تاریخ انتشار :چهارشنبه ۸ فروردين ۱۴۰۳ ساعت ۰۵:۴۵
مدیرکل مدیریت بحران استانداری سیستان و بلوچستان خبر داد:

تخصیص‌ ۵۰۰ میلیارد تومان برای جبران سیل سیستان و بلوچستان

مدیرکل مدیریت بحران استانداری سیستان و بلوچستان گفت: ۵۰۰ میلیارد تومان به سیستان و بلوچستان از محل اعتبارات بحران در اختیار دستگاه‌های خسارت‌دیده قرار گرفته است.
تخصیص‌ ۵۰۰ میلیارد تومان برای جبران سیل سیستان و بلوچستان
مجید محبی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری «عصرهامون» بیان کرد: بعد از اتمام سیل در جنون استان، روند بازسازی در حوزه‌های مختلف آغاز شده است و اعتبارات لازم در حوزه بحران برای دستگاه‌های خسارت‌دیده تخصیص پیدا کرده است.

وی ادامه داد: عمده خسارات وارده به بخش کشاورزی در شهرستان‌های زرآباد، دشتیاری، چابهار، قصرقند، نیک‌شهر، کنارک، راسک، فنوج، سرباز، سیب و سوران و مهرستان است.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری تصریح کرد: در حال حاضر استاندار به همراه مدیران دستگاه‌های مختلف از روند بازسازی‌ها در حوزه راه و جاده، کشاورزی و دیگر بخش‌ها در حال بررسی میدانی هستند تا از نزدیک شاهد خدمت‌رسانی به مردم باشند.

وی افزود: از همان ابتدا تمام هم‌وغم مسئولان و متولیان امر کمک‌رسانی و امدادرسانی به سیل‌زدگان بود و این موضوع به‌وضوح در منطقه قابل‌لمس است.

محبی اذعان کرد: همچنین در تلاش هستیم تا خانه‌های خسارت‌دیده از سیل، تا پایان فروردین مشمول بیمه حوادث شوند و به خسارت‌دیدگان پرداخت شود.

وی با بیان اینکه احداث هر سد جدید ۱۲ تا ۱۳ هزار همت هزینه دارد، گفت:۲۴۰ میلیون مترمکعب آب تنها در پشت سد کهیر ذخیره شده است و هم اکنون ۶۰۰ میلیون مترمکعب آب در پشت سدهای استان ذخیره شده است.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری با اشاره به اینکه روند خدمت‌رسانی با سرعت و دقت خوبی در حال انجام و این حجم از کار در حوادث استان بی‌سابقه بوده است، خاطرنشان کرد: همه تلاش ما بر این است تا در کمترین زمان ممکن خسارت‌ها جبران شود و از این به بعد تکرار حوادث طبیعی باعث این حجم عظیم از خسارات نشود و از ظرفیت این آب‌ها برای بحران خشکسالی استفاده شود.

انتهای خبر/
  https://asrehamoon.ir/vdchqqnzz23n-6d.tft2.html
نام شما
آدرس ايميل شما