تاریخ انتشار :سه شنبه ۱۵ آذر ۱۴۰۱ ساعت ۱۷:۴۰
ورزشگاه ۹۷۴ قطر، میزبان بازی امشب برزیل- کره جنوبی در مرحله یک هشتم جام جهانی ۲۰۲۲، پس از انجام این دیدار ناپدید خواهد شد.
استادیوم جام جهانی ۲۰۲۲ ناپدید می شود/ پایان کار ۹۷۴ با میزبانی از برزیل- کره جنوبی+ عکس
به گزارش عصرهامون به نقل ازباشگاه خبرنگاران؛ مسابقات جام جهانی ۲۰۲۲ قطر در ۸ ورزشگاه برگزار می‌شود. استادیوم احمد بن علی ورزشگاه الریان از دور مسابقات کنار رفت و اکنون در اختیار باشگاه الریان قرار دارد.
تیم ملی فوتبال برزیل امشب از ساعت ۲۲:۳۰ در مرحله یک هشتم نهایی جام جهانی ۲۰۲۲ در ورزشگاه راس ابوعبود (۹۷۴) به مصاف کره جنوبی می‌رود.
شبکه «الکاس» قطر از ناپدید شدن این ورزشگاه بعد از بازی برزیل و کره خبر داد. این ورزشگاه با کانتینر‌هایی ساخته شده و قرار است بعد از آخرین بازی از هم جدا شود و به صورت کلی ورزشگاهی به این نام دیگر وجود نخواهد داشت.
استادیوم جام جهانی ۲۰۲۲ ناپدید می شود/ پایان کار ورزشگاه ۹۷۴ با برزیل- کره جنوبی+ عکسا
ستادیوم ۹۷۴ (راس ابوعبود) قطر با استفاده از کانتینرهای حمل و نقل ساخته شده است، به همین خاطر ۹۷۴ تعداد کانتینرهای حمل و نقل مورد استفاده در این استادیوم یکی از دلایل نامگذاری آن است.
۹۷۴ همچنین کد شماره‌گیری بین المللی قطر است و در پشت نام ورزشگاه نیز نقش داشته است. این نام همچنین قرار است نشان دهنده موقعیت استراتژیک ورزشگاه باشد که نزدیک به فرودگاه بین المللی حمد، فرودگاه دوحه و بندر دوحه قرار دارد.
استادیوم جام جهانی ۲۰۲۲ ناپدید می شود/ پایان کار ورزشگاه ۹۷۴ با برزیل- کره جنوبی+ عکس
استادیوم ۹۷۴ که در منطقه راس ابو عبود در دوحه قرار دارد، با الهام از تاریخ غنی تجارت و دریانوردی قطر ساخته شده و توانسته است از نظر توسعه پایدار و معماری نوآورانه، توجه بسیاری از متخصصان را به خود جلب کند.
استادیوم جام جهانی ۲۰۲۲ ناپدید می شود/ پایان کار ورزشگاه ۹۷۴ با برزیل- کره جنوبی+ عکس
استادیوم ۹۷۴ (راس ابوعبود) قطر برای جام جهانی ۴۰ هزار نفر ظرفیت دارد و ساخت این ورزشگاه در سال ۲۰۱۸ کلید خورد و پس از سه سال به پایان رسید. این ورزشگاه به‌طور رسمی در ۳۰ نوامبر ۲۰۲۱ (۹ آذر ۱۴۰۰) با بازی بین امارات متحده عربی و سوریه در چارچوب جام عرب افتتاح شد.

انتهای پیام/ https://www.asrehamoon.ir/vdcjhteviuqeihz.fsfu.html
نام شما
آدرس ايميل شما