تاریخ انتشار :يکشنبه ۱۳ اسفند ۱۴۰۲ ساعت ۰۹:۵۶
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب سیستان و بلوچستان:

تنش آبی ۱۰ هزار نفر از جمعیت روستایی سیستان برطرف شد

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب سیستان و بلوچستان گفت: تنش آبی ۱۰ هزار نفر از جمعیت روستایی شهرک کُهَک با اجرای خط لوله کمکی برطرف شد.
تنش آبی ۱۰ هزار نفر از جمعیت روستایی سیستان برطرف شد
علیرضا قاسمی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری «عصرهامون»، بیان کرد: در پی عدم تحقق حقابه و کمبود آب در چاه نیمه‌های سیستان در حال حاضر آب کل شهرها و روستاهای سیستان از چاه نیمه شماره سه تأمین می‌شود.

 وی افزود: انتقال و توزیع آب توأمان از خطوط شهری و روستایی سبب شده گاهی در نقاطی از منطقه فشار آب دچار افت و گاهی قطعی شود.

 قاسمی تصریح کرد: برای حل این مشکل، گروه مجهزهای عملیاتی در کلیه نقاط آماده هستند و در بعضی مناطق برای رفع تنش آبی آبرسانی سیار نیز انجام می‌شود.

 مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان اظهار کرد: برای افزایش ظرفیت تأمین و انتقال آب از چاه نیمه شماره سه به روستاهای منطقه سیستان، در محل چاه نیمه اقدام به افزایش پمپ بر روی بارج شناور شد و همچنین خط انتقال ۷۰۰ میلی‌متری قلعه‌نو به زهک به طرح روستایی متصل و از این طریق آب به روستاهای زهک و هیرمند منتقل می‌شود.

 قاسمی خاطرنشان کرد: آماده‌سازی و نصب کلکتور یک هزار و ۲۰۰ در ورودی آبگیر طرح سیستان احداث و نصب آن در دستور کار شرکت قرار گرفت.

 وی گفت: در همین راستا با اقدامات انجام شده از جمله اتصال شبکه توزیع شهرک کهک به خطوط موجود که قابلیت انتقال آب بیشتر را داشت تنش آبی ۱۰ هزار نفر مرتفع شد.
 
 انتهای خبر/
  https://asrehamoon.ir/vdchmqnz-23n-md.tft2.html
نام شما
آدرس ايميل شما