تاریخ انتشار :شنبه ۹ مهر ۱۴۰۱ ساعت ۱۵:۴۵
جمعی از سران طوایف سیستان و بلوچستان حوادث اخیر زاهدان را محکوم و این اقدامات را دسیسه دشمن برای به آشوب کشیدن و برهم زدن وحدت در استان دانستند.
سیستان و بلوچستان منادی وحدت در جهان اسلام و کشور است/ ایجاد جنگ روانی و تفرقه افکنی از اهداف دشمنان می باشد
محمد شاهوزهی از سران طوایف سیستان و بلوچستان در گفت وگو با خبرنگار عصرهامون بیان کرد: تعدادی افراد معلوم الحال در برخی از نقاط استان به ویژه شهر زاهدان اقدام به ایجاد خسارت به اموال عمومی و بیت المال کردند که این اقدامات ددمنشانه به شدت محکوم است.

وی افزود: هرکس مطالبه ای دارد باید از مبادی قانون مطالبه گری کند آتش زدن اموال عمومی و قرآن در شان ملت ایران که سالهاست با اخوت در برابر دشمنان سینه سپر کرده اند، نیست.

این معتمد اهل سنت گفت: تفرقه افکنی و ایجاد ناامنی هدف اصلی دشمن است در این زمینه جوانان باید به حرف علما و سران طوایف گوش کرده وفریب دشمنان را نخورند.

وی اظهار کرد: برای امنیت و حفظ ارزش های اسلامی خون های زیادی ریخته شده و شهدای زیادی نثار شدند اکنون همه باید در کنار هم باشیم تا توطئه دشمن خنثی شود.

شاهوزهی گفت: همه ما فداییان قرآن و اسلام هستیم، توهین به مقدسات اسلام و ایجاد آشوب خط قرمز ماست، عده ای نادان از خط قرمزها عبور کردند که باید با آنها برخورد قاطع صورت گیرد.

این سرطایفه با بیان اینکه آبرو با بازی مردم و بزرگنمایی دروغ از اهداف دشمنان است، افزود: برای حفظ نوامیس خون های زیادی ریخته شده باید حفظ آبرو کنیم اگر اتفاقی رخ داده نباید در انظار عمومی آن را مطرح کرد بلکه باید از مبادی قانونی پیگیری کرد.
 
سیستان وبلوچستان منادی وحدت در جهان اسلام و کشور است

شهنوازی یکی معتمدین اهل سنت سیستان وبلوچستان بیان کرد: یکی از اهداف استکبار جهانی اختلاف پراکنی و ایجاد تفرقه است تا با استفاده از اتحاد و وحدت مردم در راستای اهداف شوم خود گام بردارند.

وی افزود: سیستان وبلوچستان منادی وحدت اسلام و کشور است و مردمان آن سالیان متمادی با اخوت در کنار یکدیگر زندگی کرده اند.

این معتمد ادامه داد: خسارت به اموال عمومی و بیت المال که توسط اغتشاشگران در حال انجام است امری ناجایز به شمار می رود.

وی تصریح کرد: دشمن با ایجاد اغتشاش و حمایت از آشوبگران از آن سوی مرزها، باز هم نتوانست به آنچه در سر داشت نائل شود چرا که مردم آگاه و متفکر دسیسه دشمن را به خوبی می شناسند.

شهنوازی اظهار کرد: تفرقه بین شیعه و سنی و ایجاد جنگ روانی هدف دشمن است، در این بین طی روزهای اخیر عده ای ناآگاه در پازل دشمن گام برداشتند که با هوشیاری مردم و مسئولان ناکام ماندند.

وی گفت: دین اسلام بر حفظ آبروی مسلمان تاکید فراوانی دارد بر این اساس اگر مطالبه ای وجود دارد باید از طریق قانون پیگیری شود نه اینکه به شایعات دروغین گوش داد.

این معتمد اهل سنت ادامه داد: جوانان نیروهای ارزشی نظام هستند، مبادا خود را دچار چالش های اغتشاشگران و استکبار کنند، امید آینده نظام و انقلاب جوانان هستند.

شهنوازی خاطر نشان کرد: امروز مدیون خون شهدایی هستیم که با نثار خونشان به نظام جمهوری اسلامی ایران اقتدار بخشیده و مایه آسایش و امنیت شدند.
 
سیستان وبلوچستان پایتخت وحدت ایران اسلامی است

کهرازهی از سران طوایف سیستان و بلوچستان با اشاره به اینکه استان سیستان وبلوچستان پایتخت وحدت ایران اسلامی است، گفت: امروز همه دنیا می دانند این استان به عنوان قلب جمهوری اسلامی ایران در راستای مسائل وحدتی است.  

وی افزود: در این استان بحث شیعه و سنی مطرح نیست اینجا سرزمین حافظان قرآنی است و از شمال تا جنوب در تمامی شهرها و رستاها حوزه های علمیه در حال فراگیری قرآن و مسائل دینی به فرززندانمان هستند.

کهرازهی با بیان اینکه امروز وحدت در کشور ما به شیعه و سنی معطوف نمی شود بلکه اسلام ملاک است، ادامه داد: در نمازجمعه های یکدیگر و همایش ها در خصوص مسائل وحدت و برادری موارد مطرح و از طریق رسانه ها به دنیا مخابر می شود.

انتهای پیام/
https://www.asrehamoon.ir/vdcgqq9qwak9n74.rpra.html
نام شما
آدرس ايميل شما