تاریخ انتشار :پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ ساعت ۱۵:۱۷
مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس سیستان و بلوچستان:

۴۲۴ پروژه آموزشی در سیستان و بلوچستان به بهره برداری رسید

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس سیستان و بلوچستان گفت: تعداد ۴۲۴ پروژه آموزشی در قالب یک‌هزار و ۵۰۳ کلاس درس استاندارد با اعتبار بیش از ۱۱ هزار میلیارد ریال در استان به بهره برداری رسید.
۴۲۴ پروژه آموزشی در سیستان و بلوچستان به بهره برداری رسید
به گزارش پایگاه خبری «عصرهامون» به نقل از اداره کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس سیستان و بلوچستان میثم لک زایی بیان کرد: در سال ۱۴۰۲ با حمایت و توجه ویژه دولت و با هم‌افزایی ایجاد شده بین مسئولین استانی، نهادهای و مجموعه‌های انقلابی و خیریه‌ها و همچنین اجرای مسئولیت‌های اجتماعی شرکت‌ها، تعداد ۴۲۴ پروژه آموزشی در قالب یک هزار و ۵۰۳ کلاس درس استاندارد با اعتبار بیش از ۱۱ هزار میلیارد ریال به بهره‌برداری رسید.

 وی با بیان اینکه در این مدت بیش از ۱۵۰ هزار مترمربع به فضاهای آموزشی سیستان و بلوچستان افزوده شده است، تصریح کرد: استان رتبه اول را در تعداد پروژه آموزشی و تحویل کلاس درس در کشور از آن خودکرده است.

 مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس سیستان و بلوچستان عنوان کرد: از ابتدای دولت سیزدهم تاکنون یک هزار و ۲۰۰ پروژه آموزشی با تعداد ۴ هزار و ۳۶۳ کلاس درس استاندارد و زیربنای ۳۷۸ هزار و ۶۱۸ مترمربع و اعتباری بیش از ۲۵ هزار میلیارد ریال احداث شده است.

 وی خاطرنشان کرد: ۴۵۵ پروژه آموزشی با تعداد یک هزار و ۲۳۳ کلاس درس به‌صورت مردمی و ۵۰۳ پروژه آموزشی با تعداد ۲ هزار و ۱۰۹ کلاس درس به‌صورت مشارکتی و بقیه به‌صورت دولتی احداث و تکمیل شده است.

 لک زایی در خصوص پروژه‌های در حال اجرا در سیستان و بلوچستان نیز افزود: تعداد یک هزار و ۶۳۷ کلاس درس در قالب ۳۴۴ پروژه آموزشی در استان در حال احداث است.

 وی با قدردانی از حضور پررنگ و اثربخش خیرین مدرسه‌ساز در استان، گفت: تعهد خیرین نیک‌اندیش در سال ۱۴۰۲ به میزان ۱۴ هزار و ۴۵۷ میلیارد ریال بوده که نسبت به سال ۱۴۰۱، رشد سه برابری داشته است.

 مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس سیستان و بلوچستان گفت: بیش از ۲۱۰ هزار مترمربع از پشت‌بام مدارس سطح استان ایزوگام شد که در سیل اخیر جنوب استان یکی از مواردی که سبب شده آسیب کمتری به مدارس وارد شود، اقدامات پیشگیرانه نوسازی مدارس بوده است.

 وی بیان کرد: از ابتدای سال ۱۴۰۰، ۲۶۰ هزار مترمربع آسفالت محوطه مدارس در سطح استان انجام شده است.

 لک زایی یکی دیگر از اقدامات مهم دولت سیزدهم را آغاز پروژه‌های طرح محرومیت‌زدایی دانست و بیان کرد: از این محل ۵۹ پروژه با تعداد ۴۳۸ کلاس درس در حال احداث است که در ماه‌های پایانی سال ۱۴۰۲ تعدادی از آنها به بهره‌برداری رسید.

 وی به اشاره به احداث و اجرای شبکه موتورخانه مرکزی در مدارس جهت استانداردسازی دستگاه‌های سرمایشی و گرمایشی کلاس درس، اظهار داشت: علاوه‌برآن، بیش از هفت هزار و ۵۰۰ دستگاه اسپلیت و کولرگازی جهت نصب و راه‌اندازی در تمام نقاط استان از محل اعتبارات ۱۴۰۱ و ۱۴۰۲ تا کنون تهیه و در کلاس درس نصب شده است.

 مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس سیستان و بلوچستان در خصوص هنرستان‌ها و شبانه‌روزی‌ها نیز گفت: ۳۰۷ کلاس درس همسو با سند تحول بنیادین آموزش‌وپرورش و فراگیری حرفه و گسترش عدالت آموزشی در سطح استان در حال احداث است.

 وی با اشاره به اینکه این اداره کل متناسب با برنامه‌های ابلاغی و در راستای شاداب‌سازی و نشاط دانش‌آموزان، سالن‌های ورزشی و استخر نیز ساخته است، بیان کرد: در حال حاضر ۳۵ سالن‌های ورزشی و استخرهای در دست‌ساخت داریم.

 لک زایی در خصوص توزیع تجهیزات آموزشی، کمک‌آموزشی در بین مدارس نیز گفت: ۵۹ هزار نفر دانش‌آموز تجهیزات آموزشی و کمک‌آموزشی با اعتباری بیش از یک هزار و ۶۰۰ میلیارد ریال تجهیزات در سال ۱۴۰۲ توزیع شده است.

انتهای خبر/
  https://asrehamoon.ir/vdcbgzb88rhb09p.uiur.html
نام شما
آدرس ايميل شما