تاریخ انتشار :شنبه ۱۰ دی ۱۴۰۱ ساعت ۱۰:۱۳
آنتی بیوتیک ها در برابر عفونت های ناشی از قارچ ها و یا ویروس هایی مانند آنفلوآنزا و سرماخوردگی موثر نیستند.
چرا نباید بدون تجویز پزشک از مصرف آنتی‌بیوتیک‌ها بپرهیزیم؟
به گزارش عصرهامون به نقل ازباشگاه خبرنگاران؛ مقاومت آنتی‌بیوتیکی از مهمترین تهدیدها علیه سلامتی همه موجودات کره زمین است.
استفاده نادرست از این دسته از داروها می تواند منجر به عود بیماری یا مقاومت به دارو شوند. آنتی بیوتیک های خاص نمی توانند باکتری هایی را که مقاومت آنتی بیوتیکی دارند از بین ببرند و این امر می تواند درمان عفونت های جدی را دشوار کند. 
آنتی بیوتیک ها داروهایی هستند که عفونت های ناشی از باکتری را درمان می کنند. پنی سیلین اولین آنتی بیوتیکی بود که در دهه ۱۹۴۰ به طور گسترده در دسترس قرار گرفت.
قبل از کشف آنتی بیوتیک ها، عفونت هایی مانند ذات الریه و سل از علل اصلی مرگ و میر در ایالات متحده بودند. خوشبختانه اکنون آنتی بیوتیک را به عنوان درمان این دسته از بیماری ها در اختیار داریم. اما باید نکاتی را بخاطر بسپاریم که از آنها با خیال راحت استفاده کنیم. زیرا این داروهای ضد عفونت می تواند خطرات جدی برای شما و هزاران نفر دیگر که هر روز به این داروها اعتماد می کنند، ایجاد کند.
احتمال این که شما یا شخصی که از او مراقبت می کنید نیاز به مصرف آنتی بیوتیک داشته باشد زیاد است. دانستن نحوه استفاده ایمن از آن ها راهی عالی برای ایمن نگه داشتن شما  و بهبودی کامل است.
آنتی بیوتیک ها عفونت های ناشی از باکتری را درمان می کنند و در برابر عفونت های ناشی از قارچ ها و یا ویروس هایی مانند آنفلوآنزا و سرماخوردگی موثر نیستند.

انتهای پیام/ https://asrehamoon.ir/vdcg7t9q3ak9nn4.rpra.html
نام شما
آدرس ايميل شما