تاریخ انتشار :پنجشنبه ۲۶ آذر ۱۳۹۴ ساعت ۰۸:۲۱
در کل مناطق سیستان تنها یک بیمارستان تامین اجتماعی وجود دارد که سیل عظیم مراجعین، آنهم در این شرایط حاد وحساس فصل زمستان متوجه این مرکز درمانی گردیده است.
برخورد نامناسب کادر پزشکی و اداری تنها بیمارستان تامین اجتماعی سیستان
برخورد نامناسب کادر پزشکی و اداری تنها بیمارستان تامین اجتماعی سیستان

به گزارش سرویس اجتماعی عصرهامون به نقل از ندای هیرمند؛ بدون شک ارائه خدمات مناسب پزشکی ، درمانی و برخورد مناسب کادر پزشکی  واخلاق پزشکی در مطب ها، بیمارستانها ودرمانگاهها، از عوامل مهم وتاثیر گذار در درمان بیماران وایجاد روحیه به آنان است که بسیاری از پزشکان حاذق در تمام عصار گذشته وحال ،  اخلاق پزشکی ،دادن روحیه  و  برخوردمناسب را جزء  عوامل موثر درمان می دانندTزیرا یک بیمار قبل از درمان به آرامش واطمینان از کادر پزشکی نیازمند است .

 

از این روی افراد جامعه سیستانی به دلیل شرایط محیطی و وجود طوفانهای شدید توام با ریزگردها در طول سال بیش از سایر مناطق در معرض انواع بیماریها قرار دارند که بیشتر  اعضای خانواده با ابتلا به انواع بیماریهای تنفسی ، قلبی عروقی، ریوی و... درگیر این مشکل بوده و جهت درمان به مراکز درمانی و  بیمارستانها با انگیره بهبودی ودرمان مراجعه می کنند.

 

در این بین علاوه بر وجود بیمارستانهایی در شهرستانهای زابل ، زهک وهیرمند که بعضاً با کمبود پزشک ومتحصص در طول ساعات شبانه روز مواجه هستند ، در کل مناطق سیستان  تنها یک بیمارستان تامین اجتماعی تحت عنوان دی کلینیک هامون وجود دارد که به منظور عدم پرداخت فرانشیزهای درمانی از سوی بیمه شدگان تامین اجتماعی ، سیل عظیم مراجعین، آنهم در این شرایط حاد وحساس فصل زمستان که آنفولانزا بیشتر از دیگر بیماریها شیوع پیدا می کند متوجه این مرکز درمانی گردیده است .

 

این درحالی  است که اخیراً کادر اداری وپزشکی این مرکز درمانی سیستم پاسخگوی نوبت دهی تلفنی و  خودکار را فعال و برای کل منطقه سیستان تنها یک خط تلفن را در نظر گرفته است  که طول شبانه روز یا در حالت مشغول قرار دارد و یاجهت پاسخگویی در زمان محدودی تعداد شماره های در نظر گرفته شده تکمیل ظرفیت گردیده و بسیاری از بیماران قادر به دریافت نوبت نمی باشند وهمین امر مراجعه حضوری بسیاری از بیمارانی  که موفق به دریافت نوبت  از طریق سیستم پاسخگوی خودکار نشده اند را به این مرکز به دنبال  داردکه در این میان  برخورد نامناسب کادر پزشکی و اداری از نکات جالب توجه است که با لحنی طلبکارانه اعلام میدارند نوبت از طریق سیستم باید دریافت کنید  وبا مراجعه حضوری هیچگونه خدماتی به بیماران  حتی اگر در حال مرگ باشند ارائه نمی گردد .

 

 درحالی که تعداد ظرفیت افراد پذیرش شده محدود بوده و میانگین آماری مشخصی نیز در خصوص تعداد نوبت داده شده ارائه نمیگردد و نوبت دهی از طریق سیستم پاسخگویی بهانه ای را برای عدم پذیرش حضوری فراهم نموده است که همین امر نارضایتی شدید بیماران و همراهانشان را که ممکن است از شهرستانهای همجوار با پرداخت هزینه های سر سام آور کرایه خودرو به این مرکز درمانی مراجعه کنند را به همراه دارد .

 

لذا می طلبد تا مسئولین امر در ارائه خدمات مطلوب ودر حد انتظار تدابیر لازم را اتخاذ واین باور را در بین کارکنان نهادینه گردانند که هر مراجعه کننده جزئی از جامعه سیستانی و یا عضوی از خانواده  خودمان است که نیاز به درمان دارد .


انتهای پیام/4382

https://www.asrehamoon.ir/vdcepv8f.jh8oni9bbj.html
نام شما
آدرس ايميل شما