تاریخ انتشار :يکشنبه ۲۷ اسفند ۱۴۰۲ ساعت ۱۵:۰۵
نبود آب امان مردم بزمان را بریده است؛

گناه ما چیست که باید بی‌آبی را تحمل کنیم

قطعی‌های مکرر آب و بی‌آبی در بخش بزمان شهرستان ایرانشهر امان مردم را در ماه مبارک رمضان بریده که از مسئولان خواستار رسیدگی به این موضوع شدند.
گناه ما چیست که باید بی‌آبی را تحمل کنیم
 به گزارش پایگاه خبری عصرهامون 
 به نقل از پهره؛ بی‌آبی و نبود آب در فصول مختلف سال باعث کلافگی مردم بخش بزمان شهرستان ایرانشهر شده است.
 
 باتوجه‌به پیگیری‌های مکرر مردم بخش بزمان هر دفعه مسئولان وعده دادند که این مشکل حل و رفع خواهد شد و دیگر نگران این معضل نباشند، اما با وجود گذشت هر چند وقت مجدد این مشکل گریبان‌گیر مردمان این شهر می‌شود و اکنون ماه مبارک رمضان است که مردم شهر بزمان بیش از ۲۰ ساعت فاقد آب بوده که دیگر طاقت آنان به پایان رسیده و تقاضای عاجزانه از مسئولان ذی‌ربط دارند تا مشکل آنان را رفع کنند.
 
 باتوجه‌به اینکه بخشدار بزمان پیگیر حل این مشکل بی‌آبی در این بخش بوده باعث شد که این مسئول به دلیل اینکه در ماه مبارک رمضان همچنان آیت مشکل پا برجاست از سمت خود استعفا بدهد.
 
 اما طی هماهنگی به‌عمل‌آمده فرماندار شهرستان ایرانشهر در خصوص استعفای بخشدار باتوجه‌به شرایط کنونی و بحران آب و لزوم مدیریت آن تا بهبود شبکه و تجارب او، استعفایش کان لم‌یکن تلقی و تصمیم‌گیری دراین‌خصوص را به موعد مناسب‌تری موکول کرد و اعلام داشت کماکان فرشاد فرح منش بخشدار بزمان است.
 
 
 آب بزمان تا قبل افطار وصل خواهد شد
 
 در این راستا فرشاد فرح منش در گفتگو با خبرنگار ما بیان کرد: ظهر روز گذشته خط لوله ۴۰۰ چدنی انتقال آب شکست و باعث شد از عصر روز گذشته آب قطع شود
 با هماهنگی به‌عمل‌آمده، تجهیزات ترمیم از زاهدان به محل ارسال شد.
 
 وی افزود: صبح روز جاری بیل مکانیکی با یک دستگاه کشنده به محل ارسال شد و اقدام به گودبرداری کرد و بنابر اظهارنظر رئیس آبفا درصورتی‌که مشکل مترقبه‌ای پیش نیاید به دلیل اینکه مخازن پشت خط انتقال آب دارند تا افطار، آب به شهر بزمان خواهد رسید.
 
 این مسئول ادامه داد: تمهید شده بود صبح امروز دو تانکر آب‌رسانی یکی از شهرداری بزمان و دیگری از امور عشایر روستاهای گسک، تشت، علی‌آباد، گیمان و شریف‌آباد و همچنین محلات شهر را آب‌رسانی کنند.
 
 وی اضافه کرد: ایستگاه پمپاژ بزمان ۴ چاه دارد که یکی از آنها بر اثر زلزله چندین سال قبل سرجنگل و مسجد ابوالفضل (ع) دچار ریزش شده و از مدار خارج شده است.
 
 فرح منش با اشاره به اینکه مجوز حفر چاه جایگزین اخذ شده و به‌زودی اقدام می‌شود، خاطرنشان کرد: ۲ چاه آب آن که درگذشته آسیب‌دیده بود سال جاری نوسازی شده است.
 
 وی گفت: مقرر شد به‌زودی چاه معروف کوزه که درگذشته آب‌رسانی شهر بزمان و روستاهای گسک، تشت، علی‌آباد و گیمان را انجام می‌داده؛ اما با اتصال خط انتقال آب ولایت، بیش از ۱۰ سال است که از مدار خارج شده بوده و تمامی تجهیزات آن طی این مدت به سرقت رفته بوده است به‌زودی به شبکه افزوده خواهد شد.
 
 وی عنوان کرد: علی‌رغم اینکه شبکه آب بزمان یکی از بزرگ‌ترین شبکه‌های خط انتقال با تغییر ارتفاع بالا در سطح استان سیستان و بلوچستان است؛ اما شبکه شهری ضعیف از یک سو و برداشت آب غیرمجاز جهت کشاورزی نخیلات توسط ساکنین شهر بزمان از سوی دیگر از دلایل عمده مشکلات مبتلا به آب بزمان است.
 
 انتهای خبر/ https://asrehamoon.ir/vdcivyazrt1aqy2.cbct.html
نام شما
آدرس ايميل شما