تاریخ انتشار :يکشنبه ۵ فروردين ۱۴۰۳ ساعت ۱۵:۳۳
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی سیستان و بلوچستان:

جریمه به‌کارگیری اتباع خارجی غیرمجاز افزایش یافت

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی سیستان و بلوچستان از افزایش میزان جریمه اشتغال نیروی کار خارجی فاقد پروانه کار در سال جدید خبر داد.
جریمه به‌کارگیری اتباع خارجی غیرمجاز افزایش یافت
به گزارش پایگاه خبری «عصرهامون» به نقل از روابط‌عمومی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی سیستان و بلوچستان، خلیل احمد سلامی بیان کرد: بر اساس بند ج ماده ۱۱ قانون تنظیم بخشی از درآمدهای مالی دولت، هر کارفرمایی که از نیروی کار خارجی غیرمجاز استفاده و یا در مشاغلی به جز شغل تعیین شده در پروانه کار اقدام کند، به پنج برابر حداقل دستمزد برای هر روز اشتغال جریمه می‌شود.

وی افزود: باتوجه‌به مصوبه شورای‌عالی کار که حداقل دستمزد روزانه امسال را ۲ میلیون و ۳۸۸ هزار و ۷۲۸ ریال تعیین کرده، مبلغ جریمه بابت هر روز اشتغال غیرمجاز اتباع خارجی به میزان پنج برابر حداقل دستمزد روزانه یعنی معادل ۱۱ میلیون و ۹۴۳ هزار و ۶۴۰ ریال خواهد بود و در صورت تکرار تخلف، این میزان جریمه به ۲ برابر افزایش می‌یابد.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی سیستان و بلوچستان ادامه داد: در صورت استنکاف از پرداخت این جریمه، کارفرما مطابق با ماده ۱۸۱ قانون کار به محاکم قضایی معرفی می‌شود.

وی با تأکید بر اینکه در سیستان و بلوچستان از طریق بازرسی‌های مستمر، با اشتغال غیرمجاز اتباع خارجی فاقد پروانه کار برخورد قانونی می‌شود، گفت: به‌منظور صیانت از اشتغال، لازم است کارفرمایان و دستگاه‌های اجرایی از به‌کارگیری نیروی کار خارجی غیرمجاز جداً خودداری کنند.

سلامی افزود: شماره‌تلفن‌های ۳۳۲۲۴۴۶۱ و ۰۲۱۶۳۶۹ برای دریافت شکایات و گزارش‌های مردمی در خصوص اشتغال و به‌کارگیری نیروهای خارجی غیرمجاز در نظر گرفته شده است که شهروندان می‌توانند از این طریق یا مراجعه حضوری به اداره‌های تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان، موارد را برای پیگیری به همکاران ما اطلاع دهند.

وی گفت: سال گذشته بیش از ۲ هزار و ۲۰۰ مورد بازرسی از کارگاه‌های دارای نیروی کار خارجی غیرمجاز در سیستان و بلوچستان انجام شد.

 مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی سیستان و بلوچستان افزود: شناسایی شاغلان خارجی فاقد پروانه کار در استان در سال گذشته نسبت به سال قبل‌تر، افزایش حدود ۴۲ درصدی را نشان می‌دهد.

انتهای خبر/ https://asrehamoon.ir/vdcipyazqt1aqv2.cbct.html
نام شما
آدرس ايميل شما