تاریخ انتشار :سه شنبه ۱ مرداد ۱۳۹۲ ساعت ۰۹:۳۸
معاون امور توسعه ورزش قهرمانی اداره کل ورزش و جوانان سيستان و بلوچستان از کاهش بودجه این استان در بخش ورزش خبر داد و گفت: با اين وجود فعاليت هاي ورزشي در استان تعطيل نمي شود.
مظلومیت ورزش سيستان و بلوچستان در سایه بودجه های کم دولتی و نبود اسپانسر مالی
به گزارش عصر هامون،با وجود اینکه ارتقا ورزش هر استان نیازمند سرمایه گذاری مداوم است اما استان سیستان و بلوچستان که همواره سهم ناچیزی از بودجه ورزش کشور دارد در سال 91 بدترین دوران خود را پشت سر گذاشت و تبعات این موضوع به سال 92 هم کشیده شده است.
پس از پيگيري عصر هامون مبني بر نبود بودجه جهت اعزام تيم گلبال نابينايان استان به ليگ برتر جهت گفتگو با مدير كل اداره ورزش و جوانان به اين اداره رفتيم، علی حکمتی معاون امور توسعه ورزش قهرمانی اداره کل ورزش و جوانان استان در گفتگو با خبرنگار عصر هامون نیز از ایجاد مشکلات عمده در فعالیتهای هیاتهای ورزشی خبر داد و گفت : اگرچه سعی کرده ایم در قبال این کاهش بودجه ، فعالیتهای ورزشی در استان رو به تعطیلی نرود اما نمی توان کتمان کرد که ورزش سیستان و بلوچستان روزهای
بدی را پشت سر می گذارد.
وی افزود : در 8 ماهه اخیر تعداد اعزام تیمهای ورزشی به مسابقات کشوری و برگزاری مسابقات و دوره های آموزشی در استان بدلیل مشکلات مالی کاهش یافته است و هیاتهای ورزشی با این روند نمی توانند تقویم سالانه خود را اجرایی کنند و اين موضوع مختص به تيم گلبال نابينايان نيست.
حكمتي ادامه داد:در تمامی استانها برای حمایت از ورزش ردیف های مالی قابل توجهی درنظر گرفته می شود و علاوه بر سرمایه گذاری ویژه بخش دولتی ، بخش خصوصی نیز بودجه های میلیاردی را برای ورزش استان خود هزینه می کنند يعني ساير استان ها تنها 20 درصد از هزينه هاي دولتي استفاده مي كنند و 80 درصد را اسپانسرها و بخش هاي خصوصي پرداخت مي نمايند اما استان سیستان و بلوچستان بدلیل عدم برخورداری از اسپانسرهای مالی تنها متکی به بودجه دولتی است که این بودجه هم در سال 91 در پایین ترین سطح خود قرار داشت و در نتیجه آن هیاتهای ورزشی نیز با چالش های زیادی مواجه شده اند.
حکمتی خاطرنشان کرد : خوشبختانه صعود تیمهای ورزشی استان به لیگ برتر بسیاری از هم استانیها را خوشحال کرد و در حال حاضر به جای اینکه به تقویت آن تیمها پرداخت اما از انصراف آنها صحبت می شود که این موضوع بی
انگیزگی را به ورزشکاران استان القا می کند ولي با اين وجود ما ورزشكاران را حتي با قرض گرفتن هم به مسابقات اعزام مي كنيم.
معاون امور توسعه ورزش قهرمانی اداره کل ورزش و جوانان استان گفت:در سال گذشته تیمهای سپک تاکرا ، تیراندازی ، ووشو ، شطرنج ، گلبال، فوتبال بانوان و والیبال سیستان و بلوچستان راهی لیگ برتر شدند و در حال حاضر 9 تیم از این استان در لیگهای برتر رشته های مختلف حضور دارند. علاوه بر آن تعداد ملی پوشان این استان افزایش یافته و با توجه به ایجاد اماکن ورزشی جدید در این منطقه گرایش مردم به فعالیتهای ورزشی بیشتر شده است اما با نحوه تخصیص بودجه به امر مهم ورزش در استان نمی توان به تداوم شرایط موجود امیدوار بود.
پايگاه خبري تحليلي عصر هامون جهت پيگيري مشکل تیم گلبال به اداره كل بهزيستي سيستان و بلوچستان مراجعه کرد؛
محمد رضا سراواني مدیر کل سازمان بهزیستی سیستان و بلوچستان در پاسخ به سوال خبرنگار ما " دليل در اختيار نگذاشتن سالن بهزيستي در اختيار تيم گلبال چه بود" گفت: بازيكنان و سرپرست جدید تيم حتي براي يكبار نزد ما براي سالن نيامدند.
وي ادامه داد: سال گذشته ما 200 نفر از معلولين و خانواده
هايشان را با هزينه سازمان به سفر زيارتي مشهد اعزام كرديم و در بخشنامه سازماني ما چيزي به عنوان كمك به هيئت هاي ورزشي نيست چون ورزشكاران هر كدام هيئت جدايي براي اين بودجه ها دارند.
به گزارش عصر هامون، سیستان و بلوچستان بعنوان پهناورترین و جوانترین استان کشور حتی در شرایطی که بودجه ای ناچیز را از ارقام نجومی ورزش کشور به ارث برده بارها قابلیتهای ورزشی خود را به اثبات رسانده و حال که روند پیشرفت خود را بهتر از هر زمان دیگری آغاز کرده نیازمند حمایت بیشتر مالی مسئولان استانی و کشوری است. اگر مسئولان بدانند رسیدن ورزشکاران و تیمهای ورزشی به این سطح و جایگاه حاصل سالها تلاش و برنامه ریزی افراد مختلف در بدنه ورزش استان است آنوقت دلشان به حال ورزشکار محروم و مظلوم سیستان و بلوچستان بیشتر می سوزد و حق این نوجوانان و جوانان مستعد را از آنان سلب نخواهند کرد.
یادمان باشد رهبر معظم انقلاب بارها در سخنان خود بر سرمایه گذاری در بخش ورزش تاکید کرده اند و تمامی مسئولان استان می بایست به این نصایح ارزنده توجه داشته باشند.
انتهاي پيام/9031 https://www.asrehamoon.ir/vdcb.5baurhb0wiupr.html
نام شما
آدرس ايميل شما

سمانه
ممنون از پیگیری عصر هامون
لطفا یه پیگیری هم درباره تیم کریکت بانوان انجام بدین
ناشناس
واقعا جای تاسف داره که مسئولین ورزش ما اینقدر راحت از کنار مشکلات عبور میکنند.
بخش زیادی از دلایل محرومیت این استان روی کار بودن مدیران نالایق و ناشایسته است.
مدیران استان باید صدای مردم را به گوش تهران برسانند نه اینکه مردم مدیران را بیدار کنند