تاریخ انتشار :شنبه ۱۷ دی ۱۴۰۱ ساعت ۱۶:۳۵
عضو هیات رئیسه کمیسیون انرژی مجلس گفت: گلایه کامیون‌دارها از کمبود سوخت و صف‌های طویل ایجاد شده برای دریافت سوخت، فاصله بسیار مردم با مناطق دریافت سهمیه و کارت‌های سوخت و... ازجمله مشکلات احصاء شده در جریان بازدید میدانی از استان سیستان و بلوچستان به شمار می‌آیند.
مشکلات سوخت‌رسانی به سیستان و بلوچستان احصاء شدند/از استماع گلایه‌های کامیون‌دارها تا امید در تسریع گازرسانی به مردم منطقه
به گزارش عصر هامون، عبدالعلی رحیمی مظفری در گفت وگو با خانه ملت، در تشریح سفر 3 روز خود به همراه تعدادی از نمایندگان از (امروز شنبه 17 دی ماه) لغایت (سه‌شنبه 19 دی ماه) به استان سیستان و بلوچستان، گفت: در جریان این سفر ابتدا از اسکله ساحلی کنارک که سوخت صیادان در این منطقه توزیع می‌شود بازدید کردیم، این مکان در بحث اقتصادی مردم منطقه بسیار حائزاهمیت است به همین دلیل مشکلات تامین سوخت مردم، کمبود نیرو در اسکله و فاصله بسیار مردم با مناطق دریافت سهمیه و کارت‌های سوخت مورد بررسی قرار گرفت و ان شاءالله در کمیسیون انرژی جهت حل این مشکلات مطرح خواهد شد.

نماینده مردم سروستان، کوار و خرامه در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: همچنین در ادامه از جایگاه سوخت گوران بازدید کردیم اما با وجود بزرگی این جایگاه، در صحبت با کامیون‌دارها متوجه شدیم؛ بعضا تا 6 الی 7 ساعت در صف دریافت سوخت منتظر می‌مانند، همچنین اجرای طرح کدینگ کارت‌های سوخت برای مسافران و توریست‌های چابهاری دچار مشکل کرده است، ضمن آنکه کمتر بودن سهمیه تحویلی به کامیون‌ها از استان‌های همجوار، از دیگر گلایه‌های کامیون‌دارها بود.
 
بازدید اعضای کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی از جایگاه سوخت هوران بخش مرکزی چابهار‎‎
به گفته وی جایگاه سوخت گوران در شهرستان چابهار روزانه 32 هزار لیتر سهمیه بنزین دارد که 7 هزار لیتر آن به صورت آزاد عرضه می‌شود، همچنین 25 هزار لیتر آن به صورت کارتی و روزانه 116 هزار لیتر نیز گازوئیل توزیع می‌شود.

این نماینده مجلس افزود: در ادامه بازدیدها از مرکز توزیع گاز مایع چابهار باعنوان «مرکز پخش گاز ایرانیان» زیرمجموعه هلدینگ پرسی ایران گاز در زیرنظر سازمان شستا بازدید کردیم،این جایگاه یکی از جایگاه‌های بزرگ توزیع به شمار منطقه می‌آید اما مشکل ناوگان حمل و نقل از بندرعباس تا چابهار یکی از گلایه پرسنل آنجا بود و با توجه به اینکه تمام مراحل کار اینترنتی شده مشکلات مخابراتی و عدم آنتن‌دهی برای مردم دردسرهای  ایجاد کرده است.
 
بازدید اعضای کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی از جایگاه سوخت هوران بخش مرکزی چابهار‎‎
 
رحیمی مظفری توضیح داد: همچنین عملیات اجرایی گازرسانی به منطقه چابهار مورد بازدید نمایندگان حاضر قرار گرفت که براین اساس گازرسانی به چابهار در 2 فاز انجام می‌شود، فاز اول با اعتباری بالغ‌بر 500 میلیارد تومان و 250 کیلومتر آغاز شده است و فاز دوم نیز با اعتباری بالغ‌بر 600 میلیاردتومان در مرحله انتخاب پیمانکار قرار دارد که ان شاءالله از  اردیبهشت ماه سال آینده کلید خواهد خورد.

عضو هیات رئیسه کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی ادامه داد: با توجه به اینکه وزارت نفت امسال را با عنوان سال گازرسانی به استان سیستان و بلوچستان نامگذاری کرده امیدوارم گازرسانی به مردم این منطقه سرعت بیشتری بگیرد.      
 
بازدید اعضای کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی از جایگاه سوخت هوران بخش مرکزی چابهار‎‎
بنابراین گزارش، در این بازدید میدانی علاوه‌بر عبدالعلی رحیمی مظفری، رمضانعلی سنگدوینی و منصور شکرالهی به عنوان اعضای کمیسیون انرژی و معین الدین سعیدی و عبدالناصر درخشان به عنوان نمایندگان استان سیستان و بلوچستان حضور دارند، همچنین عظیمی‌فر مشاور وزیر نفت، نوشادی مدیر مهندسی توسعه گاز، نژادعلی مدیرعامل شرکت پخش فرآورده‌های نفتی ایران در این بازدید نمایندگان مجلس را همراهی می‌کنند.
 
بازدید اعضای کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی از تاسیسات گاز مایع چابهار‎‎


لینک های مرتبط:
 

وضعیت تامین سوخت تریلی داران در سیستان وبلوچستان به کجا رسید؟/ ۷۲ساعت اتلاف وقت برای ‏یک باک گازوئیل!

پیگیر تخصیص سوخت کامیون‌ها هستیم



انتهای خیر/
https://www.asrehamoon.ir/vdcaumn6w49nmw1.k5k4.html
نام شما
آدرس ايميل شما