> وضعیت حقوق 1500 نیروی شرکتی علوم پزشکی همچنان بلاتکلیف یک مسئول: پیگیر جذب نیروهای شرکتی به پیمانی هستیم | عصر هامون
تاریخ انتشار :دوشنبه ۳۰ آبان ۱۴۰۱ ساعت ۱۱:۴۰
نیروهای شرکتی تحت نظر دانشگاه علوم پزشکی ایرانشهر از روند پرداخت معوقات مالی و تبدیل وضعیت خود گلایه و انتقاد دارند.
وضعیت حقوق 1500 نیروی شرکتی علوم پزشکی همچنان بلاتکلیف/ یک مسئول: پیگیر جذب نیروهای شرکتی به پیمانی هستیم
به گزارش عصرهامون، شماری از نیروهای شرکتی دانشگاه علوم پزشکی ایرانشهر در تماسی که با تحریریه خبر عصرهامون داشتند ضمن گلایه از متولیان امر مبنی بر قراردهای کاری، گفتند: ما نسبت به سایر نیروهای رسمی امنیت شغلی نداریم، قراردادهای ما یکساله است و سالانه این قراردادها تمدید می‌شود.
 
به گفته این افراد؛ بیمه آن ها برقرار و تحت پوشش بیمه قرار دارند اما معضل اصلی نیروهای شرکتی افزایش حقوق‌ها و تبدیل وضعیت‌ها است به طوری که نیروهای شرکتی در بیمارستان‌ها شاید بیش از ۶۰ درصد کارهای درمانی را انجام می‌دهند و حجم کار سنگینی روی دوش آنهاست اما در خصوص افزایش حقوق‌ها نسبت به نیروهای رسمی کمتر است.
 
حقوق نیروهای شرکتی بار مالی سنگینی برای دانشگاه علوم پزشکی ایرانشهر دارد

محسن حسین بر، مدیر روابط عمومی و امور بین الملل دانشگاه علوم پزشکی ایرانشهر در گفت و گو با خبرنگار ما با اشاره به وعده معاون توسعه مدیریت، منابع و برنامه ریزی وزارت بهداشت نسبت به افزایش حقوق نیروهای شرکتی که گفته بود؛ یکی از مسائل مهم و مورد تاکید ما در این مدت،‌ کاهش میزان تفاوت دریافتی همکاران حوزه سلامت با شرکتی در دانشگاه‌های علوم پزشکی بوده که در این زمینه تاکنون گام‌های مهمی برداشته شده است.
 
وی با بیان اینکه دانشگاه علوم پزشکی ایرانشهر بیش از هزار و ۵۰۰ نیروی شرکتی دارد، افزود: با توجه به وضعیت اقتصادی فعلی حاکم بر جامعه و وزارتخانه، پرداخت حقوق به نیروهای شرکتی هزینه و بار مالی بسیار سنگینی برای دانشگاه دارد.
 
مدیر روابط عمومی دانشگاه ادامه داد: اعمال آنالیز جدید طبق برآورد منابع توسعه و برنامه ریزی به همراه رایزنی با وزارتخانه مبلغی بین پنج تا هفت میلیارد تومان بدون وقت اضافه کاری و مزایای پرداختی بار مالی سنگینی دارد که در توان دانشگاه نیست چرا که باید از درآمدهای اختصاصی دانشگاه پرداخت شود.
 
وی با بیان اینکه تمام بیمارستان های مجموعه دانشگاه علوم پزشکی ایرانشهر زیانده هستند، تصریح کرد: طی بررسی تنها درآمد دانشگاه از بیمارستان ها است و وزارتخانه جهت پرداخت مالی نیروهای شرکتی کمک خاصی نمی کند و حقوق این نیروها باید از درآمدهای اختصاصی دانشگاه هزینه شود و تنها راه منبع درآمد دانشگاه خدمات درمانی بیمارستان است.
 
حسین بر گفت: آنالیز جدید طی رایزنی با وزارتخانه قرار شد اولین پرداختی با دو ماه حقوق عقب افتاده اعمال و پرداخت شود.
 
وی با اشاره به راهکارهای ریاست و مدیریت منابع توسعه دانشگاه جهت حل مشکل مالی نیروهای شرکتی اذعان کرد: رایزنی با وزارتخانه در جهت تامین اعتبار مالی و تبدیل عضویت تعدادی از نیروهای شرکتی در فراخوان های استخدامی در ماه های آینده از مهم ترین راهکارها محسوب می شود چراکه حقوق نیروهای شرکتی به پیمانی از خزانه دولت واریز می شود و دیگر بار مالی برای دانشگاه ندارد.
 
مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی ایرانشهر گفت: ۵۰۰ پروژه عمرانی در سطح دانشگاه علوم پزشکی ایرانشهر در دست اقدام است و از طرفی زیانده بودن بیمارستان ها که درآمد آنچنانی ندارند و هزینه های هنگفت پرداخت حقوق نیروهای شرکتی که بار مالی برای دانشگاه دارد از مهم ترین موارد عقب افتادگی حقوق این نیروها است.

انتهای پیام/ https://www.asrehamoon.ir/vdcawen6u49nmu1.k5k4.html
نام شما
آدرس ايميل شما

مهم ترین اولویت دستگاه اجرایی در استان از نگاه شما چه باید باشد؟
توجه به زیرساخت ها در استان
توزیع عادلانه ارزاق عمومی و کالاهای اساسی
مرتفع نمودن مشکلات فرهنگی و آسیب های اجتماعی
برخورد با مفاسد اقتصادی و ویژه خواری ها