تاریخ انتشار :چهارشنبه ۹ آذر ۱۴۰۱ ساعت ۲۱:۱۸
نشست خبری علی بهادری جهرمی صبح امروز با حضور خبرنگاران و اهالی رسانه در ساختمان نهاد ریاست جمهوری برگزار شد.
تا امروز ۸۳ درصد دستگاه‌ها به پنجره واحد دولت هوشند متصل شده اند
به گزارش عصرهامون به نقل از باشگاه خبرنگاران؛ نشست خبری علی بهادری جهرمی سخنگوی دولت با حضور اصحاب رسانه در محل در ساختمان نهاد ریاست جمهوری آغاز شد.
علی بهادری جهرمی در ابتدای این نشست گفت: هفته بسیج را به بسیجیان عزیز که همواره کمک حال اصلی مردم هستند تبریک می‌گویم.
امشب سومین بازی تیم ملی کشورمان را در جام جهانی داریم که آرزوی موفقیت برای تیم ملی می‌کنم و امیدوارم همچون بازی گذشته شادی را برای کشورمان به ارمغان آورند.
او گفت:در جلسه اخیر دولت مصوبات متعددی داشتیم، آیین نامه دهمین نامه مرتبط با قانون جهش دانش بنیان بود که نشات از عزم جدی دولت برای حمایت از تولیدات دانش بنیان دارد. همچنین لایحه دو فوریتی ساماندهی تجارت مرزی به تصویب رسید که کمک به جامعه مرز نشینان و اقتصاد آن‌ها خواهد بود.متعاقب با این لایحه دو فوریتی و در جهت تامین اقتصاد مرز نشینان کمک به رونق مناطق مرز نشینان هم خواهد شد.لایحه پیشنهادی شامل تمام مناطق مرز نشینان خواهد شد.
او افزود: در صورت موافقت مجلس با این لایحه کارگروهی مدیریت و ساماندهی این موضوع را برعهده خواهد داشت.
جهرمی گفت: موافقت دولت با افزایش کمک هزینه به یارانه‌های معلولان دیگر مصوبه دولت بود که برای اولین بار یارانه پرداختی برای کمک به مراکز نگه داری شبانه روزی معلولان افزایش پیدا کرده است که این افزایش بیش از ۵۰ درصد است.همچنین در پایان هفته جاری افتتاح طرح آب رسانی به سنندج را خواهیم داشت که این مطالبه مردم این منطقه بوده ، این طرح از گذشته آغاز شد، اما در این دولت با عزم جهادی آماده بهره برداری شده است که تامین کننده آب شرب با کیفیت مطلوب برای عزیزان این استان خواهد بود.
سخنگوی دولت در پاسخ به سوالی برای مهلت قانونی پیوستن دستگاه‌های دولت به پنجره واحد گفت:تحقق دولت هوشمند از اولویت‌های مهم دولت سیزدهم بوده است که در سند تحول دولت هم به آن پرداخته شده است و با محوریت وزارت ارتباطات پیگیر این امر بوده است و تا امروز ۸۳ درصد دستگاه‌ها به این سامانه متصل شده اند و بیش از ۸ میلیون نفر توانستند از امکانات این دستگاه‌ها بهره‌مند شوند، ۱۷ درصد هم مشکلات فنی داشتند و انشاللله به زودی آن‌ها هم به این پنجره متصل خواهند شد.
وی در پاسخ به سوالی درباره زمان لایحه بودجه گفت:چهارشنبه گذشته اولین جلسه کمیسیون بودجه بود و از همان جلسه تا امروز به صورت مستمر جلسات در حال برگزاری است و ما میش بینی می‌کنیم که یا از فردا و یا از هفته آینده وارد بررسی کلیات بودجه در صحن مجلس باشیم.
بهادری جهرمی در پاسخ به سوالی درباره ساماندهی انبار‌های املاک تملیکی گفت:لایحه‌ای با قید دو فوریت در آذرماه سال گدشته تقدیم مجلس شد که فرایند‌های این حوزه را تسهیل کند و ما همچنان منتظریم که مجلس این لایحه را در دستور کار خود قرار دهد.
او ادامه داد:تصاویری که از وضعیت نگه داری کالا‌ها در این انبار‌ها منتشر شد که چندان مناسب نبود، اما به مساحت جمعا دوازده متر مکعب همه توسعه و تجهیز پیدا کرده است و تا ابتدای آذرماه بیش از ۱۵ هزار میلیارد تومان کالا‌های این انبار‌ها تعیین تکلیف شده اند.
وی درپاسخ به سوالی درباره ادامه سفر‌های استانی در دولت سیزدهم گفت:دور دوم سفر‌ها با تمرکز بر تکمیل و افتتاح و بهره برداری طرح‌های دور اول عملی می‌شود و با توجه به رصدی که در این فاصله صورت گرفته است سفر‌های دور دوم با برنامه ریزی‌های بیشتر انجام خواهد شد.
سخنگوی دولت در ارتباط با پاداش ملی پوشان تیم ملی فوتبال گفت:اصلی‌ترین پاداش خوشحالی ملی و دعای خیر ملت ایران است که دل همه دوستداران کشور را شاد کرده. در باره پاداش هم فدراسیون و دولت در نظر گرفته شد که به خودشان اطلاع رسانی شده است و بخشی هم به آن‌ها داده شده است.
او گفت: هم در زمینه صعود پاداش داریم و هم برای هر برد پاداش‌هایی در نظر گرفته شده. مهم آن است که دولت تمام قد پشت تیم ملی بوده و خواهد بود.

انتهای پیام/ https://asrehamoon.ir/vdca6en6049nmi1.k5k4.html
نام شما
آدرس ايميل شما