تاریخ انتشار :چهارشنبه ۸ فروردين ۱۴۰۳ ساعت ۲۰:۰۱
مؤسسه دارالاکرام خاش بیش از ۲ میلیارد تومان از کمک‌های ایرانیان خارج از کشور را در میان سیل‌زدگان سیستان و بلوچستان توزیع کرد.
توزیع بیش از ۲ میلیارد تومان کمک‌های ایرانیان خارج از کشور به سیل‌زدگان
به گزارش پایگاه خبری عصرهامون، محمدرضا ریگی مدیر مؤسسه دارالاکرام خاش در گفتگو با خبرنگار  تفتان ما، بیان کرد: در حادثهٔ سیل اخیر که در سیستان و بلوچستان رخ داد، نیز دارالاکرام با حمایت نیکوکاران ایرانی خارج از کشور، اقلام موردنیاز خانواده‌های سیل‌زده و عضو این مؤسسه را تهیه و توزیع کرد،که ارزش نقدی کمک‌های نیکوکاران به مبلغ ۲ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان بود و دارالاکرام مبالغِ جذب‌شده را در اختیار مجموعه‌های فعال در منطقه قرارداد.

وی افزود: جذب و توزیع کمک‌های نیکوکاران ایرانی خارج از کشور فرصت مناسبی برای شکل‌گیری یک شبکه همیاری و همکاری بود؛ بنابراین با سرعت و دقت گروهی از همیاران در مرحله اول به خرید و توزیع مواد بهداشتی، خوراکی، موکت و پتو در میان سیل‌زدگانِ «منطقه تلنگ» مبادرت ورزیدند و در مرحله دوم، مخزن آب و اقلام دیگر میان خانواده‌های دانش‌آموزان توزیع شد.

ریگی خاطرنشان کرد: سیلِ سال ۱۳۹۸ بلوچستان، زلزله کرمانشاه و پل‌دختر، هرمزگان، خوی و اخیراً سیل سیستان و بلوچستان از مواردی است که دارالاکرام توانسته به سهم خود قدم‌های مؤثری بردارد.

گفتنی است؛ دارالاکرام، حامی آموزش دانش‌آموزان در معرض خطر ترک تحصیل، علاوه بر واریز بورسیهٔ تحصیلی، با ارائهٔ خدمات پنج‌گانه در حوزه‌های سلامت؛ معیشت؛ کارآفرینی؛ روان‌شناسی و فرهنگ، هنر و ورزش نیز در کنار دانش‌آموزان بررسی‌شده و خانواده‌های ایشان است که با رعایت شفافیت مالی و حفظ کرامت انسانی، بیش از ۲ دهه است که در بیش از ۹۰ شهر با بیش از ۲۳ شعبهٔ رسمی فعالیت می‌کند.دارالاکرام اکنون حامی تحصیل ۷۵۰۰ دانش‌آموز فاقد سرپرست مؤثر از سراسر ایران است.

انتهای خبر/ https://asrehamoon.ir/vdcjaaevtuqemoz.fsfu.html
نام شما
آدرس ايميل شما