تاریخ انتشار :سه شنبه ۱۲ شهريور ۱۳۹۲ ساعت ۱۰:۲۸
با نزدیکی به بازگشایی مدرسه ها ،دفترمشق و نقاشی وکیف هایی با نقش های خارجی در نمایشگاه و بازار بسیار دیده می شود خوشحال بودیم که امسال جومونگ و دارو دسته اش، باربی و سیندرلا در بازار نیست که چشممان به جمال امروزه شده شخصیت های دیگری روشن شد .
لوازم التحریرهای شیطانی در کیف دانش آموزان ایرانی
لوازم التحریرهای شیطانی در کیف دانش آموزان ایرانی
به گزارش عصر هامون، روند بومی کردن نقش های خودی بر وسایل بچه مدرسه ای ها باید به فرهنگی در تولید نوشت افزارو لوازم مدرسه تبدیل شود.

بچه ها در دوره خیال بسر می برند، هیجان خواه و رویاپرداز می باشند همزاد پنداری می کنند دنبال نشاط و جذابیت هستند واز تصاویری مثل فیلم های کارتونی که به نوعی جذابیت خاصی برای آنها دارد استفاده می کنند.

هر دانش ‏آموز (مخصوصاً دانش ‏آموز دبستانی) به طور متوسط ۱۲۰۰ بار در سال جلد هرکدام از دفترهایش را می‏بیند. اگر ۱۲۰۰ بار صحنه‏ ای مقابل ما تکرار شود چه رخ می‏دهد؟

یا فکر با آن شکل میگیرد و یا خاطره‏ ای پابرجا باقی می‏ماند. به نظر میرسد باید برای انتخاب دفاتر و لوازم‏ التحریر فرزندان خود دقت بیشتری کنیم و از دفاتری که به سمت خیال‏ پردازی و بیراهه سوق میدهد خودداری نماییم .

این تصاویر برخی از شخصیتهایی است که الگوی عده‏ ای از کودکان و نوجوانان ما شده ‏اند.

 



اما چند هنرمند به فکر کار ایرانی افتاده اند دفتر مشق های شکرستان که فیلم مورد علاقه بسیاری از کودکان می باشد.


حوزه هنری سازمان تبلیغات امیدوار است با استفاده هرچه بیشتر از دفترچه هایی با این طرحها از فرهنگ بومی پاسداری شود در بازاری که در سالهای قبل باید با ذره بین دنبال نقش ها و طرحهای بومی ایرانی روی جلدها دفترچه می گذاشتیم این امیدواری ها در جای خودش قابل تحسین می باشد.

البته علاقه مندی به حروف لاتین روی این دفترچه ها هنوز خودنمایی می کند که طراحان فکری به حال آن بکنند بد نیست.

محسن ارباب افضلی معاون فرهنگی ،پژوهشی و آموزشی اداره کل تبلیغات سیستان و بلوچستان در گفتگو با خط اول اظهار داشت : پر شدن بازار با محصولات فرهنگی دارای آرم و عکس ارزشهای غیر انقلابی و غیر ملی اخیرا در مملکت زیاد شده است بطوریکه تاثیر بدی بر روی افکار مردم و بخصوص قشر دانش آموز گذاشته است درخارج از دوران انقلاب اسلامی افراد بسیارمعتبر در زمینه علمی و فرهنگی هنری داشته ایم ولی متاسفانه در جریانات تهاج فرهنگی فراموش شدند. بعد از انقلاب هم کلی شخصیت های دینی مذهبی داریم که می توان آنها را اسوه و نمونه قرار دهیم .الان فرصت مناسبی پیش آمده تا آنها را احیا کنیم و به جامعه عرضه نماییم خصوصا برای نسل جوان که به آنها آگاهی می دهد.

وی در پاسخ به سوال خط اول مبنی بر اینکه «اینگونه دفاتر چه تاثیری خواهد داشت؟»، تصریح کرد:با این اقدام شایسته دوباره این اشخاص شناسایی و احیا می شوند وباعث قوام و تقویت انقلاب و ارزشها خواهند شد همچنین اجناسی را که ارائه می دهیم باید با همان کیفیت خارجی باشد و جذابیت را نیز حفظ نماییم چرا که یک دانش آموز بدنبال کیفیت و جذابیت می باشد. برای عرضه بهتر و مستقیم برپایی نمایشگاهها موثر می باشد.

ارباب افضلی ادامه داد :دشمن وقتی اقدام فرهنگی موثر ی می بیند به دنبال نقاط ضعف می گردد که بزرگ جلوه دهد و از نقاط قوت سر پوش می گذارد دشمن می خواهد تهاجم فرهنگی اش حفظ شود و در معرض چهر های ملی و انقلابی ما موضع می گیردوظیفه ما اینست که بر ضد تهاجم آنها عمل کنیم .

معاون فرهنگی ،پژوهشی و آموزشی اداره کل تبلیغات استان این اقدام برای آموزش و پرورش و جامعه دانش آموزی را حرکت بسیار مفیدی دانست.

وی با بیان یپشنهادی در این رابطه گفت : در جریان چاپ و نشر تصاویر ایرانی برروی جلد دفترچه ها باید سعی شود از شهدای هر استان و شهرستانی یاد گردد و تنها به شهدا و مفاخر ملی پرداخته نشود به تناسب هر استان از مفاخر و شهدا یاد و تجلیل شود.

با بیان این مطالب باید گفت ،پدر و مادرها باید برای فرهنگ سازی محصول ایرانی فرزندان را توجیه کنند .مدرسه نیزنقش مهمی در ارائه لوازم التحریر ها و شخصیت های داخلی دارد.

علی رغم قدمهای برداشته در این راستا کمک به شکل گیری ذهنیت کودک به فرهنگ ناب ایران عظمی جدی تر می طلبد.
انتهای پیام/۹۰۳۱ https://www.asrehamoon.ir/vdcb.0b0urhbz8iupr.html
نام شما
آدرس ايميل شما