تاریخ انتشار :پنجشنبه ۴ اسفند ۱۴۰۱ ساعت ۰۲:۰۰
عضو هیئت‌علمی دانشگاه آزاد اسلامی واحد ایرانشهر گفت: راه و مسیر حضرت زهرا (س) عامل پیروزی بانوان در برابر هجمه‌های دشمنان است.‎
«جهاد تبیین» فرصتی برای هویت‌بخشی به زنان است
به گزارش پایگاه خبری عصرهامون حجت‌الله صادقی در گفتگو با خبرنگار پهره با اشاره به نقش انفعالی و انقلابی زن در تئوریزه کردن ولایت در جامعه با الگوگیری از سیره فاطمی و اقدامات عملی این بانوی بزرگوار در دفاع از ولایت و وصایت امیرالمؤمنین (ع) با سه روش مجالس عمومی، دیدار چهره‌به‌چهره و برگزاری جلسات مناظره از جمله در خطبه فدکیه به اثبات ولایت امام علی (ع) بیان کرد: باید از دخت نبی مکرم اسلام به‌عنوان نخستین جهادگر تبیین یاد شود.

وی افزود: به‌گونه‌ای که جهاد تبیین از زمان حضرتش با تبیین حقایق حادثه غدیر و ولایت امیرالمؤمنین (ع) و بیان جایگاه آن امام شروع و با بیان رسای حضرت زینب (س) در حادثه کربلا استمرار یافت.

صادقی عنوان کرد: در آن زمان حضرت زهرا (س) لباس جهاد تبیین بر تن کرد و الگویی برای همیشه در تاریخ آفرید و اثبات کرد که عفاف و حجاب هرگز به معنای اسارت نیست.

این استاد دانشگاه تصریح کرد: کسی که با قلم و قدم، نفس برای اسلام و انقلاب اسلامی جهاد می‌کند و با این کار به فرموده رهبر حکیم انقلاب اسلامی از آن به‌عنوان جهاد تبیین یاد می‌شود یک فرد انقلابی به شمار می‌رود.

وی اضافه کرد: مسئله دیگر که باید موردتوجه ویژه قرار بگیرد جهاد تبیین و تلاش مضاعف در این عرصه است.

صادقی با بیان اینکه جهاد تبیین یکی از تأکیدات مقام معظم رهبری بوده که جنسیت بردار نیست؛ بلکه تعیین‌کننده است که هوشیاری و تلاش مضاعف را می‌طلبد، خاطرنشان کرد: در شرایط کنونی همه رسانه‌های غربی هجمه‌های سنگینی را به باورها، ارزش‌ها به‌ویژه در راستای مباحث مربوط به حوزه بانوان و خانواده آغاز کردند.

وی گفت: یکی از اهداف رسانه‌های غربی تغییر فرهنگ حاکم بر زن و مادر است که این نقش بانوان مسلمان را زیر سؤال ببرند.

صادقی اضافه کرد: همه زنان ایران اسلامی وظیفه دارند با وجود تلاش فراوان رسانه‌های غربی که برای دگرگون‌کردن فرهنگ متعالی حاکم بر خانواده و روابط زن و مرد انجام می‌دهند فعالیت‌های این رسانه‌ها را باتدبیر آگاهانه و بصیرت خنثی کنند و همچون همیشه پیروز میدان باشند و راه و مسیر حضرت زهرا (س) را که بنیان‌گذار جهاد تبیین در دفاع از ولایت و اسلام هستند ادامه‌ دهند.

انتهای خبر/
 
https://asrehamoon.ir/vdcgy39qxak9n34.rpra.html
نام شما
آدرس ايميل شما