تاریخ انتشار :سه شنبه ۴ بهمن ۱۴۰۱ ساعت ۱۴:۰۲
مدرس حوزه و کارشناس مذهبی گفت: ماه رجب ماه خودسازی، ماه مؤمنان پارسا و اهل ایمان است.
ماه رجب؛ آغاز خودسازی و ماه برکت است/ فرصت‌های ارزشمند ایام رجب را مغتنم بشماریم
به گزارش پایگاه خبری عصرهامون، نرجس صوفی در گفتگو با خبرنگار تفتان ما گفت: در فرهنگ مومنان پارسا و اهل سلوک و معرفت ماه رجب از فرصت ها و ایام گرانقدری است که نسیم رحمت الهی بیش از روزهای معمولی می وزد و باران رحمت الهی بیش از دیگر ایام بر جهان هستی می بارد.

وی اظهار کرد: در ارزیابی و قدرشناسی از ماه ها در روایات دو نگاه وجود دارد: گاهی ماه رجب را ماه خدا و ماه شعبان را ماه رسالت و ماه رمضان را ماه امت نامیده اند و همچنین برعکس ماه رجب ماه ولایت و امت و ماه شعبان ماه نبوت و ماه مبارک رمضان ماه خداوند معرفی شده است.

مدرس حوزه و کارشناس مذهبی افزود: این دو روایت مولود دو دیدگاه و زاویه دید است: اهمیت ماه عظیم رجب به حدی است که علامه مجلسی رحمه الله در فضیلت آن ماه و روزه آن بیش از چهل حدیث در جلد نود و چهار بحارالانوار آورده و با عبارات گوناگون عظمت، فضیلت، قداست و عنایات خاص الهی را در این ماه یاد آور شده است.
ماه رجب بهترین فرصت برای تقویت ایمان و پارسایی است.

صوفی با اشاره به اینکه مشکلات امروز مولود کمبود معنویت، اخلاق و اندیشه است بیان کرد: توسعه تکنیک و صنعت گسترش دانش های طبیعی و تجربی چ افزایش ابزارهای رفاه بدون ایمان و عدالت و اخلاق انبیایی دردهای بشریت را درمان نمی کند.
امروز بشریت بر کرات آسمانی گام نهاده و دریا و فضا و اعماق زمین را فتح کرده است ولی هنوز در بند خشم و شهوت گرفتار است. امروز بشریت به دلیل توسعه قدرت و صنعت بیش از هر روزگار دیگر به ایمان و تقوا نیاز دارد.

این مسئول مدرس حوزه و کارشناس مذهبی بیان کرد: امروز در سطح جهانی و حوزه داخلی همه ما به تقوا و خودسازی نیاز داریم و این نیاز در مسئولان و دولتمردان و دست اندرکارام سیاست و اقتصاد و فرهنگ کشور چندبرابر است.برای هر گونه اصلاحات باید خودسازب و اصلاح اعتقادی اخلاقی خویش آغاز کنیم.
برای جلوگیری از شر آمریکا و دیگر محورهای شرارت جهانی باید از خودسازی اغاز کنیم همچنین دفع بلایای طبیعی سیل و زلزله و توفان و آتش سوزی باید در کسب تقوا کوشا باشیم.

صوفی ادامه داد: در زندگی قدیم نواقص و مشکلات بیشتری وجود داشت ولی در عین حال عنصر ایمان و تقوا بسیاری از مشکلات را حل می کرد، ولی ما امروز این عنصر را از دست داده ایم  با اینکه از وسائل زندگی و رفاهیات بیشتری برخوردار هستیم ولی با مشکلات بیشتری مواجه هستیم. 

مدرس حوزه و کارشناس مذهبی با اشاره به بیانات امیر مؤمنان(ع)«بهبود بیماری تن شماست»، گفت: البته تقوا گرد یا آمپول نیست اما اگر تقوا نباشد، بیمارستان خوب نیست، طبیب خوب نیست، پرستار خوب نیست، دوای خوب نیست اگر تقوا  نباشد، آدمی حتی تن خود و سلامت تن خود را قادر نیست حفظ کند. 

وی گفت: ماه رجب فرصتی گرانبهاست که همراه با ماه شعبان و رمضان فصل نیایش و بهار خودسازی را تشکیل می دهد، امید است همه ما به ویژه آن ها که به اصلاحات می اندیشند، با خودسازی و استغفار و تقویت ایمان و تقوا فصل اعتکاف را قدر بدانیم، شایستگی ورود به مهمان سرای الهی را به دست آوریم و از برکات لیلة القدر بهره مند شویم .

انتهای خبر/
https://asrehamoon.ir/vdcaimn6w49nmi1.k5k4.html
نام شما
آدرس ايميل شما

مهم ترین اولویت دستگاه اجرایی در استان از نگاه شما چه باید باشد؟
توجه به زیرساخت ها در استان
توزیع عادلانه ارزاق عمومی و کالاهای اساسی
مرتفع نمودن مشکلات فرهنگی و آسیب های اجتماعی
برخورد با مفاسد اقتصادی و ویژه خواری ها