تاریخ انتشار :سه شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ ساعت ۱۸:۰۰
فرماندار سراوان گفت: در پی صدور هشدار سطح قرمز هواشناسی و برای مقابله با سیلاب احتمالی تمهیدات لازم اتخاذ شده است.
تمهیدات ستاد بحران سراوان برای مقابله با سیلاب احتمالی اتخاذ شد
به گزارش پایگاه خبری عصرهامون به نقل از شستون؛ در پی هشدار سطح قرمز هواشناسی و آغاز بارش باران از چند روز گذشته در شهرستان سراوان مطالبی پیرامون سد شمس‌آباد سراوان در بستر فضای مجازی و محافل عمومی مطرح شد.

در یکی از مطالب منتشر شده آمده است که باتوجه‌به هشدارهای هواشناسی توجه ای به این سد نشده و امکان وقوع حادثه باتوجه‌به حجم بارش باران وجود دارد و در همین راستا نگرانی میان اهالی روستاهای هوشک، جهادآباد و کولو به وجود آمد.

اما سعید تجلیلی فرماندار سراوان در گفتگو با شستون با اشاره به برگزاری جلسه ستاد مدیریت بحران استان به ریاست استاندار بیان کرد: جلسه ستاد مدیریت بحران نیز در شهرستان برگزار و پیش‌بینی و تمهیدات لازم صورت گرفت و وظایف مربوطه به ادارات ابلاغ شده است.

وی افزود: ماشین‌آلات سنگین از طریق بخش خصوصی برای امدادرسانی تأمین شده و از مسیل‌ها و مسیر آب بازدید به‌عمل‌آمده است.

فرماندار سراوان ادامه داد: در جلسه ستاد مدیریت بحران شهرستان مباحثی پیرامون سد شمس‌آباد، سد گشت و بم پشت مطرح شد؛ نگرانی دراین‌خصوص وجود داشت؛ اما رئیس اداره امور آب شهرستان این اطمینان را داد که مشکلی در این زمینه مشکلی وجود ندارد.

تجلیلی تصریح کرد: در حال حاضر آب از دریچه‌های سد در حال تخلیه و مقداری نیز در حال سرریز است و مشکل و نگرانی خاصی در این زمینه وجود ندارد و اوضاع مدیریت خواهد شد.

انتهای خبر/ https://asrehamoon.ir/vdcfmcdycw6dv0a.igiw.html
نام شما
آدرس ايميل شما