تاریخ انتشار :چهارشنبه ۱۳ شهريور ۱۳۹۲ ساعت ۱۱:۵۱
فرماندار خاش گفت : به طور رسمی فعالیت 9 نفر عضو شورای اسلامی شهرخاش و فعالیت 5 نفر عضو شورای شهر نوک آباد آغاز گردید .
فعالیت چهارمین دوره شورای اسلامی شهر و روستای خاش رسماً آغاز شد + متن سوگند نامه
فعالیت چهارمین دوره شورای اسلامی شهر و روستای خاش رسماً آغاز شد + متن سوگند نامه
به گزارش عصر هامون، علیرضا شهرکی در مراسم تحلیف اعضای شوراهای اسلامی شهر خاش و شهر نوک آباد ، باتاکید بر لزوم در نظر گرفته شدن مردم در برنامه‌ریزی‌های شورا‌ها اظهار داشت: مردم باید اولویت اول شوراها قرار گیرد.

وی ادامه داد : به طور رسمی فعالیت ۹ نفر عضو شورای اسلامی شهرخاش و فعالیت ۵ نفر عضو شورای شهر نوک آباد آغاز گردید .

وی شوراهای اسلامی شهر و روستاها را که به سمبلی از مردم‌سالاری دینی تبدیل شده است اداره امور مردم توسط منتخبان مردم دانست و تصریح کرد : مردم برگزیده ترین چهره‌های شهر خود را با رای خود انتخاب کردند تا به انجام امورات آنان بپردازند.

وی جایگاه شوراهای اسلامی را در شریعت اسلام بسیار بالا خواند و خاطر نشان کرد : شوراهای اسلامی در جوامع غیراسلامی نگاهی تشریفاتی است اما دین مبین اسلام به تبادل اندیشه و تفکر اهمیت زیادی قائل است.

مراسم تحلیف شورای اسلامی شهر خاش و نوک آباد

در ادامه این مراسم حجت الاسلام محمد حسین میری امام جمعه اهل تشیع شهرستان خاش نیز اظهار داشت : حضور افراد و سلایق مختلف در امورات جامعه سبب ارتقای شاخص های خدمت می گردد .

وی به شوراهای جدید توصیه کرد از فرصت بدست آمده به بهترین نحو بهره ببرند زیرا مسئولیت یک فرصت برای جمع آوری مال و مطاع دنیوی نبوده و بلکه یک امانت بسیار بزرگ می باشد که بر عهده ی شما گذاشته شده که از آن برای رفع مشکلات مردم باید بهره گرفته شود .

وی انگیزه الهی در بین اعضای شوراهای اسلامی را از دلایل حضور در انتخابات دانست و بیان کرد :مردم نیز با همین انگیزه الهی در حماسه ی ۲۴ خرداد شرکت کردند و این اعضا را انتخاب کردند.

در ادامه مولوی محمدعلی شهنوازی امام جمعه اهل تسنن شهرستان خاش با قدردانی از تلاش ها و اقدامات شوراهای اسلامی شهر و شهرداری های خاش و نوک آباد اظهار داشت : امانت داری و بهره گیری صحیح و استفاده درست از فرصت های در اختیار گذاشته و تعامل و همدلی و نیز بکپارچگی می تواند به موفقیت افراد و کسب رضایت الهی کمک نماید و منطقه را به سمت رشد و توسعه و پیشرفت پایدار پیش ببرد .

وی با اشاره به آیات قرآن بیان کرد : زمانی انسان برای کاری از خداوند کمک می خواهد و در مسیر الهی قدم برمی دارد ، هدایت پروردگار به همراه دارد و این به معنای آن است که در راه انجام دادن مسئولیت هرگز به غیر خدا منحرف نشویم .

وی یادآور شد : شوراهای اسلامی شهر و روستا اثر ماندگار انقلاب اسلامی است .

گفتنی است همچنین در این مراسم فعالیت ۱۶۴ عضو شورای اسلامی بخش مرکزی ، ۱۲۰ عضو شورای اسلامی بخش نوک آباد و ۳۹ عضو شورای اسلامی بخش ایرندگان آغاز شده و شوراهای دوره ی چهارم برای انجام خدمات صادقانه و عادلانه سوگند یاد کردند .

قابل ذکر است که مراسم سوگند و انتخاب اعضای شورای روستاهای خاش در سالن اجتماعات ارشاد اسلامی شهرخاش برگزار گردید .

شما می توانید متن این سوگند نامه را در زیر مشاهده نمائید :

سوگندنامه اعضای شوراهای اسلامی شهر

من در برابر کلام الله مجید به خداوند متعال سوگند یاد می کنم و با تکیه بر شرف انسانی خویش تعهد می نمایم که در حفظ امانت و انجام هرچه بهتر وظایم و خدمت به مردم کوشا باشم و قانون اساسی و سایر قوانین و مقررات کشور را در چارچوب وظایف و اختیارات خود مراعات نمایم و درهمه زمینه ها عدالت و انصاف را در نظر داشته و مادام که در شورای اسلامی شهر عضویت دارم در رعایت صرفه و صلاح و پیشرفت امور شهر و شهرداری اهتمام نمایم .

والاسلام
انتهای پیام/۹۰۳۱ https://www.asrehamoon.ir/vdcb.9b0urhbzwiupr.html
منبع : تفتان ما
نام شما
آدرس ايميل شما