تاریخ انتشار :چهارشنبه ۲۷ مهر ۱۴۰۱ ساعت ۱۰:۳۲
سردار احمد طاهری از شناسایی و دستگیری ۱۱۴ شرور مسلح و سابقه دار در سیستان و بلوچستان در هفت ماهه نخست سال خبر داد.
۱۱۴ شرور مسلح سابقه دار شناسایی و دستگیر شدند/کشف ۱۱۲۸ قبضه سلاح غیرمجازدر سیستان وبلوچستان
به گزارش عصرهامون، سردار احمد طاهری، فرمانده انتظامی سیستان وبلوچستان در نشست خبری با اصحاب رسانه بیان کرد: مبارزه با قاچاق مواد مخدر و شناسایی باندها و سرشبکه های اصلی مواد مخدر از اولویت های مهم و اساسی پلیس سیستان و بلوچستان است.
 
وی افزود: در این رابطه از ابتدای سال جاری با اشرافیت کامل و رصد اطلاعاتی پلیس بر فعالیت و تحرکات قاچاقچیان عمده مواد مخدر، 44 باند سازمان یافته قاچاق مواد افیونی شناسایی و منهدم شد.
 
فرمانده انتظامی استان با اشاره به اجرای 3 هزار و 360 عملیات پلیسی علیه قاچاقچیان مواد مخدر در استان، عنوان کرد: در این مدت 62 تن 200 کیلوگرم انواع مواد مخدر از باندهای بزرگ قاچاق مواد افیونی در سطح استان کشف شد.
 
این مقام ارشد انتظامی با بیان اینکه از مجموع عملیات های صورت گرفته 42 عملیات توام با درگیری تکاوران با قاچاقچیان مسلح بوده است، تصریح کرد: کشف 54 قبضه سلاح سبک و نیمه سنگین و تعداد 5 هزار و552 عدد فشنگ و 119تیغه خشاب و 9 عدد فرستنده بیسیم و 409 دستگاه خودرو و موتورسیکلت از سوداگران مرگ توقیف شد.
 
سردار طاهری با اشاره به اقدامات خوب پلیس استان در مقابله با خرده فروشان مواد مخدر در سطح محلات گفت: از ابتدا سال جاری با اجرای 3 هزار و 360 مرحله طرح مقابله ای با خرده فروشان مواد مخدر، تعداد 7 هزار و 187 نفر در رابطه با جرائم مواد مخدر که از این تعداد 965 خرده فروش مواد و تعداد 5 هزار و 672 نفر در محلات و نقاط مختلف استان دستگیر و به دستگاه قضائی معرفی شدند.
 
فرمانده انتظامی استان به ساماندهی معتادین و جمع آوری 5 هزار و 672 نفر معتاد متجاهر در استان اشاره نمود و اظهار داشت: افراد شناسایی شده برای طول درمان به مراکز بازپروری معرفی و تحت درمان می باشند.
 
وی به اقدامات پلیس در حوزه امنیت عمومی و مقابله با اشرار مسلح در سطح استان اشاره کرد و افزود: در حوزه دستگیری اشرار مسلح 19درصد، کشف انواع سلاح جنگی گرم و سرد غیر مجاز 15 درصد و انهدام باندهای قاچاق سلاح و مهمات 44 درصد رشد داشته ایم.
 
سردار طاهری با بیان اینکه هر گونه فعالیت مجرمانه از سوی اراذل و اوباش، خط قرمز پلیس است و انتظامی استان با شدت و به جد با این افراد که موجبات سلب آرامش مردم را فراهم می کنند برخورد می نماید، عنوان داشت: با اقدامات پیشگیرانه پلیس در سال جاری با کاهش 3 درصدی وقوع تیر اندازی ها و نزاع های مسلحانه و افزایش 86 درصدی دستگیری اراذل و اوباش در سطح استان روبه رو بوده ایم.
 
این مقام ارشد انتظامی با بیان اینکه 75 درصد ازمجموع کل سرقت ها عادی و 70 درصد از کل سرقت های به عنف و مسلحانه به وقوع پیوسته در سطح استان کشف شده است و در این رابطه شاخص مطلوبی در کل استان داشته ایم، اظهار داشت: با تلاش کاراگاهان پلیس آگاهی در مرکز و شهرستان های استان در این مدت انهدام بیش از 25 باند سرقت های مسلحانه، بعنف و عادی که منجر به 124 نفر دستگیری سارقین و 301 فقره کشف گردیده است.
 
وی در ادامه به برخورد با اخلال گران نظام اقتصادی، قاچاقچیان و محتکران کالاهای اساسی مردم اشاره نمود و افزود: از ابتدای سال 1401 انواع کالای قاچاق شامل لوازم خانگی، پوشاک، وسایل جانبی موبایل و قطعات خودرو، روغن خوراکی، شیر خشک، سیمان، دام زنده و دارو به ارزش 15 میلیارد 680 میلیون تومان از متخلفان اقتصادی کشف و ضمن شناسایی مجرمان، افراد شناسایی و دستگیر شده به دستگاه قضایی معرفی شدند.
 
سردار طاهری با بیان اینکه برخورد با پدید قاچاق کالا و سرمایه های ملی از اولویت های پلیس استان است ،از تشدید اجرای طرح های مختلف مقابله ای با این پدیده شوم خبر داد و اظهار داشت: با تلاش مأموران انتظامی استان و در نتیجه طرح های مقابله ای صورت گرفته کشف انواع کالای قاچاق در سطح استان 36 درصد افزایش یافت.
 
این مقام ارشد انتظامی استان همچنین در ادامه به جرایم سایبری و رایانه ای در استان اشاره نمود و بیان داشت: با عنایت به افتتاح و راه اندازی مرکز فوریت های سایبری پلیس فتا، تعداد 18 مورد رسیدگی به حملات سایبری استان و سایر استان ها و شناسایی حفره های آسیب پذیر در ادارات و نهادهای برون سازمانی که کاهش 19 درصد وقوع جرایم رایانه ای و سایبری در سطح استان بوده است.
 
فرمانده انتظامی استان ادامه داد: در این مدت با اقدامات تخصصی کارشناسان پلیس فتا بیش از 95 درصد پرونده های تشکیل شده جرایم رایانه ای در این پلیس کشف شدند.
 
انتهای پیام/
https://www.asrehamoon.ir/vdciwrazqt1awr2.cbct.html
نام شما
آدرس ايميل شما