تاریخ انتشار :پنجشنبه ۱۷ آذر ۱۴۰۱ ساعت ۱۲:۱۹
علیرضا میربهاء الدین از برگزاری آیین نکوداشت خدمات داوطلبانه در جمعیت هلال احمر سیستان و بلوچستان خبر داد.
همایش روز جهانی داوطلب در سیستان و بلوچستان برگزار شد
به گزارش عصرهامون، صبح امروز شانزدهم آذرماه آیین تجلیل از داوطلبان برتر جمعیت هلال احمر سیستان و بلوچستان با حضور  عضو هیات مدیره و عضو شورای عالی جمعیت هلال احمر، مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در جمعیت، معاونین، روسای شعب، داوطلبان، خیرین برتر شعب و دیگر مسئولین استانی در سالن آیت الله غیوری برگزار شد.

علیرضا میربهاء الدین، مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان در این همایش گفت: به منظور سازماندهی و انسجام بهتر فعالیت های داوطلبانه جمعیت مجمع عمومی سازمان داوطلبان در سال1350 تشکیل شد.

وی ادامه داد: سرمایه اصلی جمعیت هلال احمر داوطلبان است و توسعه فرهنگ داوطلبی، جذب کمکها و مشارکت های مردمی و خدمات حمایتی سه ماموریت اصلی این سازمان  می باشد.

میربهاء الدین بیان کرد: داوطلبان کسانی هستند که بخشی از زندگی خود را بدون هیچگونه مزد و منت و اجبار با نیازمندان تقسیم می‌کنند، داوطلبان؛ خدمتگزار مردم هستند و از شوق خدمت به مردم و اجر معنوی که در قبال این خدمت دریافت می‌کنند، راضی‌اند؛ آنها در بهبود زندگی محرومان و نیازمندان شریک‌اند و در یک کلام، داوطلبان؛ یاری‌رسان و فریادرس کسانی هستند که به این خدمات در حوادث و بلایا نیاز دارند.

وی با اشاره به اینکه داوطلبانه خدمت‌کردن به مردم باید در سرلوحه امور همگان باشد افزود: خدمات داوطلبانه مصداق این آیه شریفه است که "هرکس آدمی را زنده کند گویی که یک جامعه را زنده کرده است."

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان اظهار کرد:  داوطلبان در چهار گروه مهارت، مشارکت، هدایت و حمایت به ارائه خدمات فنی ومهندسی، حضور در فعالیت های اجرایی، ارائه خدمات فکری مشورت، مدیریتی و برنامه ریزی و ‌ارائه خدمات مالی و مادی تقیسیم بندی می شوند و این امکان را می یابند تا در مواقع حادثه و شرایط عادی تعاملات مختلفی را با جمعیت برقرار کنند.

این مسئول بیان کرد: 23 هزار داوطلب رسمی در سطح استان داریم که در تمام برنامه ها و فعالیت های جمعیت هلال احمر جهت تسکین آلام بشری فعالیت داوطلبانه دارند.

در پایان مراسم از داوطلبان و خیرین فعال و برتر سطح استان که بصورت مستمر با جمعیت هلال احمر همکاری داشته و در برنامه های متعدد شرکت کرده اند با اهدای لوح، تندیس یادبود و هدیه تقدیر و تشکر به عمل آمد.

انتهای پیام/ https://www.asrehamoon.ir/vdcfyjdyvw6dtya.igiw.html
نام شما
آدرس ايميل شما