تاریخ انتشار :شنبه ۹ آذر ۱۳۹۲ ساعت ۱۲:۵۷
در درگیری طایفه ای در شهرستان هیرمند دو نفر بی گناه کشته شدند.
2 نفر بی گناه قربانی درگیری طایفه ای در هیرمند شدند
2 نفر بی گناه قربانی درگیری طایفه ای در هیرمند شدند
به گزارش عصر هامون ، یک منبع آگاه به ندای هیرمند گفت: کینه طایفه ای باعث درگیری مسلحانه بین دو طایفه (شهریاری و سارانی) در روستای خمر در نزدیکی شهر دوست محمد مرکز شهرستان هیرمند شد که در این درگیری مسلحانه 2 نفر کشته و 3 نفر مجروح شدند.
وی ادامه داد: این درگیری طبق برنامه قبلی و از پیش تعیین شده در این روستا که درمجاورت محور اصلی مواصلاتی هیرمند به شهر زابل قرار دارد با هم درگیر و در این درگیری یک نفر بنام (م . ش) در دم کشته شد و تعداد ۴ نفرنیز زخمی و روانه بیمارستان شدند.
وی اضافه کرد: در این درگیری مسلحانه علاوه بر طرفین دعوا یک نفر عابر پیاده مجروح و یکی از رانندگان خودروهای سواری حمل مسافر در مسیر زابل به هیرمند که در نزدیکی صحنه درگیری قرار داشت به ضرب گلوله مجروح و در بیمارستان جان سپرد.
این درحالی است که بیشتر روستاهای این شهرستان در نزدیکی مرز قرار دارد و در گذشته به جهت عدم وجود موانع تردد در مرز انتقال اسلحه به راحتی صورت میگرفت و در این بین تعدادی از افراد اکنون نیز مسلح به سلاح گرم می باشند به طوریکه چندین درگیری مسلحانه دیگرنیز در روستاهای این شهرستان در چند ماه گذشته گزارش شده است وهمین امر می طلبد تا مسئولین امنیتی شهرستان تدابیر لازم را به منظور خلع سلاح این افراد انجام دهند تا شاهد درگیریهای خونین از این دست در سطح شهرستان نباشیم .چراکه تداوم این درگیریهای به روش مسلحانه ضمن بر هم زدن نظم عمومی زمینه ایجاد رعب و وحشت برای ساکنین این شهرستان را فراهم نموده است.
همچنین زهک آنلاین در این خصوص نوشت: نزاع و کینه توزی این دو طایفه بخاطر نزاع و درگیری بین دو جوان که بخاطر آب بدون تعیین ساعت و کنترل انجام می شده، بوده که در ان درگیری، یکی از جوانان طایفه سارانی مجروح می شود.
پس از مجروح شدن این جوان افرادی از طایفه سارانی شبانه به منزل یکی از بزرگان طایفه شهریاری حمله ور شده و با تیر اندازی اقدام به ایجاد رعب و وحشت در خانواده وی می شوند.
انتهای پیام/9031 https://www.asrehamoon.ir/vdce7w8e.jh8nei9bbj.html
نام شما
آدرس ايميل شما

محبوبه خمر
عالی