تاریخ انتشار :سه شنبه ۲۲ اسفند ۱۴۰۲ ساعت ۱۹:۴۶
معاون مدیرکل و رئیس اداره دامپزشکی چابهار خبر داد:

سیل همدلی جهادگران دامپزشکی در جنوب سیستان و بلوچستان

معاون مدیرکل و رئیس اداره دامپزشکی چابهار گفت: جهادگران دامپزشکی نیز همانند دیگر سازمان‌ها و مردم در امر کمک‌رسانی به عشایر و روستاییان جنوب سیستان و بلوچستان هستند.
سیل همدلی جهادگران دامپزشکی در جنوب سیستان و بلوچستان
به گزارش پایگاه خبری «عصرهامون»، داریوش سرگزی در گفتگو با خبرنگار چهاربهاران بیان کرد: دامپزشکی با برگزاری رزمایش‌های جهادی دامپزشکی و با خدمت‌رسانی شبانه‌روزی در مناطق آسیب‌دیده از سیلاب در جنوب استان در این روزهای سخت یارو یاور دامداران و عشایر جنوب استان هستند.

وی اظهار کرد: دامپزشکی به منظور جلوگیری از شیوع هر گونه بیماری مشترک انسان و دام و حفظ سرمایه‌های دامی مردم در مناطق درگیر سیلاب ضمن نظارت بهداشتی بر روند جمع آوری و دفن بهداشتی تلفات دام با بسیج امکانات و نیروهای جهادی در منطقه اقدام به معاینه و درمان رایگان دام‌های بیمار، واکسیناسیون رایگان دام بر علیه بیماری‌های همچون آنتروتوکسمی و برگزاری دوره های آموزشی جهت توانمندسازی جامعه محلی نموده است.

معاون مدیرکل و رئیس اداره دامپزشکی شهرستان چابهار افزود: در این راستا، در حال حاضر هفت اکیپ از کارشناسان دامپزشکی در سطح مناطق روستایی و عشایری جنوب سیستان و بلوچستان مشغول خدمت‌رسانی به دامداران هستند.

سرگزی عنوان کرد: با عنایت به اینکه دامداری یکی از اصلی‌ترین مشاغل و منبع تامین معیشت خیل عظیمی از جامعه محلی استان می باشد حفظ سلامت سرمایه های دامی بسیار حائز اهمیت می باشد به همین منظور با خدمات رسانی شبانه‌روزی و حضور موثر کارشناسان دامپزشکی در مناطق درگیر سیل اجازه نخواهیم داد کوچکترین دغدغه‌ای برای دامداران و عشایر در بحث سلامت سرمایه‌های دامی ایجاد شد.

انتهای خبر/ https://asrehamoon.ir/vdcf0edytw6dvea.igiw.html
نام شما
آدرس ايميل شما