13 سال است که به طول انجامیده  تنها 30درصد پیشرفت داشته است خواستار تسریع در روند ساخت و تکمیل این خط راه آهن که یک شاهراه اصلی ترانزیت برای کشور است شد.
 
وی با اشاره به مسیر زاهدان به تهران حدود 22 ساعت طول می کشد و این زمان طولانی زیبنده مردم نیست گفت: در جلسه ای که در روزهای گذشته برخی از نمایندگان استان های شرقی که مسیر ریلی زاهدان به تهران از این استان ها عبور می کند، در جلسه ای با  رئیس جمهور پیرامون راه اندازی قطار سریع الاسیر در مسیر زاهدان به تهران  بالعکس دادند پیشنهاد دادند.
 
وی خواستار تحقق این پیشنهاد شد وافزود: نمایندگان هم در خصوص تامین بودجه و رفع مشکلات همراهی و همکاری ویژه و لازم را خواهند داشت.
 
 انتهای پیام/س https://www.asrehamoon.ir/vdcau6n6u49nmu1.k5k4.html
نام شما
آدرس ايميل شما