تاریخ انتشار :دوشنبه ۳۰ خرداد ۱۴۰۱ ساعت ۱۲:۱۳
حمید روشندل هرمزی با بیان اینکه سهم عمده بودجه جهت بهسازی معابر و احداث پارک ها در نظر گرفته شده است، گفت: ایجاد 30هزار مترمربع فضای سبز با احداث پارک های جدید و سهم 20 میلیارد تومانی جهت بهسازی معابر در برنامه های منطقه 4 زاهدان است.
اختصاص اعتبار 27 میلیاردی جهت زیباسازی حاشیه شهر زاهدان/ 5 پارک جدید احداث می شود
به گزارش عصرهامون، حمید روشندل هرمزی؛ شهردار منطقه چهار زاهدان در گفت و گو با خبرنگار زاهدنیوز با اشاره به مناطق بلوار کشاورز، مرادقلی و شیرآباد بیان کرد: منطقه چهار زاهدان از جمله مناطق قدیمی شهر به شمار می‌رود و تاکنون اقدامات عمرانی زیادی در آن صورت گرفته که بهسازی و احداث پارک ها از جمله آنهاست.

وی افزود: کل بودجه عمرانی شهرداری منطقه چهار امسال 57 میلیارد تومان پیش بینی شده است که سهم عمده ای از این بودجه تقریبا 20 میلیارد تومان مربوط به بهسازی معابر و هفت میلیارد برای بهسازی و احداث پارک های جدید در نظرگرفته شده است.

این مقام مسئول تصریح کرد: بهسازی پارک های قدیمی این منطقه؛ مثل پارک نور، بلوچ، کریمه و پارک خیابان چمران و بنفشه در دست اجراست، پارک بلوچ سال گذشته برآورد بودجه و پیمانکارانجام و کار تخریب شروع شد و به دلیل افزایش قیمت ها خاتمه صادر و امسال در سامانه برآورد به روز کردیم تا پایان ماه بعد پیمانکار برای قسمت جنوبی درنظر گرفته و کار شروع می شود.

روشندل گفت: برنامه شورای شهر زاهدان برای پارک بلوچ در قسمت جنوبی که 50 درصد مساحت آن به عنوان پارک بانوان مورد استفاده قرار می گیرد، پارک نور جدول ها و کف سازی آن به روز می شود وسایل بازی، سیستم نورپردازی و سیستم صوت همه پارک های منطقه در حال اجراست و مشکل روشنایی ندارند.

وی از سری اقدامات منطقه چهار تشریح کرد: احداث پارک های جدید حدود 30هزار مترمربع مساحت دارند پارک خطی تقاطع پهلوانی و بلوار کشاورز تا خیابان مرادقلی عملیات اجرایی شروع شده و 15 هزار متر مربع پارک فضای سبز دور میدان کشاورز در دست اجراست و در 6 ماهه اول سال به بهره برداری می رسد.

وی افزود: از سال 99 به قبل شهرداری زاهدان گل و درختچه از تویدکنندگان بخش خصوصی خریداری می کرد که خود هیچ گونه خزانه ای نداشت و در سال های قبل از نیروی کارگران با تجربه کمک گرفتیم و سال اول 40 هزار گلدان گل تولید و سال قبل به 120 هزار رسید و امسال با توجه به کمبود فضایی که داشتیم خزانه باغ صابر منش به این فضا اضافه شد تا تولید گل با تنوع افزایش یابد.

روشندل گفت: مشکل هدایت آب های سطحی و پیاده رو سازی به شدت در این منطقه در حال پیگیری و تاکنون اقدامات خوبی در این زمینه انجام شده است.

وی گفت: هدایت آب های سطحی در بیشتر کانال های سطح منطقه سالیان قبل احداث و تخریب شده بودند شیب نامناسب داشتند از سال 98 اولویت کارمان تا پارسال هدایت آب های سطحی بود 90 درصد کانال هدایت آب های سطحی اصلاح شد که شیب این کانال ها برای هدایت آب های سطحی برای بارندگی است.

شهردار منطقه چهار با اشاره به اجرای سنگ فرش در این منطقه خاطر نشان کرد: بافت قدیمی تاریخی شهر زاهدان از خیابان سعدی ضلع شمال و خیابان مصطفی خمینی ضلع جنوب تا باقری و کفعمی کف پوش بتنی انجام شد و معبرهای قدیمی در شیرآباد وجود دارد که عرض کمی دارند و معابری در هسته مرکزی بازار خیابان طالقانی و امیرالمومنین کف پوش بتنی خواهند شد و معابری که آب فاضلاب تحویل دهد روکش می شوند.


انتهای پیام/ https://www.asrehamoon.ir/vdcc14qss2bq048.ala2.html
نام شما
آدرس ايميل شما