تاریخ انتشار :سه شنبه ۱۷ دی ۱۳۹۲ ساعت ۲۲:۱۱
گزارش عصرهامون از بارش برف در استان/هوا سرد است و برف آهسته می بارد؛

امتحانات دانشگاه و پروازها لغو، مدارس تعطیل و محور زاهدان خاش مسدود شد

بارش اولین برف زمستانی علاوه بر سپید پوش کرد شهرهای سیستان و بلوچستان مشکلاتی را به همراه داشت.
امتحانات دانشگاه و پروازها لغو، مدارس تعطیل و محور زاهدان-خاش مسدود شد
امتحانات دانشگاه و پروازها لغو، مدارس تعطیل و محور زاهدان-خاش مسدود شد
به گزارش عصر هامون، بارش اولین برف زمستانی که از روز دوشنبه درنواحی مرکزی و جنوبی استان سیستان و بلوچستان  آغاز شد علاوه بر تعطیلی مدارس در روز سه شنبه باعث لغو پرواز های ورودی و خروجی فرودگاه بین المللی زاهدان شد و همچنین برای دومین روز متوالی مدارس زاهدان را  در هر دوشیفت صبح و عصر به تعطیلی کشاند و محور مواصلاتی زاهدان خاش را مسدود کرد.

پرواز های فرودگاه بین المللی زاهدان لغو شد
حمید پارسا مسئول روابط عمومی اداره کل فرودگاه های سیستان وبلوچستان در گفت و گو با عصر هامون اظهار داشت: به دلیل بارش شدید برف کلیه پروازهای صبح فرودگاه بین المللی زاهدان امروز (سه شنبه) تا اطلاع ثانوی لغو شده است.
وی تعداد پرواز های لغو شده را 14 پرواز عنوان کرد و گفت:پرواز امروز صبح تهران- زاهدان، زاهدان-چابهار، چابهار- زاهدان و زاهدان- تهران  و پرواز های ساعت ۱۴ امروز در فرودگاه زاهدان در مسیر تهران - زاهدان، گرگان - زاهدان، مشهد - زاهدان، زاهدان- تهران، زاهدان -مشهد، زاهدان - گرگان بر اثر شدت بارش برف و نامناسب بودن شرایط جوی لغو شده است
وی افزود: پرواز هواپیمایی ماهان به مقصد تهران ـ زاهدان ‌و زاهدان ـ تهران نیز لغو شده است.

پرواز ورودی زائرین زاهدانی از کربلا در بندر عباس فرود آمد

شرایط جوی نامساعد زاهدان به حدی بود که پرواز ورودی نجف نیز لغو شد که در این رابطه پارسا به خبرنگار ما گفت:به دلیل تشدید بارش برف و در پی آن شرایط نامناسب جوی پرواز نجف ـ زاهدان ـ بغداد در فرودگاه بندرعباس فرود آمد.
وی افزود:در صورت ادامه وضعیت نامناسب و شرایط آب و هوایی، زائران گرامی زمینی و با اتوبوس به زاهدان می آیند.

سرما و یخبندان برای دومین روز متوالی مدارس را تعطیل شد
اربابی مدیر کل مدیریت بحران استانداری سیستان و بلوچستان به عصر هامون گفت : کلیه مدارس شهرستان زاهدان در کلیه مقاطع ، بخش کورین ، نصرت اباد ،شهرستان خاش ، میرجاوه ، زابل و زهک در شیفت صبح و بعد از ظهر، فردا (چهارشنبه) به دلیل سرما و یخبندان تعطیل می باشد .
در همین رابطه  فرماندار زاهدان اعلام کرد: دانش آموزانی که  در  هر مقطعی امتحان نهایی دارند از این تعطیلی مستثنا بوده و باید در آزمون خود شرکت کنند.

امتحانات دانشگاه سیستان و بلوچستان لغو شد
 ریاست دانشگاه سیستان و بلوچستان به عصر هامون  گفت: امتحانات کلیه رشته های دانشگاه سیستان و بلوچستان فردا چهارشنبه در نوبت صبح لغو می باشد .
دکتر رضوانی زمان برگزاری آزمون های لغو شده را یک روز بعد از آخرین امتحان دانشجویان اعلام کرد.
گفتنی است، کتابخانه دانشگاه سیستان و بلوچستان فردا برای استفاده دانشجویان باز می باشد.

محور خاش ـ زاهدان مسدود است
رضا اربابی در ادامه گفت و گوی خود با عصر هامون از مسدود شدن محور مواصلاتی زاهدان خاش خبر داد و افزود: این محور به دلیل  بارش برف و کاهش دید رانندگان و لغزندگی جاده تا اطلاع ثانوی مسدود است.
مدیر کل مدیریت بحران استانداری سیستان و بلوچستان افزود: تلاش راهداران برای بازگشایی مسیر ادامه دارد و به محض بازگاشایی به اطلاع هم مردم استان خواهد رسید.
وی جهت اسکان مسافرین این محور از آمادگی پذیرش سالنهای ورزشی شهرستان خاش و اسکل آباد خبر داد و افزود: مسافرین در راه مانده می توانند به این سالنها جهت اسکان اضطراری مراجعه نمایند.

به گزارش عصر هامون، سامانه بارشی فردا از استان سیستان و بلوچستان خارج می شود.
انتهای پیام/3338 https://www.asrehamoon.ir/vdcaoony.49nie15kk4.html
نام شما
آدرس ايميل شما