تاریخ انتشار :يکشنبه ۱۲ آذر ۱۴۰۲ ساعت ۰۰:۵۶
ادامه سریال کوتاهی کردن مسئولین دانشگاه علوم پزشکی ایرانشهر؛

کمبود امکانات دستگاه سلامت در دلگان بازی با جان مردم است

بیمارستان دلگان در حوزه بهداشت و درمان با کمبود امکانات درمانی و بهداشتی دست و پنجه نرم می‌کند.
کمبود امکانات دستگاه سلامت در دلگان بازی با جان مردم است
به گزارش خبرنگار پایگاه خبری «عصرهامون»، سیستان و بلوچستان با وجود ظرفیت‌های بی‌شماری که دارد پس از گذشت سال‌ها هنوز هم در حوزه بهداشت و درمان مظلوم واقع شده و نه تنها مشکل جدی کمبود پزشک دارد بلکه با کمبود امکانات و تجهیزات درمانی و بهداشتی دست و پنجه نرم می‌کند.

بهداشت و درمان از آنجایی‌که با جان انسان‌ها سرو کار دارد انتظار می‌رود برطرف کردن مشکلات این حوزه در اولویت کار متولیان قرار داشته باشد.

عدم رسیدگی کافی به بیماران در تنها بیمارستان شهرستان دلگان مدتی است که زمینه گلایه‌مندی و نارضایتی شهروندان را به همراه داشته به گونه‌ای که بارها برخی از شهروندان در تماس با خبرنگار ما خواستار رسیدگی به این وضعیت شدند.

مشکلات بهداشتی و درمانی دلگان و همچنین فاصله دور مردم این شهرستان یکی از معضلات مردم این منطقه محروم است.

نبود امکانات اولیه بهداشتی و درمانی در بیمارستان دلگان بیداد می‌کند

حجت الاسلام عظیم بامری، امام جمعه شهرستان دلگان با ابراز گلایه مندی شدیدی نسبت به نبود امکانات ابتدایی و اولیه بهداشتی و درمانی در بیمارستان این شهرستان بیان کرد: عدم وجود امکانات ابتدایی بهداشتی و درمانی باعث رنجش و نارضایتی مردم شده است.

وی ادامه داد: در سفر استاندار و رئیس دانشگاه علوم پزشکی به دلگان، رئیس دانشگاه از مشکلات بیمارستان مطلع شدند و قول‌هایی دادند، که متاسفانه تاکنون اجرایی نشده است.

امام جمعه شهرستان دلگان اضافه کرد: آزمایشگاه بیمارستان دلگان که مدت زیادی تعطیل شده فاقد امکانات آزمایشکاهی است.

وی تصریح کرد: بهداشت و درمان یکی از نیازهای ضروری مردم دلگان است و از مسئولین خواستاریم هرچه سریع‌تر نسبت به رفع مشکلات بیمارستان دلگان اقدام نمایند.

دلیل تعطیلی آزمایشگاه بیمارستان دلگان حیوانات موذی است

غنایی، رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان دلگان در گفتگو با خبرنگار ما درخصوص عدم امکانات ابتدایی و آزمایشگاهی در بیمارستان این شهر بیان کرد: دلیل تعطیلی آزمایشگاه دستگاه الکتروفورز است، این دستگاه ساخت کشور فرانسه و قیمتی معادل ۲ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان دارد و در مرداد ماه سال جاری این دستگاه دچار آسیب و قطعه‌ای از آن خراب شده و برای تعمیر ۶۰۰ میلیون تومان هزینه شد.

وی ادامه داد: اما متاسفانه در یکماه اخیر حیوانات موذی به داخل دستگاه رفته و قطعه‌ای را آسیب میزنند و به دلیل تحریم و قیمت بالای این قطعه و نبود بودجه یک‌ماه زمان میبرد تا تامین مالی شود، وقتی بودجه تخصیص داده می‌شود قطعه از کشور مبدا سفارش و به کشور ترکیه ارسال و سه هفته زمان میبرد تا قطعه وارد شود و نصب شود، این قطعه قیمتی معادل ۶۰۰ میلیون تومان دارد.

رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان دلگان تصریح کرد: داروخانه بیمارستان در ماه‌های قبل از ساعت هشت صبح تا ۲۰ شب فعالیت می‌کرد، که از ابتدای آذر ماه این روند تغییر کرده و برای سهولت کار مردم به صورت شبانه روزی فعالیت می‌کند.

وی افزود: در این مدت با یک شرکت جدید قرارداد امضا شده که هم تمامی داروها تجهیز شده و با اکثر بیمه‌ها قرارداد دارد.

غنایی گفت: اما در برخی از روزها قطعی و ضعیف شدن خطوط اینترنت در منطقه بیمارستان باعث مشکلاتی در زمینه ثبت داروها در شرکت‌های دارویی می‌شود، که در تلاش هستیم این مشکل هم رفع شود.

وی گفت: طی صحبت و هماهنگی با پزشکان داروساز مقرر شد در روستاهایی از جمله روستای گنبد، اسفند، آذر آباد بخش جلگه چاه هاشم که داروخانه موجود نیست، مجهز شود و و حتی اینترنت داروخانه‌ها راه اندازی شده که با بیمه سلامت قرارداد دارند و به مردم خدمات بیمه‌ای هم ارائه دهند.

رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان دلگان اذعان کرد: بیمارستان دلگان قبلا در زمینه وسایل cpr مشکل داشت اما در حال حاضر تمام امکانات به بیمارستان اضافه شده و کم و کاستی‌هایی وجود دارد که با برنامه ریزی‌های انجام شده است در حال رفع هستیم.

وی گفت: اکثر پزشک‌های قبلی بیمارستان جای خود را به نیروهای جدید و مجرب دادند و تلاش این مجموعه در راستای کیفیت و خدمات خوب به مردم است.

غنایی خاطرنشان کرد: دو دستگاه از آمبولانس‌های شبکه که قبلا غیر عملیاتی بودند با همت رئیس دانشگاه علوم پزشکی ایرانشهر با بودجه یک میلیارد تومانی مجهز و به دستگاه‌های جدید و عملیاتی تبدیل شدند.

انتهای خبر/ https://asrehamoon.ir/vdcipwaz3t1aqy2.cbct.html
نام شما
آدرس ايميل شما