تاریخ انتشار :دوشنبه ۶ فروردين ۱۴۰۳ ساعت ۰۹:۵۴
استاندار سیستان و بلوچستان گفت: بایستی با بهره‌گیری از سامانه‌های به روز شده، فرآیند کنترل و نظارت در بخش حمل‌و‌نقل به‌صورت صحیح انجام شود تا سرعت لازم برای ارائه خدمات و ایجاد اشتغال شکل گیرد.
فرصت‌های اشتغال با جهش تولید و افزایش صادرات ایجاد می‌شود
به گزارش پایگاه خبری «عصرهامون» به نقل از روابط‌عمومی استانداری سیستان و بلوچستان، محمد کرمی در جلسه با مدیران اداره‌کل بنادر و دریانوردی استان در بندر چابهار بیان کرد: باید کنترل و نظارت بر تخلیه و بارگیری بار در بنادر براساس نوبت‌دهی اصولی و استفاده از سامانه‌های به روز شده انجام شود.
 
وی افزود: اتصال آسیای میانه به چین و انتقال بار و کوتاهی مسیر از طریق بنادر این استان یکی از فرصت‌های بی‌نظیر برای آن است.
 
استاندار تصریح کرد: فرمانداران بایستی با برقراری ارتباط و هم‌افزایی میان بخش‌های مختلف، روند صدور مجوزها را تسهیل نمایند چرا که صدور مجوزها به معنای عملیاتی‌سازی شعار سال از سوی مقام معظم رهبری (مدظله العالی) مبنی بر ،«جهش تولید با مشارکت مردم» است.
 
وی ادامه داد: باید در کنار صدور مجوزها نظارت کافی نیز وجود داشته باشد چرا که عدم نظارت باعث شکل‌گیری فساد می‌شود.
 
کرمی تاکید کرد: باید شرکت‌های دانش‌بنیان در زمینه ساخت و تولید شناورهای کوچک و بزرگ صیادی و تفریحی با بهره‌گیری از فناوری‌های به روز ورود پیدا کنند؛ زیرا اعتقاد داریم باید لنج‌ها و قایق‌های ماهیگیری متناسب با علم و تکنولوژی‌های جدید باشند.
 
وی افزود: باید صنایع ساخت و تولید کشتی‌های تفریحی به جهت جذب گردشگر در منطقه، توسعه یابند و قایق‌های صیادی نیز متناسب با علوم روز طراحی شوند تا بهره وری بیشتری داشته باشند.
 
استاندار خاطرنشان کرد: باید کارخانه‌ها با رویکرد صادرات در استان شکل بگیرند چرا که ما دارای نیروی انسانی خلاق و همچنین ظرفیت‌های لازم هستیم.
 
انتهای خبر/
https://asrehamoon.ir/vdcgtu9qwak9374.rpra.html
نام شما
آدرس ايميل شما