تاریخ انتشار :يکشنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۰ ساعت ۰۷:۵۱
طی روزهای اخیر نام یکی از بولوارهای زاهدان از شهید غلامعلی بارکزایی به شهدای ارتش تغییر پیدا کرد، موضوعی که خبرساز و با پیگیری های رسانه ای همراه شد.
تغییر نام یک بولوار در زاهدان خبر ساز شد/یک مسئول: موضوع از طریق استانداری و فرمانداری در حال پیگیری است
به گزارش عصرهامون؛ طی روزهای اخیر نام یکی از بولوارهای منطقه زیباشهر زاهدان از شهید غلامعلی بارکزایی به شهدای ارتش تغییر پیدا کرد، موضوعی که توسط دبیر یادواره شهید بارکزائی به این پایگاه خبری نیز اطلاع رسانی شد و خواستار پیگیری رسانه ای آن شدند.

عزیزالله مرادقلی، دبیر یادواره شهید غلامعلی بارکزائی در گفت و گو با خبرنگار ما در این باره بیان کرد: دوم اسفند ماه امسال نام بولوار شهید غلامعلی بارکزائی زاهدان در اقدامی به شهدای ارتش تغییر کرد.

وی اضافه کرد: این بولوار طبق مصوبه شورای شهر از ۵ سال قبل به نام شهید غلامعلی بارکزائی نامگذاری شده، تابلوی آن نصب بوده، البته ارتش برای این تغییر نام به شورای شهر و شورای نام گذاری شهرستان، درخواست داده بود که طبق گفته مسئولان امر، در قالب مکاتبه ای رد شده است.

مرادقلی گفت: این موضوع از مجاری قانونی پیگیری شده، بنیاد شهید و امور ایثارگران، شورای شهر و شهرداری نیز حمایت های خوبی انجام داده اند و مکاتبه کرده اند که نام بولوار، بولوار شهید غلامعلی بارکزائی است و نامگذاری یک بار صورت می گیرد، در همین رابطه حکم قضائی در حال پیگیری بوده، اما هنوز هیچ نتیجه ای حاصل نشده است.

وی افزود: انتظار می رفت برای تغییر نام قبل از هر گونه اقدامی، با خانواده شهید بارکزائی هماهنگی صورت می گرفت، به طور قطع قبول می کردند، اکنون هم خانواده شهید ادعای نامگذاری بر معبری ندارند، فقط تقاضای پاسخ گویی و نتیجه نهایی را دارند.

تغییر نام معابر نارضایتی به همراه دارد

محمد هراتی اکرمی، رئیس بنیاد شهید زاهدان در این باره در گفت و گو با خبرنگار ما بیان کرد: نام گذاری این بولوار به نام شهید غلامعلی بارکزایی از شورای نام گذاری و شورای شهر مصوبه داشته، اما با توجه به تغییر نام صورت گرفته، پیگیری هایی از طریق حوزه های ذی صلاح انجام شده است.

وی اضافه کرد: بنیاد شهید تفاوتی بین شهدا قائل نمی شود، اما انتظار می رود وقتی نام گذاری صورت می گیرد، تغییر نام انجام نشود، چراکه نارضایتی به همراه دارد.  

پیگیری ها در حال انجام است

نارویی، رئیس کمیسیون فرهنگی شورای شهر زاهدان نیز به خبرنگار ما گفت: در پی تغییر نام بولوار شهید غلامعلی بارکزائی، پیگیری هایی توسط شورای شهر از طریق فرمانداری و استانداری صورت گرفته است که سال جدید نتیجه نهایی حاصل و مشکل رفع می شود.

انتهای پیام/
https://www.asrehamoon.ir/vdcftvdyjw6djca.igiw.html
نام شما
آدرس ايميل شما

مرادقلی
تشکر از زحمات شما