تاریخ انتشار :چهارشنبه ۲۳ اسفند ۱۴۰۲ ساعت ۱۰:۵۳
امام‌جمعه سراوان گفت: رمضان ماه دلدادگی و عبادت خداوند متعال و همچنین ماه مغفرت خالق است که باید از این فرصت بی‌بدیل بهترین بهره را در باب بندگی ببریم.
رمضان ماه دلدادگی بندگان و مغفرت خالق است
به گزارش پایگاه خبری «عصرهامون»؛ حجت‌الاسلام‌والمسلمین مجتبی بامری در گفتگو با شستون با اشاره به فرارسیدن ماه مبارک رمضان، بیان کرد: قبل از اسلام دیگرانی که اهل دیانت و توحید بودند نسبت به ماه مبارک رمضان ارزش قائل بودند.

وی با بیان اینکه خداوند متعال این ماه را فرصتی برای بندگان خداجوی خود به‌عنوان یک رحمت و مهربانی قرار داده است، افزود: در اسلام خدای متعال نسبت به معرفی این ماه توجه داشته و خالق ما واقعاً به جهت فرصت‌هایی که در پیش رو ما گذاشته مهربانی‌اش جلوه می‌کند.

امام‌جمعه سراوان ادامه داد: در ماه مبارک رمضان دروازه رحمت برای هر بنده خدا باز است، فرصت ماه مبارک رمضان فرصت بی‌بدیل است ما برای بندگی، عبادت خدا و برای اینکه در مسیر خدا قرار گیریم اصل‌ها و ارزش‌های دین را پیاده‌سازی و از کجی‌ها، زشتی‌ها، انحرافات، شرارت‌ها و بدی‌ها دور کنیم.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین بامری اضافه کرد: خدای متعال با تمام وجود برای اینکه در مسیر او قرار گیریم سنگ تمام گذاشته و همه اصل‌های بندگی مانند قرآن، پیامبر، اهل‌بیت و اسلام را در اختیار ما قرار داده است.

وی با بیان اینکه همچنین ایامی مانند ماه مبارک رمضان را در اختیار ما قرار داده تا اگر در طول سال توجه نکرده‌ایم جبران کنیم و سطح خود را بالا ببریم، خاطرنشان کرد: ماه رمضان برجسته است، یک شب ماه رمضان به‌اندازه هزار ماه ارزشمند است، اگر ما در این ایام به خودمان در باب معنوی نرسیم در طول روزها و ماه‌های آینده یقیناً در مسیر درستی نخواهیم بود خسارت جبران‌ناپذیری خودمان برای خودمان به دوش می‌کشیم.

امام‌جمعه سراوان گفت: در این ماه اگر ذکری در باب خدا گفته می‌شود خدای متعال برکت چندبرابری می‌نویسد. رشد انسان به سمت کمال و معنویت چندبرابر می‌شود و در ماه رمضان برکت و هم رحمت خدای متعال چندبرابر می‌شود.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین بامری اذعان کرد: نظر و رحمت خدای متعال با عبادت جلب می‌شود ابزار نزدیکی باخدا عبادت و ابزار دوری از رحمت خدا گناه است.

وی بیان کرد: رمضان ماه توبه و دلدادگی به سمت خالق و ماه مغفرت است، زمانی موفق هستیم که بتوانیم نظر خدای متعال را جلب کنیم. در پیشگاه خداوند متعال افضل‌تر از ماه رمضان نیست، روزهای ماه مبارک رمضان افضل‌ترین روزهای سال و شب‌های رمضان بافضیلت‌ترین شب‌های سال است.

امام‌جمعه سراوان تصریح کرد: ماه رمضان شهری است که خدا ما را دعوت کرده و ما مهمان خدا هستیم خدای متعال ما را در این ماه گرامی داشته است و ما باید آداب مهمانی رت بدانیم و رعایت کنیم چرا که خدای متعال ندا داده که مهمان خدا شویم.

انتهای خبر/ https://asrehamoon.ir/vdcc1mqss2bqem8.ala2.html
نام شما
آدرس ايميل شما