تاریخ انتشار :يکشنبه ۲۹ تير ۱۳۹۹ ساعت ۱۲:۰۰
مدیرکل میراث فرهنگی سیستان و بلوچستان خبر داد؛

فردا، آغاز کنفرانس بین‌المللی باستان شناسی ایران و مناطق هم جوار

علیرضا جلالزایی گفت: نخستین کنفرانس بین‌المللی مجازی باستان شناسی ایران و مناطق هم جوار از فردا آغاز و به مدت 2 روز برگزار می شود.
فردا، آغاز کنفرانس بین‌المللی باستان شناسی ایران و مناطق هم جوار
علیرضا جلالزایی، مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری سیستان و بلوچستان در گفت و گو با عصرهامون بیان کرد: ۴۵ سخنران از ایران، استرالیا، چین، هند، روسیه، فرانسه، آمریکا، انگلیس در این کنفرانس سخنرانی دارند.

وی با اشاره به استقبال بسیار گسترده از این کنفرانس بیان کرد:۷۰ مقاله به دبیرخانه کنفرانس وارد شده که از این تعداد ۳۷ مقاله انگلیسی و ۴۳ فارسی است.

به گفته این مقام مسئول، از مجموع کل، ۵۲ چکیده برای چاپ پذیرفته و ۴۵ مقاله برای سخنرانی انتخاب شد و سخنرانی ها شامل ۱۴ سخنران ایرانی و ۳۱ سخنران خارجی از کشورهای ایتالیا، آمریکا، انگلیس، چین، فرانسه، استرالیا، روسیه، هند و هلند هستند.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری سیستان و بلوچستان تصریح کرد: سخنرانان خارجی از چهار قاره اروپا، اسیا، آمریکا و‌اقیانوسیه در این کنفرانس حضور دارند.

جلالزایی درباره موضوعات سخنرانی این کنفرانس گفت: ۱۱ مقاله در مورد جنوب شرق ایران ، ۱۱ مقاله درباره آسیای میانه، چهار مقاله در زمینه غرب ایران، چهار مقاله پیرامون شمال کشور، چهار مقاله در مورد جنوب ایران، چهار مقاله در رابطه با شرق نزدیک شامل عربستان، سوریه و‌حوزه مدیترانه، سه مقاله پیرامون هند و دره سند و سه مقاله  در رابطه با خلیج فارس است.

وی با بیان این که این کنفرانس ساعت 9 صبح فردا در زاهدان آغاز به کار می کند اظهار کرد: وزیر میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری نیز به احتمال زیاد به صورت مجازی در این کنفرانس حضور دارند و به صورت آنلاین سخنرانی خواهد داشت.

به گفته این مقام مسئول، برگزاری این کنفرانس به صورت مجازی هم فرهنگ سازی رفتار با کرونا موثر است و تجربه‌ای خوب برای اساتید دانشگاه‌های مختلف و شرکت کنندگان است تا به دور از رنج سفر، در شرایطی آرام به ارائه مقالات خود بپردازند.

انتهای پیام/
 
 
https://www.asrehamoon.ir/vdciqyazut1arw2.cbct.html
نام شما
آدرس ايميل شما