تاریخ انتشار :شنبه ۹ بهمن ۱۴۰۰ ساعت ۰۷:۱۲
معاون استاندار و فرماندار ویژه شهرستان ایرانشهر گفت: با متخلفان قاچاق نان در این منطقه برخورد بدون اغماض صورت می گیرد.
کرونا در تنور داغ نانوایی‌ها بازار گرمی دارد/صف های طولانی نان، معضل جدید مردم ایرانشهر
به گزارش عصرهامون به نقل از پهره؛ نان جزو اساسی‌ترین کالاها در سبد غذایی مردم ایران است، نانی که از قدیم‌ الایام آن را به نام برکت سفره شناخته‌ و وجود آن در فرهنگ ایرانی اسلامی ما امری ضروری است.

نان غذایی ساده و مفید که قشر کم‌ درآمد جامعه نیز به آن دسترسی راحتی دارد اما این روزها شاهد صف‌های طولانی خرید نان و کمبود آن در شهرستان ایرانشهر هستیم و با وجود کرونا تجمع مردم مقابل نانوایی‌ها، سلامت آنان را به مخاطره انداخته است.

داستان تکراری کمبود نان و صف‌های طولانی در ایرانشهر که مدتی قبل نیز در این شهرستان وجود داشت، مجدداً تکرار شده و باعث نگرانی مردم از کمبود این کالای اساسی و از آن مهم‌تر خطر ابتلا به کرونا در صف‌های طولانی شده است که مدیریت مسئولین در این رابطه برای حل دائمی این مشکل را می‌طلبد.

در این راستا، علی شعبانی، معاون استاندار و فرماندار ویژه شهرستان ایرانشهر در گفت و گو با خبرنگار پهره با اشاره به برخی گلایه مندی‌ها در فضای مجازی از طولانی شدن صف نانوایی‌ها بیان کرد: در بازدیدهایی که داشتم صف های طولانی غیر متعارف مشاهده نشده و حضور ۱۰ تا ۱۵ نفر در صف نانوایی های مجهز به دستگاه‌های کمبل و پخت سریع، روند معمولی بوده و حداکثر زمان معطلی فرد به ۱۰ دقیقه نمی‌رسد.

وی افزود: با توجه به فصل سرما، بارندگی‌ها و جمعیت بالای خانوارها و به طبع مصرف بالای نان در خانواده ها، این میزان صف امری عادی بوده و بسیاری از مشتریان علت مراجعه به نانوایی مورد نظر خود را علیرغم تعداد افراد منتظر در صف، کیفیت نان خبازی اعلام می کرده که این نکته باید مورد توجه همه خبازان باشد.

این مقام مسئول تصریح کرد: باید نظارت برای بهبود کیفیت نان بیشتر شود تا مشتری‌ها بین تعداد زیاد نانوایی‌ها توزیع شوند و صف شکل نگیرد.

معاون استاندار و فرماندار ویژه شهرستان ایرانشهر با تاکید بر این که هیچ کمبودی در زمینه آرد و نان و توزیع به هنگام و پخت نان در سطح شهر و روستاها و مناطق عشایری وجود ندارد، عنوان کرد: نظارت لازم بر جلوگیری از تخلفات و عرضه خارج از شبکه آرد و نان اعمال شده است.

شعبانی با اشاره به این که لزومی ندارد خانوارها در هر مرتبه خرید نان حجم زیادی خرید و در منزل دپو و بیات کنند، خاطرنشان کرد: آرد به قدر لازم توزیع شده و می‌شود، برنامه ساعات پخت نیز متناسب با ایام و فصل سرما بازنگری شده و نان به حد کفایت پخت می شود و شهروندان عزیز نباید نگرانی از این بابت داشته باشند و توصیه می‌کنم به میزان مصرف روزانه تهیه و به صورت تازه مصرف شود.

وی تصریح کرد: همچنین تیم کارشناسی و نظارتی کارگروه گندم، آرد و نان شهرستان ایرانشهر به طور مستمر بر روند فعالیت نانوایی ها نظارت دارند و با هر گونه تخلف، به موقع برخورد و متخلفان جریمه خواهند شد.

انتهای پیام/ https://www.asrehamoon.ir/vdcezn8zojh8efi.b9bj.html
نام شما
آدرس ايميل شما