تاریخ انتشار :جمعه ۸ ارديبهشت ۱۴۰۲ ساعت ۱۸:۴۹
امام جمعه زابل گفت: شهید آیت‌الله سلیمانی شخصیتی ممتاز، بدون تکلف و از جنس مردم و خدوم بود.
آیت‌الله سلیمانی شخصیتی ممتاز و از جنس مردم بود
به گزارش عصرهامون به نقل از اوشیدا،حجت‌الاسلام مجتبی عزیزی در خطبه‌های این هفته پس از سفارش به تقوای الهی بیان کرد: شهادت آیت‌الله سلیمانی را تسلیت عرض می‌کنم و ما در این روزها شاهد شهادت مظلومانه نماینده‌خبرگان رهبری استان بودیم عالمی که حقیقتا از جنس مردم و خدوم بود.

وی افزود: همانگونه که مقام معظم رهبری فرمودند ایشان همواره در خدمت مردم بودند وبا دلی صاف، قلبی زلال، زبانی گویا شخصیتی ممتاز، متواضع بدون تکلف، مردمی از جنس مردم اهل توسل، اهل ذکر، متدین حالا که دیگران باید ببینند.
 
خطیب نمازجمعه تصریح کرد: ما خوشحالیم که به یک سمت خوبی در حال حرکت هستیم جهت خوب است مردم پویش برگزار می‌کنند، اجتماع برگزارمی‌کنند زنجیره انسانی تشکیل می‌دهند حرفشان را می‌زنند، این‌ها ارزشمند است.

وی ادامه داد: مسئولین ما به جد دنبال این هستند که مسئله آب را حل کنند و چه در شهرستان چه در استان چه درکشور ما شهادت می‌دهیم که جهت درست است، می‌شود شهادت داد که ما برای استیفای حق مردم بالاخره از خواب بیدار شدیم، اتفاق‌هایی هم دارد می‌افتد زحمت‌های زیادی هم کشیده می‌شود.

وی تاکید کرد: مذاکراتی می‌شود اخباری هم به دست شما می‌رسد، چه از حق آبه چه نسبت به انتقال آب از دریای عمان، عرض کردیم که گمشده ما وحدت رویه ماست و باز من براین تاکید می‌کنم همه کسانی که تلاش می‌کنند باید مقوم همدیگر باشند اختلاف‌ها باید کنارگذاشته شود.

امام جمعه زابل خاطرنشان کرد: ما باید دستمان را بگیریم و کمک کنیم و باهم اینکار را انجام دهیم و هرکس در هر جایگاهی در هر مقامی در این جهت دارد زحمت می‌کشد تلاش می‌کند ما وظیفه داریم تقدیر کنیم تشکر کنیم حتی اگر یک قدم برداریم، وظیفه ما تشکر است که این وظیفه را سعی می‌کنیم ادا کنیم گرچه نقدهایی هم داریم نقد هایی که بار ها و بارها تکرار کردیم.

حجت‌الاسلام عزیزی افزود: من بعضی وقتی‌ها از برخی سیاسیون می‌شنوم  از بعضی  آدم هایی که اهل اطلاع  تا حدودی هستند که مردم افغانستان مانع می شوند که به ما آب بدهند، نمی شوداین را باور کرد، مردم نجیب و مردم مومن و مظلومی مثل مردم افغانستان کجای غیرتشان اجازه می‌دهد که مانع رسیدن آب  خواهران و برادران مسلمان شود،ما از مردم افعانستان این را سراغ نداریم پس حق نیست عده‌ای به مردم نجیب افعانستان تهمت بزند ما با آن‌ها خویش و قوم هستیم برادر و خواهر عزیز ما هستند و این دو قطبی سازی‌ها هرچندکم گاهی سم است.

امام جمعه زابل تاکید کرد:اما باید حواسمان را کامل جمع کنیم در اینکه آب به سیستان نمی‌رسد مردم افغانستان هیچ جرمی ندارند مگر آن ها بندکمال را ایجاد کردند؟  بند کمالخان را استکبار جهانی ایجاد کرد نه برای رونق کشوری بلکه برای نرسیدن آب به سیستان عزیز که اتفاقا در پایین دست همین بند خود خواهران و برادران افغانستانی ما هستند و بندگان خدا در مضیقه هستند خیلی وقت ها، پس این دو قطبی‌ها محدود است و باید قبل از طرح با آن ها مقابله شود در نطفه خفه شود.


انتهای خبر/
 
https://asrehamoon.ir/vdchvwnz623nmqd.tft2.html
نام شما
آدرس ايميل شما