تاریخ انتشار :پنجشنبه ۲۵ آذر ۱۴۰۰ ساعت ۱۱:۰۲
رئیس شبکه مرکز بهداشت شهرستان میرجاوه ؛

طرح شهیدحاج قاسم سلیمانی یکی از مهمترین و موفق ترین طرح هایی است که از سمت وزارت بهداشت ودرمان ومشارکت سپاه سرفراز انجام شده است

علی رغم موفقیت در واکسیناسیون همگانی رعایت پروتکل های بهداشتی باید در دستور کار مردم قرار داشته باشد
دکتر مصطفی احمدی مقدم گفت:بیمارستان دارالشفاء میرجاوه درجنوب شرقی ترین منطقه استان سیستان وبلوچستان نقطه صفرمرزی کشور پاکستان واقع شده است و روزانه حدوداً برای ۲۰۰الی ۳۰۰نفر ارائه خدمات دارد .
طرح شهیدحاج قاسم سلیمانی یکی از مهمترین و موفق ترین طرح هایی است که از سمت وزارت بهداشت ودرمان ومشارکت سپاه سرفراز انجام شده است
 به گزارش عصرهامون؛ دکتر مصطفی احمدی مقدم در گفتگو با خبرنگار لادیز؛ گفت:بیمارستان دارالشفاء میرجاوه درجنوب شرقی ترین منطقه استان سیستان و بلوچستان نقطه صفرمرزی کشور پاکستان واقع شده است و روزانه حدوداً برای ۲۰۰الی ۳۰۰نفر ارائه خدمات دارد .

وی افزود : درحال حاضر ۱۶متخصص در رشته های داخلی ،اطفال،جراحی،رادیولوژی ،متخصص اعصاب روان وعفونی مشغول به فعالیت می باشند ‌.

احمدی مقدم بیان کرد:حدود۲۰۰تا ۳۰۰نفر روزانه در ۳ شیفت مختلف به اورژانس بیمارستان دارالشفاء میرجاوه مراجعه می کنند ودرحال حاضر اتاق عمل ،بخش های بستری،زایشگاه ،اپتومتری ودیالیز فعال و پذیرای مراجعه کنندگان محترم است. باتوجه به سیاست های دانشگاه علوم پزشکی بیمارستان
تمامی بخش ها فعال بوده و در حال حاضر کادر درمان خیلی خوبی به این بیمارستان تزریق شده است .

رئیس شبکه بهداشت و درمان میرجاوه، تصریح کرد:اولین روستای شهرستان میرجاوه که صددرصد زیر پوشش واکسیناسیون رفت روستای تمین بود این موفقیت جای تقدیر وتشکر دارد. شهرستان میرجاوه دربحث مشارکت واکسیناسیون کوید در استان سیستان وبلوچستان جایگاه بالایی دارد.

دکتر احمدی مقدم عنوان کرد:بالغ بر۸۵%جمعیت ایرانی شهرستان میرجاوه واکسیناسیون کوید شان را انجام داده اند و  با توجه  به مرزی بودن استان سیستان و بلوچستان جمعیت اتباع غیر ایرانی بیشتری  نسبت که میانگین کشوری  در این استان و  شهرستان میرجاوه وجود دارد  به همین دلیل پرسنل شبکه بهداشت میرجاوه فعالیتی دوچندان  دارند و توانسته اند تاکنون  60درصد  این جمعیت غیر ایرانی را در مقابل ویروس منحوس کرونا واکسینه کنند .

وی افزود: باتوجه به بحث مهم پایانه مرزی وترددها ازسمت
کشور پاکستان گروه غربالگری درسطح پایانه مرزی به صورت دوشیفت مستقر است و اقدامات بیماریابی ازجمله تست کوید از کلیه مسافرین که وارد کشور می شوند اخذ واگر مورد مثبتی مشاهده نشد اجازه ورودبه کشور را دریافت می کنند.

این مقام مسئول اذعان کرد: روزانه بین ۱۵۰ الی ۲۰۰ ترانزیت از کشور پاکستان وارد کشور می شوند 99 درصد این عزیزان ایرانی هستند که بعد از تخلیه و بارگیری درکشور همسایه به ایران باز می گردند  به طور مرتب از این افراد تست کرونا گرفته می شود و درصورت مثبت بودن درمحل پایانه مرزی طبق هماهنگی های که با سازمان راهداری انجام شده این عزیزان قرنطینه شان را درهمان محل می گذرانند.

وی تصریح کرد:شهرستان میرجاوه در اپیلکیشن ماسک درموقعیت یابی قرار دارد وخوشبختانه درچندین ماه اخیر تعداد مورد مثبت کرونا به شدت کاهش پیدا کرده است .

دکتر احمدی مقدم با بیان این مطلب که کاهش مورد مثبت کرونا دلیلی برای عدم رعایت پروتکل
های بهداشتی نیست، عنوان کرد: موفقیت در واکسیناسیون در شهرستان میرجاوه باعث نشد که مردم  رعایت پروتکل های بهداشتی را به فراموشی بسپارند و از آنجایی که سازمان بهداشت جهانی برای سویه جدید کرونا با نام  اومیکرون هشدار های زیادی داده است فعالیت های بیماریابی شبکه بهداشت میرجاوه تشدید شده و کنترل موارد بهداشتی در  مبدا ورودی مرز این شهرستان مضاعف شده است .

وی افزود :طرح شهیدحاج قاسم سلیمانی یکی از مهمترین طرح و موفق ترین طرح هایی است که از سمت وزارت بهداشت ودرمان ومشارکت سپاه سرفراز انجام شده ونتایج خوبی نیز حاصل شده ،ومراقبت های پیرامون طرح شهید حاج قاسم سلیمانی افزایش پیدا کرد.

رئیس شبکه مرکز بهداشت تصریح کرد: اگر امروز درسطح شهرستان میرجاوه شاهد مرگ مادر باردای درپیرامون کرونا نیستیم بخاطر مشارکت و حمایت مردم بوده و بدست آوردن این نتایج خوب همه ماه عسل یک کار گروهی در سطح شهرستان میرجاوه بوده است.


انتهای پیام/ https://www.asrehamoon.ir/vdcg7t9q7ak9tt4.rpra.html
نام شما
آدرس ايميل شما