تاریخ انتشار :شنبه ۲۱ بهمن ۱۴۰۲ ساعت ۱۱:۳۹
  امام‌جمعه شهرستان خاش گفت: انقلاب اسلامی ایران الگویی شد برای تمام مظلومین جهان و ستم‌دیدگان که زیر بار ظلم سرخم نکنند.
رهبری، مردم و مکتب عوامل مهم شکل‌گیری انقلاب بودند
به گزارش پایگاه خبری «عصرهامون»، حجت‌الاسلام‌والمسلمین غلامرضا دهقان به مناسبت قرارگرفتن در آستانهٔ سالروز پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی ایران در گفتگو با خبرنگار تفتان ما گفت: ایمان به خدا، وحدت و رهبری عواملی بودند که انقلاب اسلامی بر پایهٔ آنها شکل گرفت و بالنده شد.
 
 وی اظهار کرد: رژیمی را که تمامی ابرقدرت‌های شرقی و غربی حامی آن بودند مردم ما باتکیه‌بر ایمان به خدا توانستند پایه‌های به‌ظاهر مستحکمش را بلرزانند چرا که پایه‌های این حکومت بر اساس ظلم و ستم بنا نهاده شده بودند از همین رو امام خمینی (ره) پیروزی انقلاب را قطعی می‌دانستند؛ چون طبق فرمایشات و فرامین الهی پیروزی حق بر باطل حتمی و انکارناپذیر است.
 
حجت‌الاسلام‌والمسلمین دهقان افزود: انقلاب اسلامی ما هنوز هم پس از گذشت چهل سال و اندی باعث حیرت و شگفتی حکمرانان و سیاست‌مداران عرصه‌های جهانی است چرا که این مردم بدون هیچ پشتوانه و حمایتی رژیم پهلوی که ادعای شکست‌ناپذیری و نابودنشدنی داشت را سرنگون کرد.
 
 امام‌جمعه خاش با اشاره به اینکه انقلاب اسلامی ایران مکتبی بنا شده بر پایه ایمان و قرآن است بیان کرد: مکتب انقلاب مکتبی برگرفته از مکتب انبیا و امامان معصوم (ص) است و همین امر باعث اقتدار و عزت روزافزون ما در عرصه‌های مختلف است چرا که راه الهی راه پیروزی و رستگاری است.
 
 وی با اشاره به دستاوردهای انقلاب در این چند دهه گفت: استقلال، آزادی، عزت، اقتدار در همهٔ عرصه‌ها علمی، اقتصادی، فرهنگی، نظامی و... ثمره انقلاب بزرگ اسلامی ما هستند که باعث شده امروز در عرصه‌های بین‌المللی خوش بدرخشیم و به‌مانند گذشته مستعمره دشمنان نباشیم.
 
 حجت‌الاسلام‌والمسلمین دهقان گفت: اگر انقلاب اسلامی ما به رهبری امام راحل و با اتحاد مردم به پیروزی نمی‌رسید بی‌تردید وضعیت کنونی کشور چیزی جز وضعیت سایر کشورهایی که امروز مشاهده می‌کنیم نمی‌بود.
 
 وی با اشاره به وجود دشمنان داخلی و خارجی انقلاب تصریح کرد: هرگاه مسیر حرکت حکومتی درست و پیش‌برنده باشد بی شک دشمنان متعددی پیدا خواهد کرد تا آن حکومت را از مسیر حرکت و توسعه باز دارند امروز اگر شاهد وجود انواع و اقسام نقشه و نیرنگ برای انقلاب هستیم راه و هدف ما درست است.
 
 امام‌جمعه خاش بیان کرد: ما به آرمان‌ها و اهدافی که انقلاب بر پایهٔ آنها بنا شد تا حد بسیار زیادی دست‌یافته و رسیده‌ایم که این چیزی جز نشان‌دهنده پایبندی مردم به امام و انقلاب نیست.
 
 وی گفت: انقلاب ما الگویی برای تمام مردم ستم‌دیده جهان است مردمی که از ترس ظلم و ستم چیزی نمی‌گفتند امروز شجاعانه در برابر قدرتمندترین حکومت‌ها از خود دفاع می‌کنند؛ ولی در برابر ظلم سر خم نمی‌کنند
 و لذا از لوازم حفظ و تداوم بخشی انقلاب، بصیرت و حضور فعالانه در صحنه‌های انقلاب به‌ویژه پای صندوق‌های رأی و انتخابات است.

 حجت‌الاسلام‌والمسلمین دهقان نقش رهبری را نقشی مؤثر و راهبردی در پیشبرد انقلاب و اهداف والای آن دانست و گفت: رهبر معظم انقلاب با بینشی که نشئت‌گرفته از فرامین الهی و آیات قرآنی است توانسته است کشتی انقلاب را از تلاطم‌های زیادی نجات دهد و به سمت قله‌های اقتدار هدایت کند و این امر هر روز بر ترس دشمنان ما خواهد افزود.
 
 وی در پایان با اشاره به فرمایش امام خمینی (ره) که صدور انقلاب اسلامی است افزود: ما در صدور این انقلاب که چیزی جز رهایی از ظلم، کسب عزت و اقتدار به دنبال ندارد موفق عمل کرده‌ایم و اگر امروز در اقصی‌نقاط دنیا شاهد مجاهدت و مقاومت مردم مظلوم در برابر ظلم هستیم چیزی جز الگوگیری از انقلاب اسلامی نیست.

انتهای خبر/ https://asrehamoon.ir/vdch-qnzv23n-vd.tft2.html
نام شما
آدرس ايميل شما