تاریخ انتشار :سه شنبه ۲ اسفند ۱۴۰۱ ساعت ۰۷:۲۹
وزیر کشور گفت: وجود تنها بندر اقیانوسی کشور و سواحل زیبای مکران در سیستان و بلوچستان یک نقطه ارزشمند، در مسیر پیشرفت، توسعه و تعالی کشور خواهد بود.
سیستان و بلوچستان مسیر توسعه و پیشرفت کشور است
 به گزارش پایگاه خبری عصرهامون، احمد وحیدی شب گذشته در همایش طلایه‌داران سواحل مکران که در شهرستان چابهار در حال برگزاری است بیان کرد: مردم غیور و مرزداران رشید این سرزمین کهن و بزرگ اعم از بلوچ و سیستانی امروز از ۲۶ شهرستان، دست در دست هم متحد و یکپارچه میزبان ۲۱ استان کشور هستند تا راهی نو برای رشد، ترقی، تعالی کشور بگشایند و گامی استوار به سمت اهداف بزرگ نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران اسلامی و ایران قوی بردارند.
 
 وی خاطرنشان کرد: این جشنواره؛ تجلی وحدت، همبستگی، همدلی، همراهی و یگانگی ملت بزرگ ایران است.
 
 وزیر کشور با تبریک ایام شادی و الفت عید مبعث و ایام ماه رجب و شعبان شور حضور مردم در این خطه زیبا، مهم و استراتژیک در تنها شهر اقیانوسی کشور را بسیار ارزشمند دانست و افزود: همه ملت بزرگ ایران؛ دل در گرو ایران قوی، قدرتمند، متحد و یکپارچه دارند.
 
 وی گفت: ایرانی که پرچم، سرود، مفاخر، نام‌آوران و بزرگان آن به قلب یکایک ایرانیان آرامش می‌دهد و همه ما امروز پیرامون مکتب بزرگ اسلام و در این زیر این پرچم هستیم تا برگ جدیدی بر افتخارات این سرزمین اضافه کنیم و گامی نو در مسیر تعالی و پیشرفت این سرزمین برداریم.
 
وحیدی گفت: مردم بزرگ این کشور با جوشش و همبستگی و با حرکت انقلابی خود همواره تاریخ‌ساز بودند و امروز نیز در چهل و چهارمین سالگرد انقلاب اسلامی در این جایگاه قرار دارند.
 
 وی خاطرنشان کرد: در کدامین نقطه دنیا به جز ایران اسلامی می‌توانیم ادعا کنیم که چنین اتحاد و یکپارچگی و روابط عمیق عاطفی و انسانی وجود داشته باشد و این ناشی از باطن انسان‌های بزرگ و وارسته است و این برای ما جای افتخار دارد که در چنین سرزمین بزرگ و مقدسی به نام اسلام بزرگ و پیامبر اعظم حرکت خودش را به جلو می‌برد.
 
 وزیر کشور در پایان از برگزارکنندگان و شرکت‌کنندگان در این جشنواره بزرگ تقدیر کرد و گفت: چنین شور و شعفی که با نشان‌دادن همه ظرفیت‌ها و اصالت‌های این سرزمین در غرفه‌ها و حرکت‌های مختلف به نمایش درمی‌آید، قابل‌تقدیر است.
 
 
معرفی ظرفیت‌های سرمایه‌گذاری از اهداف برگزاری جشنواره طلایه‌داران سواحل مکران بود
 
محمد کرمی، استاندار سیستان و بلوچستان نیز در این جشنواره گفت: جشنواره طلایه‌داران سواحل مکران چند روزی است که در حال پذیرایی از هم‌وطنان بوده و شهرستان چابهار پذیرای مهمانانی از اقصا نقاط کشور و حتی کشورهای هم‌جوار است.
 
وی افزود: این جشنواره در بخش‌های مختلفی در حال فعالیت است تا ظرفیت‌‌هایی سرمایه‌گذاری این استان را به سایر افراد معرفی کند.
 
استاندار اذعان کرد: خوشبختانه این منطقه دارای ظرفیت‌های بسیار خوبی در حوزه گردشگری، معادن، مرز، کشاورزی، شیلات و دامداری است که باهمت جوانان این استان به ثروت تبدیل خواهد شد.
 
انتهای خبر/ س
https://asrehamoon.ir/vdca0in6a49nmi1.k5k4.html
نام شما
آدرس ايميل شما