تاریخ انتشار :دوشنبه ۱۸ بهمن ۱۴۰۰ ساعت ۰۸:۱۹
عبدالضمد دهقان گفت: پس از پیروزی انقلاب اسلامی فعالیت شیلاتی در سراوان آغاز و تعداد استخرهای پرورش ماهی پس از سفر مقام معظم رهبری به استان به 101 باب استخر افزایش یافت.
به گزارش عصرهامون؛ عبدالصمد دهقان رئیس اداره شیلات سراوان در گفت و گو با شستون بیان کرد: قبل از انقلاب هیچ گونه فعالیت شیلاتی در سراوان وجود نداشت و اولین فعالیت شیلات پس از پیروزی انقلاب اسلامی در شهرستان از سال ۷۷ شروع شده است.

وی افزود: در ابتدا شیلات به عنوان یک دفتر در سراوان بزرگ فعالیت داشت و در سال ۸۹ از دفتر به نمایندگی ارتقاء یافت. 

رئیس اداره شیلات سراوان ادامه داد: پس از سفر مقام معظم رهبری در دهه هفتاد به سیستان و بلوچستان فعالیت شیلات رونق وسیعی گرفت به طوریکه که استخر های سراوان از ۱۹ باب با توجه به تخصیص اعتبارات ویژه در ریز بخش های کشاورزی به ویژه در زمینه شیلات تعداد استخرها به ۱۰۱ باب افزایش یافت.

دهقان با بیا اینکه پس از سفر مقام معظم رهبری به سیستان و بلوچستان تحول عظیمی در حوزه شیلات استان رخ داد، خاطرنشان کرد: هم اکنون ۶۰ باب استخر در سراوان و ۳۰ باب استخر در گلشن فعالیت دارد. 

وی اذعان کرد: از حوزه شهرستان سراوان و گلشن  در سال ۱۴۰۰ از منابع آبی سدها، آب بندها و استخر ها در مجموع ۲۸۰ تن ماهی برداشت شده است. 

رئیس اداره شیلات سراوان گفت: در کل برای ۵۰۰ نفر  در قسمت استخر، صید و صیادی و فروش و عرضه زمینه اشتغال فراهم شده است.

دهقان تصریح کرد: با توجه به فراهم بودن شرایط محیطی و اقلیمی جهت پرورش ماهیان خاویاری و  در راستای تحقق برنامه های اقتصادی مقاومتی، توجه به ظرفیت های بومی و ضرورت معرفی گونه های آبزیان جدید با هدف توسعه و به روز رسانی صنعت آبزی پروری و اقتصادی کردن پرورش ماهی، پروژه پایلوت پرورش ماهیان خاویاری برای اولین بار در سراوان در سال جاری آغاز شده است.

انتهای پیام/ https://www.asrehamoon.ir/vdcfetdy0w6dj1a.igiw.html
نام شما
آدرس ايميل شما